نکات مهم در خرید قهوه جوش

امروزه استفاده از مواد کافئین دار به خصوص قهوه و مشتقات آن بسیار مرسوم شده است. استفاده از این نوع نوشیدنی ها استلزام وجود یک قهوه جوش در منازل را به دنبال دارد. قهوه جوش ها در اندازه، شکل و طرح های متفاوتی در بازار وجود دارند که می توان بر اساس سلیقه، نوع نیاز و بودجه مورد نظر نسبت به خرید آن ها اقدام کرد.

قهوه جوش چیست

برای تهیه یک فنجان قهوه می توان از انواعی از وسایل که از آن ها با نام قهوه جوش یا قهوه ساز تعبیر می شود، استفاده کرد. در یک تعریف ظریف می توان قهوه جوش را از قهوه ساز جدا دانست به این معنا که قهوه ساز ها دارای پیچیدگی ساخت بالاتری می باشند و حتما به وسیله برق کار می کنند اما قهوه جوش شکلی سنتی و قدیمی تر از ظروفی است که شکلی شبیه به شیرجوش و مانند آن را خواهند داشت و می توانند بر روی حرارت اجاق یا بوسیله برق کار کنند. در یک تعریف عمومی تر می توان قهوه ساز و قهوه جوش را به یک منظور به کار برد.
قهوه جوش هایی که روی اجاق گاز مورد استفاده قرار می گیرند موکاپات نامیده می شوند. موکاپات ها را بعد از شیرجوش ها می توان به عنوان ساده ترین نوع قهوه جوش های موجود در بازار دانست. موکاپات ها دارای ویژگی های می باشند که سبب می شود در اغلب خانه ها نوعی از آن ها وجود داشته باشد. کار کردن با این نوع از قهوه جوش ها بسیار آسان است و دارای قیمتی ارزان می باشند. در استفاده از موکاپات می توان به تهیه قهوه برای یک تا پنج نفر اقدام نمود.
قبل از خرید یک قهوه جوش باید به این سوال پاسخ داد که از خرید یک قهوه جوش چه انتظاری دارید؟ بررسی ویژگی های یک قهوه جوش نیز از دیگر نکاتی است که قبل از خرید باید به آن توجه نمود.

قهوه جوش چیست

نکاتی برای خرید قهوه جوش

در زیر نکاتی که در خرید قهوه جوش باید به آن توجه شود را بررسی می کنیم:

  • قیمت قهوه جوش: اگر بودجه مشخصی را برای خرید یک قهوه جوش کنار گذاشته اید بهتر است زمان خود را صرف مقایسه محصولات مشابهی با رنج قیمتی دلخواهتان کنید. در غیر این صورت با قدرت بیشتری خواهید توانست به مقایسه انواع قهوه جوش بپردازید و یک محصول با کیفیت بهتر را انتخاب نمایید.
  • جنس قهوه جوش: از موارد مهمی که باید به آن توجه کرد جنس فلزی است که بدنه قهوه جوش از آن ساخته شده است. به طور معمول دو نوع قهوه جوش آلومنیوم و استیل به فراونی وجود دارند که با بررسی های انجام شده در رابطه با مزایا و معایب آن ها قهوه جوش های استیل دارای سلامت و دوام بیشتری می باشند.
  • نوع قهوه جوش: قبل از خرید مشحص کنید که به دنبال چه نوع قهوه جوشی هستید. قهوه جوش ها در دو مدل روگازی و برقی وجود دارند که می توان با توجه به نوع نیاز اقدام به خرید نمود. برای مثال در محیط کار و یا کتابخانه استفاده از قهوه جوش برقی توصیه می شود.
  • نوع قهوه مصرفی: اینکه از چه نوع قهوه ای استفاده می کنید می تواند نوع قهوه جوش شما را مشخص کند. موکاپات ها قابلیت استفاده برای دم کردن دانه های قهوه را نخواهند داشت و باید از قهوه سازهایی با توانایی خرد کردن این دانه ها استفاده کرد. همچنین برای دم کردن انواع قهوه ترک از قهوه جوش هایی که اغلب از مس تهیه می شود و جذوه نام دارد استفاده می شود.
  • ظرفیت قهوه جوش: قهوه جوش هایی با گنجایش یک فنجان قهوه، یک کاپ نامیده می شوند. این ظرفیت به ترتیب با بالا رفتن گنجایش به دوکاپ، سه کاپ و ... گفته می شود. قبل از خرید یک قهوه جوش میزان ظرفیتی که از آن انتظار دارید را باید مشخص کرد.
نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید بهترین قهوه جوش

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن