بهترین قالب کیک

قالب کیک یکی از مهم ترین عوامل برای پخت کیک می باشد، برای پخت یک کیک عالی تنها داشتن دستور پخت کافی نیست و انتخاب قالبی مناسب از نظر شکل، جنس، رنگ و سایز می تواند رمز موفقیت شما در پخت یک کیک خوب باشد. این امر موجب می شود کیکی با کیفیت داشته باشید که سوخته یا خام نباشد به همین دلیل باید از قالبی مناسب استفاده کرد.

انواع مختلف قالب کیک

قالب ها معمولا در سه شکل مربع، دایره و مستطیل تولید می شوند که امروزه شکل های متنوع دیگری نیز روانه بازار شده اند، این قالب ها از نظر جنس و سایز با هم متفاوت هستند حتی می توان گفت هر کیک، قالب مختص به خود را دارد برای مثال قالب کیک های عصرانه و اسفنجی با قالب کیک های میوه ای متفاوت است.

قالب های کمربندی یکی از بهترین قالب ها برای کیک هایی با بافت شکننده و ظریف هستند و طراحی آن ها به گونه ای می باشد که کمترین آسیب به دیواره های کیک وارد شود.

قالب های لوف اکثرا مستطیلی با دیواره های بلند هستند که مختص تهیه کیک های صبحانه(کیک خرما، کیک موز، انواع نان و...) می باشد زیرا دارای عمق زیاد و پهنای کم است.

اگر می خواهید کیک یخچالی تهیه نمایید بهترین انتخاب برای شما قالب های سیلیکونی می باشند، این قالب ها توانایی تحمل دما بالا و پایین را دارند و می توان در فر، ماکروویو، ماکروفر و یخچال از آن استفاده کرد.

قالب گالوانیزه یکی از بهترین قالب هایی است که می توان نام برد، این قالب ها حرارت را به صورت یکسان در سطح کیک پخش می کنند، قیمتی ارزان و مقاومت بالا دارد همچنین سبب پخت با کیفیت کیک می شود.

با توجه به نوع کیکی که می خواهید بپزید می توانید قالب مورد نظر خود را انتخاب کنید برای مثال قالب های گالوانیزه مناسب کیک های اسفنجی و قالب های چدنی مناسب کیک های عصرانه می باشند. کیک در قالب های چدنی به دلیل قابلیت نچسب بودن به راحتی جدا می شود اما کیکی که در قالب گالوانیزه پخته می شود بافت بهتری خواهد داشت. کمپانی های تولید کننده قالب های کیک با استفاده از مواد و تکنولوژی های متفاوتی قالب ها را می سازند که هر کدام بر کیفیت نهایی کیک تاثیر به سزائی دارند. به عنوان مثال قالب هایی با رنگ تیره عملکرد بهتری دارند زیرا حرارت را بیشتر جذب می کنند. به طور کلی می توان گفت هر قالب مخصوص یک کیک می باشد که این امر کار را برای انتخاب راحت تر کرده اما برای انتخاب قالب باید به جنس، طرح، اندازه و رنگ آن توجه کنید همچنین از برند های معتبر و شناخته شده انتخاب کنید تا بهترین قالب کیک را خریداری نمایید. از مزایای یک قالب خوب می توان به مقاومت بالا، را پخش یکسان حرارت، نچسب بودن و ... اشاره کرد.

انواع مختلف قالب کیک

بهترین سایز قالب کیک

قالب ها در سایزهای متفاوتی ساخته می شوند که بر اساس استاندارد این سایزها از نظر ارتفاع و قطر گوناگون می باشند. بهترین ارتفاعی که برای قالب کیک در نظر گرفته می شود 5 سانتی متر است، در اکثر قالب ها می توان مشاهده کرد که ارتفاع 5سانتی متر می باشد و در برخی موارد برای تهیه کیک در حجم بیشتر از قالب هایی با ارتفاع 10 سانتی متری استفاده می شود که قطر آن ها با توجه به میزان مواد به کار رفته تغییر می کند، قطر قالب ها بین 18 تا 40 سانتی متر متفاوت می باشد. اما پرکاربرد ترین نوع قالب در قطرهای 18-20-22 و ارتفاع 5 سانتی متری است.

شما عزیزان می توانید برای تهیه انواع قالب کیک در طرح ها و اندازه های گوناگون با جنس های مختلف از طریق از سایت لوازم آشپزخانه چشمگیر، اقدام به خرید نمایید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید بهترین قالب کیک و ژله

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن