ظروف شیشه ای مخصوص روغن

روغن یکی از مواد غذایی بسیار مهمی است که بیشتر عملیات پخت و پز به واسطه آن انجام می شود. ظرف محتوی روغن معمولا از جنس شیشه تهیه می شود تا روغن در صورت تغییر رنگ از طریق آن قابل مشاهده باشد. ظروف شیشه ای مخصوص روغن برای نگهداری انواع روغن ها از قبیل روغن آفتابگردان، روغن زیتون، روغن کنجد، روغن آووکادو، روغن آرگان، روغن تخم کتان، روغن بادام، روغن نارگیل و انواع دیگری از روغن استفاده می شود. برای هر نوع روغنی نیز ظرف شیشه ای به گونه ای متفاوت طراحی می شود که در ادامه مقاله به آن پرداخته می شود. همچنین ظروف شیشه ای مخصوص روغن باید ویژگی های خاصی داشته باشند تا بتوانند روغن را به مدت طولانی سالم نگهدارند. برای دریافت این اطلاعات تا پایان مطلب همراه ما باشید.

ویژگی های ظروف شیشه ای مخصوص روغن

ظروف شیشه‌ای مخصوص روغن اگر باکیفیت باشند، قطعا ویژگی های خاص خود را دارند. ظروف شیشه ای از آن نظر که زنگ نمی زنند و خورده نمی شوند برای نگهداری روغن مناسب تر هستند. یک ظرف شیشه ای با کیفیت نباید براحتی ترک بخورد و یا بشکند. به همین منظور در کارخانه این ظروف را به روش مخصوصی سرد می کنند تا به ترک خوردن ناشی از گرم و سرد شدن ناگهانی مقاوم شوند. ظروف شیشه ای مخصوص روغن باید به گونه ای مستحکم تولید شوند که اجازه عبور اکسیژن و بخار آب را به درون روغن ندهند. در غیر اینصورت اکسیژن و بخار آب باعث فساد روغن و کاهش عمر آن می شوند.

ویژگی های ظروف شیشه ای مخصوص روغن

اشکال و طرح های ظروف شیشه ای مخصوص روغن

هرکدام از ظروف شیشه ای مخصوص روغن برای مصرف خاصی تولید می شود. برخی روغن ها به نور حساس هستند و در اثر آن، فرقی نمی کند نور خورشید باشد یا نور چراغ، مواد آنتی اکسیدانی خود را از دست می دهند. از این رو برای نگهداری این روغن ها نظیر زیتون یا آرگان، از ظروف شیشه ای تیره استفاده می شود. ظروف شیشه ای مخصوص روغن در سایز های بزرگ، کوچک و متوسط و در اشکال گوناگون تولید می شوند. درب ظروف شیشه ای مخصوص روغن نباید خیلی باز باشد؛ تا روغن به صورت قطره ای از آن خارج شود. گاهی به جای درب پیچی، از درب اسپری دار برای محکم کردن ظروف شیشه ای مخصوص روغن استفاده می شود.

روغن مایع برای سالم ماندن باید در ظرف های مخصوص نگهداری شود. ظروف شیشه ای بعد از ظروف فلزی بهترین متریال نگهداری روغن هستند که در طرح ها، اشکال و اندازه های مختلف تولید می شوند. ظروف شیشه ای باکیفیت از عبور اکسیژن و بخار آب جلوگیری می کنند. رنگ های روشن و تیره نیز برای نوع خاصی از روغن ها تهیه می شوند. سعی کنید برای خرید ظروف شیشه ای مخصوص روغن از فروشندگان معتبر خریداری کنید تا بهترین استفاده را از روغن خود ببرید. برای خرید انواع بطری روغن می توانید به صورت حضوری و اینترنتی به فروشگاه لوازم خانگی چشمگیر مراجعه نموده و پس از مقایسه انواع بطری روغن اقدام به خرید این محصول بر اساس نیاز و سلیقه خود، نمایید. 

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید انواع بطری روغن

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن