انواع کیک پز

کیک پزها به عنوان وسیله ای که باعث می شوند عمل پخت کیک به راحتی انجام گیرد شناخته می شوند. کیک پزها دارای انواع مختلفی می باشند. این انواع را می توان بر اساس نوع ویژگی های هر کدام مانند داشتن یا نداشتن تایمر، جنس بدنه، ویژگی های ساخت و ... طبقه بندی کرد. در یک مقیاس بالاتر کیک پزها را می توان به دو گروه عمده کیک پز اجاقی و برقی تقسیم بندی کرد. در این مقاله به هر کدام از این دو نوع به همراه مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت:

کیک پز برقی

از نام این نوع از کیک پز مشخص است که این نوع از کیک پزها انرژی مصرفی خود برای طبخ یک کیک را از برق خواهند گرفت. کیک پزهای برقی به عنوان در دسترس ترین نوع کیک پزها شناخته می شوند. نکته اساسی که این کیک پزها دارند و حتما باید در آن ها رعایت شود ایمنی و سلامت کیک پز های برقی می باشد. در گذشته برخی از کیک پزهای برقی ممکن بود دچار آتش سوزی، جرقه و یا نقص فنی شوند. اما امروزه این نوع از کیک پزها با رفع مشکلاتی که داشته اند دارای کمترین میزان از نقص و خسارت خواهند بود و می توان با خیال آسوده نسبت به استفاده از آن ها اقدام نمود. علاوه بر رفع این مشکلات این کیک پز ها دارای ویژگی هایی مانند انواع حسگرها شده اند که نسبت به حرارت بالا هشدار می دهد و مانع از سوختن کیک می شود.

کار با کیک پز برقی

در رابطه با این نوع از کیک پزها می توان آن ها را به عنوان کیک پزهایی دانست که کار کردن با آن ها بسیار ساده است. البته در نسل های جدید تر ازین محصولات به دلیل تنظیمات بیشتر و دیجیتالی بودن ممکن است در ابتدا کار کردن با آن ها اندکی دشوار به نظر برسد. در کار کردن با کیک پزهای برقی لازم است که با استفاده از سیم های رابط آن را به برق وصل نماییم و تنظیمات مربوطه را اعمال کنیم.

  • سهولت کار کردن با کیک پز برقی: نمی توان به طور قطع راجع به سخت یا آسون بودن کار با کیک پزهای برقی اظهار نظر کرد. نسل جدید کیک پزهای برقی دارای تنظیمات پیشرفته ای می باشند. اما در نهایت با مطالعه دفترچه راهنمای آن ها می توان پس از زمان کوتاهی به آسانی با این نوع از کیک پزها کار کرد.
  • مدت زمان کار با کیک پز برقی: می توان مطمئن بود که با داشتن یک کیک پز برقی مدت زمانی که برای پخت یک کیک صرف خواهد شد، کمترین زمان ممکن خواهد بود. پخت کیک در فر، ماکروفر یا حتی توسط قابلمه های نچسب و پلوپز به زمان بیشتری برای پخت نیاز خواهد داشت. البته مواردی مانند حجم کیک، ترکیبات کیک و ... روی زمان پخت کیک تاثیر خواهند داشت.

کار با کیک پز برقی

کیک پزهای اجاقی

کیک پزهای اجاقی نسبت به کیک پزهای برقی دارای قدمت بیشتری می باشند و نسبت به مدل های برقی ساده تر می باشند. این کیک پزها به طور معمول دارای تنظیمات پیشرفته یا پیچیده ای نمی باشند و در نهایت یک پیچ برای تننظیم برخی موارد مانند ترکیبات کیک می باشند. بعد از اینکه ترکیبات کیک مخلوط شد مواد درون کیک پز قرار می گیرند و با حرارتی بسیار کم پخته می شوند. هر چند جنس کیک پزهای اجاقی اغلب به گونه ای هستند که بتوانند حرارت را به طور یکنواخت پخش کنند اما استفاده از شعله پخش کن نیز توصیه می شود. مدت زمان پخت کیک توسط کیک پز اجاقی نسبت به کیک پز برقی بیشتر خواهد بود.

هر چند کیک پزهای برقی به روز تر و پیشرفته تر می باشند اما هنوز هم بسیاری ازافراد کیک پزهای اجاقی را ترجیح می دهند.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید انواع کیک پز

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن