نکات مهم در خرید شیر جوش

 شیرجوش یک وسیله کوچک و کاربردی در آشپزخانه ها است. در اغلب منازل می توانید یک شیرجوش را پیدا کنید. این وسیله دارای کاربردهای بسیاری می باشد. شاید این تصور به وجود آید که خرید یک شیرجوش نیازمند آگاهی و دانستن نکات قبل از خرید نمی باشد اما در واقع این وسیله به دلیل کاربردی بودن نیازمند یک خرید با دقت است.

موارد استفاده شیرجوش

دقت در خرید شیرجوش و رعایت مواردی که ذکر خواهد شد باعث می شود علاوه بر اینکه شما یک محصول خوب و مرغوب را خرید کنید، دوام و عمر مفید آن نیز بالاتر رود. شیرجوش یک وسیله کوچک در مایه قابلمه های کوچک است که ممکن است گودی بیشتری داشته باشد. در لبه اغلب شیرجوش ها یک بیرون زدگی مانند لبه تنگ و پارچ وجود دارد که باعث می شود ریختن مایعات از شیرجوش به ظرف دیگر به سهولت انجام گیرد و راحت تر کنترل شود.
از شیر جوش ها برای داغ کردن شیر، مایعات، روغن و ... استفاده می کنند. از این وسایل می توان در موارد پخت و پز نیز کمک گرفت. اگر شیرجوش اندکی بزرگ باشد می توان از آن به جای قابلمه و اگر کوچک باید در مصارفی مانند قهوه جوش استفاده می شود.

موارد استفاده شیرجوش

نکات قابل توجه در خرید شیرجوش

برای خرید یک شیرجوش باید به نکاتی توجه کرد که در زیر به آن ها خواهیم پرداخت:

  • درب شیرجوش: قبل از خرید شیرجوش مشخص کنید که آیا شیرجوشی که قصد خرید آن را دارید درپوش دارد یا خیر؟ شیرجوش های درب دار در اولویت بالاتری هستند چرا که درب باعث می شود موادی که درون شیرجوش قرار دارند زودتر گرم شوند. درب شیرجوش ممکن است از جنس بدنه یا شیشه ای باشد. اگر از درب شیشه ای استفاده شود می توان محتویات درون آن را مشاهده کرد.
  • بدنه شیرجوش: تنه اصلی یک شیرجوش بدنه آن است. شیرجوش ها نیز مثل سایر ظروفی که در آشپزخانه استفاده می شوند می توانند دارای جنسی مانند آلومینیوم، مس، سرامیک، استیل ضد زنگ و .. باشد. از شیرجوشی استفاده کنید که به راحتی با مواد دیگر واکنش ندهد و داری استحکام و دوام بالایی نیز باشد.
  • دسته شیرجوش: هنگام خرید شیر جوش دقت نمایید که دسته آن از فلزاتی با رسانش حرارتی بالا نباشند. در این صورت دسته شیرجوش به سرعت داغ می شود و کار کردن با آن ها سخت می شود. در مورد دسته شیرجوش دقت کنید که اندازه آن زیاد بلند یا کوتاه نشود زیرا در این صورت باعث می شود که تسلط به آشپزی از بین برود.
  • ساختار و طراحی: شیرجوش ها در طرح و مدل های زیادی در بازار وجود دارند می توانید طبق سلیقه خودتان نسبت به خرید آن ها اقدام کنید.
  • ظرفیت شیرجوش: قبل از خرید یک شیر جوش به این نکته توجه کنید که شیرجوش مورد استفاده شما باید چه ظرفیتی داشته باشد. سپس نسبت به خرید یک شیر جوش با سایر دلخواه و متناسب اقدام نمایید.
  • جنس شیرجوش: از شیر جوش هایی استفاده کنید که از فلزات یا موادی ساخته شده اند که سختی بالایی دارند و واکنش پذیر نمی باشند. برخی شیرجوش های شیشه ای و پیرکس قابلیت درجه بندی بر روی بدنه را نیز دارا می باشند.
  • قیمت شیرجوش: عواملی مانند جنس، طراحی، برند و ... از عوامل موثر بر قیمت یک شیرجوش می باشند. با مشخص کردن این موارد و تعیین بودجه ای که برای خرید یک شیرجوش کنار گذاشته اید می توانید خرید بهتری را تجربه کنید.
  • ضخامت شیرجوش: دقت کنید شیرجوش انتخابی نباید خیلی نازک باشد زیرا باعث می شود که زودتر خراب شود. از شیرجوش هایی با ضخامت متوسط استفاده کنید.
  • مارک شیرجوش: شرکت هایی که به تولید ظروف آشپزخانه می پردازند به طور معمول انواع شیرجوش را نیز تولید خواهند کرد. با انتخاب یک برند نامی و با کیفیت می تواند از مرغوبیت و دوام محصول خریداری شده اطمینان حاصل کنید.
نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید بهترین شیر جوش

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن