انواع فرچه آشپزی

بسیاری از خانم های منزل برای آماده کردن غذا از ابزارهای مختلفی استفاده می‌کنند که یکی از آنها فرچه آشپزی است. فرچه یا لیسک آشپزی وسیله‌ای است که توسط آن می‌توان روغن یا هر ماده چرب دیگر را بر روی غذا یا ظروف تفلون پخش کرد.
از آن جایی که استفاده از قاشق و سایر تجهیزات آشپزی برای این کار مناسب نیستند، بهتر است فرایند پخش کردن روغن را با این قلم‌مو انجام داد.

انواع مختلف فرچه آشپزی

فرچه های آشپزی متناسب با نیازهای آشپزان در مدل های مختلفی طراحی می‌شوند. قبل از معرفی انواع فرچه ها یادآور می‌شود که که این ابزارک بیشتر در شیرینی‌پزی ها مورد استفاده قرا می‌گیرد؛ اما، به دلیل کارایی فراوان، استفاده از آن در آشپزی خانگی نیز باب شده است:

  • فرچه قلم‌مویی: این مدل از فرچه ها پرمصرف‌ترین نمونه فرچه بوده و تقریبا اکثر افراد با آن آشنا هستند. ضخامت و انعطاف پذیری تارهای فرچه بستگی به نوع کاربرد آن دارد. به عنوان مثال برای پخش کردن روغن بر روی محصولات نرم نظیر کاهو تارهای فرچه باید نرم، کشیده و قابل انعطاف باشند. یا برای پخش کردن روغن بر روی ظروف تفلنی یا محصولات سفت نظیر گوشت بهتر است تارهای فرچه کمی زبر و محکم باشند.
  • فرچه مسواکی: این مدل از فرچه ها شبیه به مسواک بوده و دارای تارهای کوتاه و سخت هستند. معمولا از این فرچه ها برای پختن مرغ شکم پر که نیاز به استعمال روغن در داخل آن است، استفاده می‌شود. همچنین، برخی از محصولات غذایی کوچک نظیر تکه های میگو نیاز به فرچه مسواکی دارند تا روغن ها به خوبی بر روی آنها استعمال شود.
  • فرچه یا لیسک بدون تار: برخی از نمونه های فرچه فاقد تار مو بوده و به جای آن دارای یک سطح پلاستیکی صاف هستند. عمده کاربرد این لیسک ها در کباب‌سراها بوده و از آن برای استعمال زعفران، روغن یا سایر محصولات بر روی کباب استفاده می‌شود.
    برای درک بهتر، یک چاقو را تصور کنید. همانطور که با سطح چاقو کره را بر روی نان سخاری می‌مالید، با این لیسک ها نیز می‌توان چنین کاری کرد. با این تفاوت که لیسک های آشپزی مخصوص استعمال انواع روغن و محصولات غلیظ بر روی مواد غذایی ساخته شده‌اند.

انواع مختلف فرچه آشپزی

ویژگی های یک فرچه آشپزی خوب

هنگام خرید فرچه آشپزی حتما به تارهای موی آن توجه کنید. این تارها هرگز نباید از بدنه فرچه جدا شوند. چراکه ممکن است هنگام استعمال روغن یک یا چند تار از آن ناخواسته وارد غذا شود؛ به گونه‌ای که هنگام سرو غذا وارد دستگاه گوارش شده و مشکلاتی را برای افراد به وجود می‌آورد. توجه به جنس بدنه و انعطاف پذیری تارها نیز از دیگر نکاتی است که هنگام خرید فرچه آشپزی باید به آن توجه شود. فروشگاه لوازم خانگی چشمگیر با ارائه محصولات استاندارد و باکیفیت آشپزخانه این فرصت را در اختیار بانوان خوش سلیقه ایرانی گذاشته است تا از جدیدترین لولزم آشپزخانه بهره‌مند شوند.
شما می‌توانید با مراجعه به بخش فروش سایت لوازم آشپزخانه چشمگیر از آخرین محصولات آن مطلع شده و در صورت نیاز با کسب اطلاعات از کارشناسان مربوطه مناسب‌ترین محصول را انتخاب کنید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید وسایل ریز آشپزخانه

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن