کاربرد قیچی آشپزخانه

قیچی یکی از ابزارهای کاربردی در هر آشپزخانه می باشد. قیچی های آشپزخانه انواع گوناگونی دارند که با توجه به نوع طراحی، دارای کاربردهای متفاوتی هستند. این وسیله چند منظوره بوده و با استفاده از آن می توان کارهایی بسیاری در آشپزخانه انجام داد. قیچی های آشپزخانه با توجه به طراحی که دارند دارای کاربردهای بسیاری می باشند، در زیر به چند مورد از این کاربردها اشاره می کنیم.

کاربرد قیچی در خرد کردن مواد غذایی

از قیچی برای خرد کردن و قطعه قطعه کردن برخی از مواد غذایی استفاده می شود که عبارتند از:

  • خرد کردن سبزیجات: از این قیچی ها برای خرد کردن، جدا کردن راحت سبزی ها از ساقه و قطعه کردن سبزی ها استفاده می شود. امروزه قیچی هایی که فقط مخصوص این کار هستند، طراحی شده اند که با تیغه های بسیار تیزی که دارند به راحتی سبزیجات را خرد، ریز و قطعه می کند. طراحی این قیچی ها به گونه ای می باشد که در هنگام استفاده دست اذیت نمی شود و فشار زیادی به شخص وارد نمی شود.
  • قطعه کردن مرغ و گوشت: قیچی های تیزی که دارای دو لبه ی تیز می باشند مناسب این کار هستند با استفاده از این ابزار به سادگی می توان انواع گوشت و مرغ را قطعه کنید، اما باید به این نکته توجه کرد که برای قسمت های استخوانی نمی شود روی این قیچی ها حساب کرد. 
  • برش نان: با توجه به مشغله زیاد امروزی خانواده ها، برای تهیه مواد مختلف کمتر وقت می کنند در صف های گوناگون انتظار بکشند، مانند صف نان، به همین دلیل هر چندوقت یکبار اقدام به خرید کرده و در فریزر نگهداری می کنند، برای این امر از قیچی آشپزخانه می توان کمک گرفت و نان را به اندازه های یکسان برش داد، همچنین برای تهیه برخی از غذاهای نانی نیاز به برش های هم اندازه نان دارید که می توانید از قیچی آشپزخانه کمک بگیرید.
  • برش خمیر: این قیچی ها در شیرینی و نان پزی نیز کاربرد دارند و به وسیله آن ها می توانید خمیر را به اندازه های مساوی برش بزنید.

کاربرد قیچی در خرد کردن مواد غذایی

سایر کاربردهای قیچی آشپزخانه

از دیگر کاربردهای قیچی آشپزخانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درب باز کن: قیچی های همه کاره که در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند، شامل قسمتی می باشند که به وسیله ی آن می توان درب قوطی، کنسرو، رب و... را بدون دردسر و به راحتی باز کرد.
  • گردو و بادام شکن: دسته قیچی های آشپزخانه به گونه ای طراحی شده اند که با قرار دادن گردو و بادام در بین آن ها و فشار دادن دسته ها می توانید پوست آن ها را شکسته و مغز را به سادگی خارج کنید.
  • کندن فلس ماهی: معمولا یکی از تیغه های قیچی آشپزخانه به صورت اره ای می باشد که به وسیله ی آن می توان فلس ماهی را خیلی راحت جدا کنید.
  • باز کردن بسته بندی ها: برخی مواد غذایی دارای بسته بندی های مهر و موم شده می باشند که از این قیچی ها برای باز کردن این بسته بندی ها می توانید استفاده کنید.

قیچی های آشپزخانه کاربردهای دیگری نیز دارند و توانسته اند مفید واقع شوند، این قیچی ها می توانند جایگزین مناسبی برای چاقوها باشند که برخلاف چاقو خطر کمتری را به همراه دارد و احتمال آسیب رساندن آن ها بسیار کمتر از چاقو می باشد. شما عزیزان می توانید برای تهیه انواع قیچی آشپزخانه به فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی چشمگیر مراجعه نمایید. 

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید بهترین چاقو و قیچی آشپزخانه

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن