توجه: زمان ارسال سفارش های ثبت شده از تاریخ 26 اسفندماه تا پایان سال به تاریخ بعد از 5 فروردین سال 1403 موکول میشود.

جدول اندازه قالب کیک

یکی از نکات مهم برای پخت کیک انتخاب قالب مناسب می باشد، قالب های کیک در انواع مختلفی موجود هستند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. قالب ها در طرح، رنگ، شکل و جنس های متفاوتی در بازار موجود می باشند که هر یک از این مبحث ها تاثیر خاصی بر پخت کیک دارند. قالب های کیک در سایزهای گوناگونی تولید می شوند که با توجه به نیاز می توان یکی از آن ها را انتخاب کرد، این قالب ها دارای سایزهای استانداردی هستند که می توان انواع کیک را در آن ها پخت. در این مقاله از چشمگیر با ما برای بررسی انواع سایز قالب های کیک همراه باشید.

سایز قالب کیک

برای اندازه قالب کیک باید به مقدار موادی که در تهیه کیک استفاده می شود دقت کرد، این مواد و اندازه آن ها بستگی به دستور پخت کیک مورد نظر شما دارد. یکی از نکات مهم در پخت کیک، پر کردن 3/2 قالب می باشد، زیرا کیک در هنگام پخت پف کرده و بالا می آید، در نتیجه به ارتفاع قالب باید توجه شود، زمانی که بیشتر از این مقدار در قالب مایع کیک وجود داشته باشد، کیک خمیری و اگر کمتر باشد کیک شما پف نمی کند. به طور استاندارد در اکثر قالب های کیک ارتفاع 5 سانتی متر می باشد اما قالب هایی با ارتفاع 10 سانتی متر نیز موجود هستند. اگر قالب 10 سانتی متری داشته باشید باید سایز را دو برابر در نظر گرفت. 

جدول سایز قالب کیک

همانطور که در متن بالا گفته شد اندازه قالب ها به نسبت مواد بستگی دارد و با توجه به مواد اولیه کیک می توان قالب مناسب را انتخاب کرد، این اندازه ها به صورت استاندارد تعیین شده اند و کاملا علمی می باشند که در زیر جدولی از اندازه قالب ها را ارائه می دهیم که می تواند بسیار کاربردی برای پخت کامل یک کیک با کیفیت و زیبا باشد. در نظر گرفتن این نسبت ها می تواند کمک بسیار خوبی برای پخت کیک باشد.

جدول سایز قالب کیک 

 

  • با توجه به جدول بالا می توان گفت به ازای هر تخم مرغ 25گرم آرد و شکر باید اضافه نمود. 
  • قطر قالب نکته ی حایز اهمیت می باشد زیرا طبق گفته بالا ارتفاع اکثر قالب ها 5 سانتی متر می باشد به همین جهت نامی از ارتفاع در جدول اندازه قالب نیست. 
  • باید این نکته را در نظر داشت که این اندازه ها همه به نوع قالب بستگی دارند که هرکدام قطر و ارتفاع متفاوتی دارند اما به طور کلی ارتفاع استاندارد برای قالب کیک بین 5-10 سانتی متر و قطر آن بین 18-40 می باشد.

کیک و شیرینی پزی نیازمند دقت بسیار می باشند زیرا تفاوت اندکی در اندازه ها می تواند به طور کلی کیفیت کیک را خراب کند.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید بهترین قالب کیک و ژله

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن