قهوه جوش استیل بهتر است یا آلومینیوم

 قهوه جوش ها دارای انواع متفاوتی می باشند. معروف ترین نوع قهوه جوش، قهوه جوش های روگازی یا همان موکاپات ها می باشند. این قهوه جوش ها درعین ارزان بودن بسیار کاربردی هستند. این وسیله در نیمه اول قرن نوزدهم در ایتالیا ساخته شد. با گذشت نزدیک به صد سال از ساخت این وسیله، امروزه می توان در اغلب منازل یک موکاپات را پیدا کرد. نوع ساده تری از قهوه جوش، همان شیرجوش ها هستند که می توان برای این منظور نیز به کار برد.
موضوع بسیار مهم در قهوه جوش ها جنس بدنه آن هاست. اگر برای خرید یک قهوه جوش اقدام می کنید، لازم است قبل از خرید حتما جنس بدنه آن را مشخص کنید و با آگاهی بیشتری خرید نمایید. دو نوع عمده از قهوه جوش ها در جنس های آلومینیوم و استیل در بازار وجود دارند. اما اینکه کدام نوع از آن ها مناسب تر و کاربردی تر می باشد، نیاز به اندکی جست و جو دارد. ما در این مقاله ضمن بررسی ویژگی هر کدام از قهوه جوش های استیل و آلومینیوم به مقایسه آن ها نیز خواهیم پرداخت.

ویژگی های قهوه جوش آلومینیوم

قهوه جوش هایی که از آن ها به عنوان قهوه جوش آلومینیومی یاد می شود دارای بدنه ای از جنس آلومینیوم می باشند. استفاده از قهوه جوش های آلومینیوم دارای مزایا و معایبی است که به آن ها خواهیم پرداخت:

  • قیمت ارزان: آلومینیوم جز فلزات ارزان محسوب می شود و محصولاتی که از آن تهیه می شوند نیز دارای قیمتی مناسب می باشند و گران نیستند به همین دلیل با یک بودجه کم نیز می توان نسبت به خرید یک قهوه جوش آلومینیوم اقدام کرد.
  • ورود ترکیبات آلومینیوم به درون قهوه: آلومینیوم جز فلزات واسطه محسوب می شود و واکنش پذیری بسیار بالایی خواهد داشت. از آنجایی که قهوه توسط قهوه جوش توسط حرارت تهیه می شود، ترکیب قهوه و آلومینیوم ممکن است واکنش پذیر باشد و یا موجب کنده شدن فلز آلومینیوم از سطح آن و ورود به قهوه شود. در صورت نوشیدن قهوه مقداری آلومینیوم نیز به بدن شما راه پیدا خواهد کرد که می تواند بسیار خطرناک باشد. اگر از قهوه جوش آلومینیوم استفاده می کنید حتما از داشتن روکش مناسب در آن مطمئن شوید یا از قهوه جوش هایی با جنس اکسید آلومینیوم یا همان هاردآنادایزد استفاده کنید.
  • شست و شوی دشوار: آلومینیوم فلزی است که دارای سطحی هموار و یکدست نمی باشد به همین دلیل هنگام جوشیدن قهوه، این مواد در لای درزهای آن وارد می شوند و هنگام شست و شو باید با دقت بالایی شسته شوند. از سویی استفاده از اسکاچ های زمخت برای شستن قهوه جوش آلومینیوم مناسب نیست. حتما پس از تهیه قهوه در اولین فرصت نسبت به شست و شوی قهوه جوش اقدام کنید و فورا آن را با یک حوله پاک کنید. آلومینیوم با آب و رطوبت نیز واکنش خواهد داد.

ویژگی های قهوه جوش آلومینیوم

ویژگی های قهوه جوش استیل

قهوه جوش های استیل نیز مزایا و معایبی دارد که به این شرح است:

  • قیمت بالا: قیمت بالایی که برای قهوه جوش های استیل بیان می شود در واقع نسبت به قهوه جوش آلومینیومی سنجیده می شود. قهوه جوش های آلومینیومی نسبت به قهوه جوش های استیل قیمتی بالاتر دارند.
  • دوام و استحکام بالا: استیل به دلیل ترکیباتی که در ساختار خود دارد به نسبت دارای دوام بالایی می باشد. به این معنی که به راحتی با قهوه و ترکیبات آن واکنش نخواهد داد و مواد و ترکیبات شیمیایی به ندرت می توانند به درون قهوه راه پیدا کند. از این نظر سلامت قهوه جوش های استیل بالاتر است.
  • شست و شوی راحت: استیل به دلیل دارا بودن سطح صاف و صیقلی مانع از چسبیدن ذرات قهوه در حین جوشیدن می شود و شست و شوی آن نیز آسان خواهد بود. با یک اسفنج نرم می توان نسبت به شست و شوی قهوه جوش استیل اقدام کرد.
نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید بهترین قهوه جوش

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن