چگونه چاقو را بسیار تیز کنیم

استفاده از یک چاقوی تیز به عنوان یکی از وسایل ضروری در هر آشپزخانه مرسوم است. استفاده از چاقوی تیز به دلیل سرعت و سهولتی که برای بریدن مواد به وجود می آورد، حائز اهمیت می باشد. در هر صورت چاقوها حتی اگر با بهترین کیفیت ساخته شوند ممکن است بعد از مدتی تیزی اولیه خود را از دست بدهند و کند شوند. در این صورت روش هایی وجود دارد که بتوان با استفاده از آن ها یک چاقو را بسیار تیز کرد که در زیر به برخی از این روش ها خواهیم پرداخت.

انواع روش های تیز کردن چاقو

  • استفاده از کربن: برای تیز کردن چاقو می توان از روش هایی استفاده کرد که در آن به صورت غیر مستقیم کربن یا مشتقات آن با لبه نازک چاقو در تماس باشد. برای این منظور می توان از یک روزنامه که دارای نوشته های سیاه رنگ باشد استفاده کرد به این صورت که چاقو را به آرامی بر نوشته های سیاه رنگ آن بکشید. جوهر کربن موجود در روزنامه باعث تیز شدن آن خواهد شد.
  • استفاده از سمباده: کاغذ های سمباده در اندازه های مختلف و با درجه های زبری مشخصی موجود می باشند. می توان از آن ها برای تیز نمودن انواع چاقو استفاده کرد. با ساییدن کاغذ سمباده به لبه تیز چاقو می توان آن را تیز نمود.
  • استفاده از نعلبکی و کاسه چینی: چاقوهای فلزی را می توان با استفاده از مواردی مانند نعلبکی و یا یک کاسه چینی تیز نمود. به این صورت که پشت کاسه یا نعلبکی را با لبه چاقو تماس می دهیم و به صورت دورانی چاقو را از لبه تیز به آن خواهیم کشاند. با انجام این عمل چاقو تیز خواهد شد.

انواع روش های تیز کردن چاقو

استفاده از چاقو تیز کن برای تیز کردن چاقو

امروزه چاقو تیزکن ها در ابعاد و شکل های متفاوت برای انواعی از چاقو ها در بازار موجود می باشند. شکل خاصی از آن ها در مغازه های تعمیر لوازم آشپزخانه وجود دارد که با مراجعه به آن ها می توان نسبت به تیز کردن چاقو اقدام نمود این چاقو تیز کن ها معمولا به صورت برقی می باشند و اندازه بزرگی دارند. انواعی از چاقو تیز کن ها در سایزهای کوچک و برای مصارف خانگی وجود دارند که برای انواع چاقوها مورد استفاده قرار میگیرند. نحوه کار به این صورت است که چاقو را در میان دو لبه چاقو تیز کن قرار می دهیم. با چندبار بالا و پایین کردن چاقو، تیز خواهد شد.
در هر صورت روش های زیادی وجود دارند که می توان با آن ها چاقوهای کند آشپزخانه را دوباره تیز نمود. اما برای جلوگیری از کند شدن چاقو ها لازم است که هر چاقو برای موارد مصرف خاص خود استفاده شود. به طور مثال چاقوهایی که برای بریدن و تکه کردن مرغ و ماهی استفاده می شوند نباید در مواردی مانند پوست گرفتن پیاز و یا سیب زمینی مورد استفاده قرار گیرند چرا که باعث کند شدن چاقو می شوند. نگهداری ومراقب از چاقوها در استندهای مخصوص به خود نیز از دیگر مواردی است که باعث خواهد شد چاقو ها دیرتر کند شوند. 

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید بهترین چاقو و قیچی آشپزخانه

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن