بهترین چاقوی کوهنوردی

یکی از وسیله های کاربردی که لازم است برای رفتن به کوه و طبیعت همراه خود داشته باشید، چاقو می باشد، فرقی ندارد که شما یک کوهنورد ساده باشید یا یک جنگنده، در طبیعت وحشی باید یک چاقوی جیبی با کیفیت به همراه داشت. برای تهیه چاقوی کوهنوردی باید دقت کافی به خرج داد تا بتواند نیازهای شما را از نظر ایمنی و بقا تامین کند، یک چاقوی خوب در کوهنوردی باید توانایی انجام هر کاری در طبیعت را داشته باشد. برخلاف دیگر چاقوها که ملاک انتخاب آن ها تیزی و برنده بودن می باشد، چاقوهای کوهنوردی باید دارای موارد دیگری باشند تا بتوانند به وسیله ای پرکاربرد تبدیل شوند. 

کاربرد های چاقوی کوهنوردی

چاقوهای کوهنوردی انواع گوناگونی دارند که با توجه به طراحی آن ها برای موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند، از چاقوهای کوهنوردی برای: آشپزی، کمک های اولیه، دفاع از خود، تراشیدن چوب، آتش زن، تعمیر تجهیزات، برش کنده کوچک برای آتش و ... استفاده می شود. یکی از نکات مهم در انتخاب چاقوی کوهنوردی سادگی و دوام بالای آن می باشد همچنین باید مقاوم و همه کاره باشد. همچنین شما عزیزان می توانید قیمت و مشخصات فلاسک کوهنوردی را در سایت چشمگیر مشاهده کنید و به راحتی با کیفیت ترین فلاسک کوهنوردی بازار را تهیه کنید.

کاربرد های چاقوی کوهنوردی

انواع چاقوی کوهنوردی

همانطور که گفته شد چاقوهای کوهنوردی انواع متفاوتی دارند که با توجه به نیاز خود می توانید یکی از آن ها را تهیه نمایید، در پایین به چند نمونه از آن ها اشاره می کنیم:

  • چاقو تیغه ثابت: یکی از چاقوهای قدیمی و کلاسیک می باشد که از گذشته های دور تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته است و توانسته محبوبیت خود را میان کوهنوردان حفظ کند، این چاقوها از یک تکه فولاد سخت تهیه می شوند که دارای مقاومت و قدرت برش بالایی هستند، چاقوهای تیغه ثابت بسیار با کیفیت هستند و در همه ی فعالیت های کوهنوردی می توان از آن کمک گرفت، جنس این چاقوها به قدری محکم است که اگر با چکش آهنی روی آن بکوبید تیغه ی آن شکسته نمی شود.
  • چاقوهای تاشو: این مدل از متداول ترین چاقوهایی می باشد که کوهنوردان از آن استفاده می کنند و از دلایل محبوبیت آن می توان به سبکی و تیز بودنش اشاره کرد که به راحتی در جیب یا روی کمربند شما جا می گیرد، این مدل چاقو انواع گوناگونی دارد که در برخی مدل ها با فشار کوچکی می توان تیغه ی آن را باز کنید( به وسیله ی ضامن).
  • چاقوهای چندکاره: از نام این چاقو می توان دریافت که کاربردهای بسیاری دارد و بیشتر از یک چاقوی معمولی می باشد، این چاقوها معمولا دارای تیغه برنده، تیغه اره ای، قیچی کوچک، انبردست، ناخن گیر، پیچ گوشتی و... می باشند که به وسیله ی هر کدام می توان به خیلی از کارها بپردازید.در هنگام کوهنوردی تا حد امکان باید از وسایل کم و سبک استفاده کنید تا حمل آن ها برای کوهنورد سخت نباشد به همین دلیل توصیه می شود چاقوهای همه کاره را انتخاب کنید زیرا با خرید یک وسیله می توان چندین وسیله ی کاربردی را داشته باشید این مدل چاقوها تمام ابزارهای کاربردی را در خود جا داده اند و قیمتی به صرفه دارند اما توجه کنید که چاقوی باکیفیتی تهیه کنید و از چاقوهای ارزان و بی کیفیت دوری کنید زیرا با چندبار استفاده خراب می شوند. می توان اینگونه نتیجه گرفت که چاقوهای همه کاره از بهترین چاقوهای کوهنوردی می باشد.

می دانید که هیچکس از سرنوشت خود در حیات وحش آگاهی و خبری ندارد در نتیجه بهتر است علاوه بر چاقوی کوهنوردی، یک چاقوی پشتیبان نیز به همراه داشته باشید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن