انواع قیچی آشپزخانه

از وسایل کاربردی آشپزخانه می توان به قیچی آشپزخانه اشاره کرد، این وسیله دارای کاربرد بسیاری است که در طرح ها متنوع با کاربردهای متفاوت در بازار موجود می باشند. با استفاده از این ابزار انجام کارها سهولت می یابد و سرعت عمل شما بالا می رود. در این مطلب به معرفی انواع قیچی آشپزخانه می پردازیم.

انواع قیچی مورد استفاده در آشپزخانه

انواع مختلف قیچی آشپزخانه عبارتند از:

  • قیچی سبزیجات: این قیچی به گونه ای طراحی شده که قابلیت قطعه کردن انواع سبزی را دارد، قیچی سبزیجات همانند دیگر قیچی ها می باشد با این تفاوت که در هر لبه آن 3-5 تیغه وجود دارد، به گونه ای که لبه ها به صورت موازی با فاصله روی هم قرار گرفته اند، جنس تیغه های این قیچی از استیل ضد زنگ و دسته آن از پلاستیک می باشد. این قیچی مناسب خرد کردن سبزی، پیازچه و تره فرنگی در مقدار کم می باشد و برای بالا رفتن سرعت عمل و موثر بودن از چند تیغه روی هم استفاده کرده اند.
  • قیچی پیتزا: این قیچی دارای طراحی جالبی است که برای برش دادن پیتزا می توان از آن استفاده کرد. در ایتالیا از این قیچی بسیار استفاده می شود.
  • قیچی کاتر: این نوع قیچی برای برش دادن و خرد کردن گوشت به قطعات کوچک تر استفاده می شود و به آسانی و بسیار سریع می توان گوشت را با آن خرد کرد.
  • قیچی مرغ و ماهی: طراحی این قیچی به گونه ای می باشد که توانایی برش و قطعه کردن مرغ و ماهی را دارد و لبه های تیز و برنده ی آن کار برش را آسان می کند، این مدل قیچی ها به صورت حرفه ای کار می کنند، طراحی و زیبایی این قیچی ها از مهم ترین ویژگی های آن ها می باشد.
  • قیچی نان بری: نان به دلیل بافتی که دارد با انواع قیچی ها قابل برش می باشد اما بهتر است قیچی نان بربری شما جدا باشد، این قیچی ها از مدل های ساده قیچی می باشند.
  • قیچی قند: این وسیله امروزه به دلیل قندهایی که به صورت شکسته در بازار موجود هستند کاربرد کمتری دارند، اما یکی از ابزار کاربردی برای قطعه کردن قند هستند، طراحی این قیچی ها متفاوت و شبیه به انبر می باشند.

انواع قیچی مورد استفاده در آشپزخانه

قیچی آشپزخانه همه کاره

از متداول ترین قیچی های مورد استفاده، قیچی آشپزخانه همه کاره می باشد که به دلیل همه منظوره بودن محبوبیت بسیاری دارد، این قیچی شامل: درب باز کن،گردو و بادام شکن، برش گوشت و مرغ، بطری باز کن و ... است. با توجه به کارایی بالایی که دارد بسیار مناسب و مقرون به صرفه است، زیرا چند وسیله در یک قیچی جای گرفته اند و نیازی به تهیه تک تک هر ابزار را ندارید. داشتن یک قیچی همه کاره در هر آشپزخانه ای ضروری می باشد.

قیچی لیزری نیز همانند دیگر قیچی ها می باشد با این تفاوت که در لبه های آن نور لیزر به کار رفته است و این امر سبب برش دقیق می شود، این قیچی دارای لیزر خطی می باشند، قیچی لیزری خیلی در آشپزخانه کاربرد ندارد و در موارد دیگری مورد استفاده قرار می گیرد.

جنس تیغه های تمامی قیچی ها از استیل ضد زنگ و دسته آن ها از پلاستیک می باشد. برای خریدن انواع مختلف قیچی آشپزخانه با کیفیت، می توانید به فروشگاه  لوازم آشپزخانه چشمگیر مراجعه کنید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید بهترین چاقو و قیچی آشپزخانه

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن