پله تاشو خانگی

پله یا همان نردبان های تاشوی خانگی، نردبان های دو طرفه‌ای هستند که از قابلیت تاشوندگی برخوردارند و با این ساختار فضای کمتری اشغال می‌کنند و در محیط های خانگی محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. این نوع پلکان در متریال های مختلف اعم از آهن، استیل و آلومینیوم ساخته می‌شوند که از نظر میزان تحمل وزن با یکدیگر یکسان نیستند. نردبان های تاشوی خانگی با نردبان های صنعتی از نظر میزان استحکام و ارتفاع ، تعداد پله و نوع پله و همچنین وزن تفاوت هایی دارند.

معرفی انواع پله تاشو خانگی

پله یا نردبان های تاشو خانگی در مدل های مختلفی تولید می‌شوند که در ادامه برخی از آنها را معرفی می‌کنیم:

  • نردبان تاشو تلسکوپی: این نوع از نردبان به دو گونه تلسکوپی تاشو و تلسکوپی ساده در بازار یافت می‌شوند. ویژگی نردبان تاشو تلسکوپی که آن را از دیگر نردبان ها متمایز می‌کند این است که امکان تنظیم ارتفاع آن به راحتی فراهم بوده و می‌توان با قفل ارتفاع آن را ثابت نگه داشت.
  • نردبان تاشو مخابراتی: نردبان های مدل مخابراتی معمولا در انواع مختلفی با تعداد پله های بالای ده پله تولید می‌شوند. این مدل از نردبان به شکل دو طرفه تولید می‌شود؛ به گونه‌ای که دارای یک ویژگی منحصر به فرد بوده و آن هم این که به دو صورت هشتی و معمولی می‌توان از آنها استفاده کرد.
  • نردبان تاشو یک طرفه: مدل بعدی پله تاشو، پله یک طرفه نام دارد. این نوع از نردبان یا پله دارای یک پایه و یک پلکان است. پلکان های آن به صورت پهن هستند؛ به طوری که کف پاها به طور کامل روی آن قرار می‌گیرد و استفاده از آن به مدت طولانی به آسانی امکان پذیر است. تعداد پله های این نوع بین ۲ پله تا ۶ پله است.
  • پله های تاشو سقفی: این پله ها ابزاری برای دسترسی به پشت بام و طبقات بالایی هستند. اگر به خانه های دوبلکس توجه کرده باشید، حتما با پله های طبیعی آشنا هستید. تفاوت پله های تاشو سقفی با آنها تنها در نوع متریال و ویژگی آنهاست؛ به طوری که پله های تاشوی سقفی قابل جابجا بوده و بیشتر برای طبقات کم ارتفاع به کار می‌روند.

معرفی انواع پله تاشو خانگی

روش ساخت نردبان فلزی تاشو

برای ساخت نردبان ابتدا مواد فلزی مورد نیاز مثل آلومینیوم را با مواد مکملی چون سیلیکون، منیزیم، منگنز، مس و از این قبیل در کوره های بزرگی ریخته و در دمای بالا(۷۰۰ درجه سلسیوس) با هم مخلوط می کنند. سپس، مایع به دست آمده را در قالب های مخصوصی می‌ریزند؛ این مایع پس از سرد و سفت شدن به شکل کنده ای در می آید که حدود ۷ متر طول دارد. این کنده ها از ایستگاه های ارّه، بازوی مکانیکی، پیستون گذر می‌کنند تا به میله ریلی ۴۰ متری تبدیل شوند. پس از سرد و سخت شدن میله های ریلی آنها را به اندازه های مورد نظر برش می‌دهند. متصدیان دو انتهای ریل ها را درون منگنه قرار داده و روکش های پلاستیکی را به پایه های نردبان متصل می‌کنند. تکه های نردبان با ابزار مخصوص به هم منگنه شده و قسمت جلو و پشت نردبان به هم پرچ شده و با یک روکش پلاستیکی به هم متصل می‌شوند. در انتها دستورات ایمنی روی نردبان ها چسبانده و برای فروش آماده می‌شوند.

نکات مهم هنگام خرید پله تاشو خانگی

  • جنس کالا: بسته به نوع استفاده و بودجه خود می‌توانید نردبان های پلاستیکی، آلومینیومی، استیل چوبی، آهنی یا آلیاژ های دیگر و فولاد انتخاب کنید.
  • انتخاب مدل: نکته ای که در خرید نردبان حائز اهمیت است نوع آن است؛ به طوری که بسته به نوع کاربری مورد نظرتان باید ساختار نردبانتان را انتخاب کنید.
  • پایه های نردبان: نردبان مورد نظر شما باید از لحاظ مقاومت و استحکام استاندارد باشد و در برابر فشار و وزن زیاد دوام داشته باشد. همچنین طراحی ساختار آن به گونه ای باشد که استفاده از آن به سهولت امکان پذیر باشد؛ مثلا فواصل میان پله های آن نباید بیشتر از ۳۵ سانتی متر باشند.
  • ایمنی: وجود قفل ارتفاع در یک نردبان از مواردی است که ایمنی نردبان را بالا می‌برد. نردبان های خانگی دارای برچسبی هستند که میزان تحمل وزن نردبان بر روی آن نوشته شده است. از این رو به این پرچسب توجه کنید. قطعا حفظ حاشیه ایمنی مناسب ارزش هزینه بیشتر در قبال حفظ سلامتی شما را دارد.

پله های یونیک و آرتیستون از معروف ترین مارک های پله های تاشو خانگی بوده و از نظر استحکام در جایگاه قابل قبولی قرار دارند. این محصولات را می‌توانید با مراجعه به بخش فروش سایت لوازم خنگی چشمگیر سفارش داده و یا با تماس مستقیم با واحد فروش آن را خریداری کنید. 

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید بهترین نردبان خانگی

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن