علت کند شدن قیچی

قیچی ها دارای انواع متفاوتی می باشند از جمله قیچی های مورد استفاده در آشپزخانه، قیچی های خیاطی و قیچی های مورد استفاده در آرایشگاه ها برای کوتاهی. این قیچی ها برای مصارف مختلفی ساخته شده اند اما به دلایل مختلفی ممکن است که لبه این قیچی ها تیزی خود را از دست دهند و به مرور کند شوند.

دلایل کند شدن قیچی

از جمله دلایلی که می تواند باعث کند شدن انواع قیچی ها شود استفاده از آن ها در مواردی غیر از موارد مورد استفاده آن ها می باشد. برای مثال اگر از یک قیچی مخصوص کوتاهی برای مصارفی مانند پوست کردن سیب زمینی استفاده شود به مرور باعث کند شدن لبه های قیچی خواهد شد.
یکی از دلایل دیگری که باعث کند شدن انواع قیچی ها می شود استفاده از آن ها برای مصارفی مانند خرد کردن کاغذ است. به دلایلی که ترکیباتی که کاغذ وجود دارد تماس قیچی با کاغذ باعث کند شدن تیغه های قیچی خواهد شد به همین دلیل بهتر است برای بریدن کاغذ از قیچی های مخصوص کاغذ استفاده کرد.
یکی دیگر از دلایل کند شدن انواع قیچی این می باشد که دارای کیفیت مناسبی نمی باشند و از جنسی مرغوب ساخته نشده اند به همین دلیل پس از مدتی قیچی کند خواهد شد. در هر صورت بعد از مدتی ممکن است به دلایلی قیچی مورد استفاده شما کند شود. به جای دور انداختن قیچی بهتر است برای تیز کردن دوباره آن اقدام کرد.

دلایل کند شدن قیچی

چگونه قیچی تیز کنیم

راههای مختلفی برای تیزکردن قیچی در خانه وجود دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

  • استفاده از باتری: می توان از باتری هایی که قابل استفاده نیستند برای تیز کردن قیچی استفاده کنید.در این روش باید سطح تیز قیچی را بر روی باتری کشید. در این عمل از نوک قیچی شروع و به انتهای آن باتری را بکشید.
  • استفاده از کاغذ سمباده: کاغذ های سمباده در میزان های سختی متفاوتی وجود دارند. برای این کار از هر نوع آن می توان استفاده کرد. مقداری از سمباده را بصورت کاغذ تا کنید و از لبه تیز قیچی شروع به ساییدن کنید. این عمل باعث تیز شدن لبه های قیچی خواهد شد.
  • استفاده از فویل آلومینیوم: استفاده از فویل های آلومینیوم می تواند یکی از روش هایی باشد که با آن بتوان تیغه های قیجی را تیز کرد. فویل هایی که دارای ضخامت بیشتری هستند در این عمل موفق ترند. فویل را مچاله کنید و با استفاده از تیغه های قیچی تا 30 بار آن را برش بزنید.
  • استفاده از سیم ظرفشویی: سیم های ظرفشویی به این دلیل که دارای رشته های نازک آلومینیوم می باشند می توانند باعث تیز شدن قیچی شوند. با استفاده از شست و شوی قیچی با این سیم ها می توان لبه های قیچی را تیز کرد.
  • استفاده از دستگاه های تیز کن: دستگاه هایی برای تیز کردن قیچی و چاقو وجود دارند که می توانید از آن ها برای تیز کردن این وسایل استفاده کنید. این دستگاه ها را می توان در مغازه های تعمیرات لوازم آشپزخانه و یا فروشگاه های معتبر یافت و از آن ها برای تیز نمودن قیچی و یا چاقو استفاده نمود.

برای تهیه انواع قیچی آشپزخانه با کیفیت بالا می توانید به فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی چشمگیر مراجعه کرده و پس از مقایسه انواع قیچی اقدام به خرید این محصول کاربردی نمایید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید بهترین چاقو و قیچی آشپزخانه

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن