اجزای فرنچ پرس

فرنچ پرس ها یکی از وسایلی هستند که از آن ها برای تهیه قهوه استفاده می شوند. فرنج پرس ها دارای کاربردهای دیگری نیز می باشند و از آن ها علاوه بر تهیه قهوه می توان در تهیه دمنوش و چای نیز استفاده کرد. فرنچ پرس یک وسیله ساده است که دارای اجزای مشخصی می باشد. این اجزا در کنار هم با هماهنگی و به گونه ای ساده در تهیه یک لیوان نوشیدنی خوش طعم به شما کمک خواهند کرد. در این مقاله به اجزای تشکیل دهنده یک فرنچ پرس خواهیم پرداخت.

اجزای تشکیل دهنده فرنچ پرس

  • استند یا پایه فرنچ پرس: معمولا فرنچ پرس ها دارای پایه ای می باشند که می توان از آن برای گذاشتن روی میز و دیگر سطوح بهره برد. این استند معمولا از جنس استیل و یا پلاستیک است و به بدنه فرنچ پرس متصل است. برخی از فرنچ پرس ها نیز فاقد استند می باشند و پایین ترین سطح آن ها همان کف بدنه است.
  • بدنه یا مخزن: تنه اصلی یک فرنچ پرس را مخزن اصلی آن تشکیل می دهد. این مخزن اندازه های متفاوتی دارد و از جنس های متفاوتی هم چون استیل، شیشه یا سرامیک ساخته می شود. فرنچ پرس هایی که بدنه آن ها از شیشه ساخته می شوند می توان محتویات درونی آن را مشاهده کرد. مخزن هایی که از جنس سرامیک می باشند دارای تنوع بیشتری در طرح و رنگ خواهند بود.
  • صافی، اهرم، درب: این سه قسمت از یک فرنچ پرس به هم متصل می باشند. اهرم با فشار دست باعث می شود که پودر قهوه یا تفاله های چای و دمنوش به سمت پایین ظرف حرکت کنند و محتویات آن از بخش مایع جدا می شود. صافی فرنچ پرس مانع از بالا آمدن تفاله ها و مخلوط شدن آن با نوشیدنی خواهد شد. جنس اهرم به طور معمول از استیل ضد زنگ انتخاب می شود چرا که به دلیل تماس با مایعات اگر از پلاستیک یا یک جنس نامرغوب استفاده شود ممکن است در زمان کمی دچار فرسایش شود. درب فرنچ پرس نقش به سزایی در زیبایی و گرم نگه داشتن مایعات درونی فرنچ پرس را خواهد داشت. جنس آن با جنس صافی و اهرم یکی است و معمولا از استیل ساخته می شوند. اگر درب فرنچ پرس دچار مشکل شود در عملکرد صافی و اهرم نیز اختلال ایجاد خواهد شد.

نکاتی درباره فرنچ پرس

نکاتی درباره فرنچ پرس

فرنچ پرس ها در شکل، اندازه و طرح های مختلفی وجود دارند. امروزه به دلیل تفاوت در سلیقه افراد، مدل های زیبا و خاصی از فرنچ پرس ها به بازار وارد شده است که دارای اشکالی شیک و فانتزی می باشد اما در هر صورت و با هر شکل و اندازه ای فرنچ پرس ها دارای اجزای مشخصی می باشند که به آن ها اشاره شد.
در پایان آن چه در رابطه با یک فرنچ پرس مهم به نظر می رسد این است که در نگهداری و شست و شوی قطعات و اجزای آن نهایت دقت را به عمل آورید. اجزای آن را با دقت و آرامی جدا کنید و آن ها را با آب گرم و با یک اسکاچ نرم شست و شو دهید تا آسیب نبینند.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید بهترین فرنچ پرس

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن