چای ساز خوب چی بخرم

 چای یکی از نوشیدنی های محبوب می باشد که برای تهیه آن از وسایل گوناگونی استفاده می شود، یکی از وسایلی که امروزه برای این امر مورد استفاده قرار می گیرد، چای ساز است. چندین سال است که چای سازهای برقی طرفداران بسیاری پیدا کرده اند، این محبوبیت به دلیل سرعت بیشتری نسبت به دیگر وسایل در تهیه چای می باشد. برای خرید چای ساز باید به نکاتی توجه کنیم تا انتخابی صحیح داشته باشیم. در این مطلب به نکات قابل توجه در خرید چای ساز خوب می پردازیم.

انواع چای ساز

چای سازها در سه نوع روانه بازار شده اند:

  • چای ساز دم آور
  • چای ساز دارای استند یا پایه
  • چای ساز بدون قوری

چای سازهای نوع اول (دم آور)، کیفیت و برتری بالاتری نسبت به دو مدل دیگر دارند و به این صورت طراحی شده اند که قوری روی کتری قرار می گیرد و چای آرام با بخار کتری دم می کشد، اما چای سازهای استند دار کاربرد بیشتری در خانه ها دارند، اینگونه چای سازها به صورت کنار هم و دوتکه هستند، مدل آخر به دلیل فضای کمی که اشغال می کنند بیشتر مناسب زندگی مجردی و دانشجویی هستند و به دلیل کیفیت پایین چای مورد استقبال واقع نشده اند.

نکات مهم در خرید چای ساز

نکات مهم در خرید چای سازخوب

در خرید یک چای ساز به این نکات توجه داشته باشید:

  • جنس و طراحی: یکی از مهم ترین عوامل برای خرید چای ساز خوب می باشد، جنس چای ساز باید به گونه ای باشد که حرارت داخل را به بدنه منتقل نکند و از کیفیت بالایی برخوردار باشد، همچنین طراحی زیبا و چشم نوازی داشته باشد. جنس چای ساز باید مقاوم باشد و در شرایط مختلف تحت تاثیر قرار نگیرند. امروزه چای سازهای از جنس شیشه نشکن بسیار محبوب هستند.
  • جنس دسته: دسته ی نگه دارنده چای ساز باید از جنس نسوز باشد و داغ نشود همچنین توانایی تحمل وزن چای ساز را داشته باشد، همینطور به مرور زمان و در معرض حرارت تغییر حالت ندهد.
  • میزان مصرف برق: این نکته باید مورد توجه باشد و چای سازی را انتخاب کنیم که مصرف برق آن منطقی و مناسب باشد، محدوده مصرف برق معمولا 1800 تا 2200 وات می باشد و نباید از این عدد بالاتر رود زیرا مصرف برق را بالا می برد.
  • فیلتر دار: چای سازی خوب است که دارای فیلتر آب و فیلتر داخل قوری باشد اینگونه رسوب آب وارد چای نمی شود.
  • رسانای کتری: این قسمت یکی از مهم ترین قسمت های یک چای ساز می باشد که بهتر است از جنس فلزی باشد زیرا رسانای پلاستیکی کیفیت ندارد و مدت زمان جوش آمدن آب را بالا می برد. رسانای کتری فرورفتگی در انتهای کتری می باشد که به برق متصل می شود.
  • تنظیم دما: تنظیم دما در چای ساز به دو صورت دستی و اتوماتیک صورت می گیرد. اما برخی از چای سازها هردو قابلیت را با هم دارند و می توانید در مواقع لزوم از هردو استفاده کنید.
  • گرم نگه داشتن: این مورد بستگی به قابلیت نگه داشتن دمای چای ساز دارد که هر چه کیفیت بیشتری داشته باشند بهتر چای را گرم نگهداری می کند، که معمولا تا یک ساعت این قابلیت را دارند.

اگر می خواهید چای ساز استیل بخرید حتما به این نکته که از استیل ضد زنگ و ضد رسوب باشد توجه نمایید. 
چای سازی خوب می باشد که به صورت خودکار کار می کند و برای به جوش آوردن آب نیازی به حضور  شما ندارد این امر کار شما را رحت تر می کند. بهتر است برای خرید چای ساز به دنبال برندهای شناخته شده بروید زیرا کیفیت آن ها ثابت شده است و با خیالی راحت می توانید از آن ها استفاده کنید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید چای ساز

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن