ظروف قابل استفاده در سولاردام

 سولاردام را می توان نسل جدیدی از وسایل مورد نیاز در هر آشپزخانه ای دانست که ترکیبی از فر و ماکروفر با هم است. در واقع اگر به دنبال خرید وسیله ای هستید که بتوانید اغلب اعمال مربوط به آشپزی را انجام دهید سولاردام می تواند انتخاب برتری نسبت به فر یا ماکروفر باشد. در واقع فر و ماکروفر می توانند دچار محدودیت باشند. یکی از مواردی که به عنوان برتری سولاردام نسبت به فر یا ماکروفر تلقی می شود قابلیت تنظیم این دستگاه می باشد و همین موضوع باعث می شود که ظروفی که در این دستگاه استفاده می شوند به نسبت دارای طیف گسترده تری باشند. در این مقاله انواع ظروفی که در سولاردام استفاده می شوند، ویژگی های آن ها و نکاتی که هنگام استفاده باید به آن توجه کرد را بررسی می کنیم.

انواع ظروف قابل استفاده در سولاردام

انواع ظروفی که میتوان از آن ها در سولاردام استفاده کرد عبارتند از:

  • ظروف چینی: برای استفاده در سولاردام می توان از ظروف چینی معمولی استفاده کرد. نکته قابل توجه این است که ظروف چینی که در سولاردام قرار می گیرند نباید دارای نقش و طرح های طلایی و یا نقره ای یا زواید فلزی باشند. در این صورت موجب جرقه و حتی آتش گرفتن ظرف خواهد شد. دقت داشته باشید که این اتفاق در حالتی خواهد افتاد که تنظیمات پیش فرض برای سولاردام روی ماکروویو یا اشعه قرار گرفته باشد. در حالت پیش فرض کانوکشن و دیفراست می توان از ظروف چینی طرح دار نیز استفاده کرد.
  • ظروف بلور: استفاده از ظروف بلوری در سولاردم نیازمند دقت بیشتری می باشد چرا که ظروف بلوری دارای ظرافت بالایی می باشند. اگر ظروف بلوری که در سولاردام و در حالت اشعه استفاده می شوند دارای فلز در ترکیبات خود باشند، ممکن است سبب ترکیدن ظرف بلوری درون سولاردام شود. اگر از مواد قندی و یا انواع پروتئین ها در ظروف بلور استفاده می شود باید از نشکن بودن آن اطمینان داشت. مواد چرب و قندی می توانند امواج نوری را با قدرت بالایی جذب کنند که موجب گرم شدن ظرف آن ها خواهد شد و اگر بلور نشکن نباشد درون سولاردام خواهد شکست و یا ترک برخواهد داشت.
  • ظروف سفالی: اگر می خواهید از ظروف سفالی در سولاردام استفاده کنید مانعی ندارد اما بهتر است که از این ظروف برای گرم کردن غذا استفاده کنید نه برای طبخ. ظروف سفالی دیرتر از انواع دیگر ظروف گرم می شوند و زمان گرم شدن غذا در آن ها به نسبت بسیار بالاست.
  • کاغذ و مقوا: دستمال ها و حوله هایی وجود دارند که برای طبخ برخی غذاها با لعاب اندک مورد استفاده قرار می گیرند. از حوله های کاغذی می توان برای گرم کردن نانی که از فریزر خارج می کنید، استفاده کرد.
  • ظروف پلاستیکی: ظروف پلاستیکی که نرم هستند اگر در سولاردام قرار بگیرند و مدت زمان آن ها بالا باشد ممکن است ذوب شوند. استفاده از آن ها برای گرم کردن نان و امثال آن در کوتاه مدت بلامانع است. اما اگر برای طبخ یا گرم کردن مواد غذایی با زمان طولانی بخواهیم از ظروف پلاستیکی استفاده کنیم باید از نوع پلاستیک سختی که در بازار به عنوان ظروف پلاستیک مخصوص فر و ماکروفر وجود دارند استفاده کرد.
  • ظروف چوبی: بهتر آن است که از ظروف چوبی در صورتی استفاده کنید که مدت زمان قرار گرفتن آن ها در سولاردام بیشتر از پنج دقیقه نباشد. ظروف چوبی به دلیل خاصیت و ساختاری که دارند از در معرض حرارت باشند ممکن است ترک بردارند و ظرف آسیب ببینند.

ظروف مخصوص استفاده در سولاردام

ظروف مخصوص سولاردام

امروزه ظروفی مخصوص که می توان از آن ها در فر، ماکروفر، تستر، سولاردم و ... استفاده کرد، روانه بازار شده اند. این ظروف در اندازه، شکل و طرح های متفاوتی برای مصارفی مانند پخت انواع غذا، پخت نان، کیک و شیرینی، گرم کردن انواع غذا و ... مورد استفاده قرار می گیرند.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید ظروف مخصوص فر

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن