تشخیص ظروف پیرکس اصل

 ظروف پیرکس در واقع نوعی از ظروف شیشه ای می باشند که امروزه دارای محبوبیت بسیاری شده اند. ظروف شیشه ای با توجه به موادی که در ساختار و ترکیب آن ها استفاده می شود با نام های متفاوتی از جمله بلور،کریستال، پیرکس و ... شناخته می شوند. ظروف پیرکس به دلیل ترکیباتی که در خود دارند دارای درخشندگی و نمای فوق العاده ای می باشند. ظروف پیرکس دارای کاربرد های بسیاری در خانه و آشپزحانه می باشند. به دلیل اینکه این ظروف به عنوان یکی از سالم ترین انواع ظروف شناخته شده اند باید در خرید و انتخاب نوع اصل این ظروف دقت لازم را به عمل آورد. این ظروف معمولا مانع از حضور ترکیبات شیمیایی و فلزهای سمی در مواد غذایی خواهند شد و از این نظر امتیاز بالایی نسبت به دیگر ظروف خواهند داشت.
ظروف پیرکس به دلیل جنس بدنه و ساختار می توانند حرارت را به طور یکنواخت به مواد غذایی درون خود انتقال دهند. البته لازم به ذکر است در این زمینه بهتر است این ظروف به طور مستقیم در ارتباط با حرارت نباشند. به همین دلیل در صورت استفاده آن ها روی حرارت حتما باید از شعله پخش کن استفاده کرد. استفاده از این ظروف در فر و ماکروفر بلامانع است.

ظروف پیرکس اصل

آنچه اصل بودن یک ظرف پیرکس را مشخص می کند ترکیبات سازنده آن و فرآیند ساخت این محصولات می باشد. امروزه محصولات بسیار زیادی با نام محصولات پیریکس در بازار موجود می باشند. اما واقعیت آن است که این ظروف همگی اصل نیستند و تعداد محدودی از آن ها پیرکس اصل می باشند. ظروف پیریکس اصل به طور معمول فرآیند شوک حرارتی را در پروسه ساخت خود خواهند داشت. در این فرآیند دمای محصول ساخته شده تا میزانی بالا خواهد رفت که باعث ایجاد خطوط و یا حتی شکست هایی روی شیشه خواهد شد. در واقع می توان این مرحله را به عنوان یک آزمایش برای تشخیص ظروف پیرکس از شیشه دانست. ظروف پیرکس دارای مقاومت بالایی در برابر شوک حرارتی می باشد اما شیشه معمولی دچار شکست خواهد شد.
ظروف پیریکس اصل باید داری مقاومت و درخشانی بالایی باشند. این جلا و دوام به طور معمول تا پنج برابر شیشه های معمولی می باشد.

ظروف پیرکس اصل

شناسایی ظروف پیرکس اصل

شناسایی ظروف اصل پیرکس به طور معمول توسط افراد با مهارت بالا در این زمینه انجام می شود و به دلیل وجود ظروف مشابه و تقلبی، تشخیص نوع اصل و غیر اصل بسیار مشکل خواهد بود.
از بهترین روش هایی که می توان در آن از اصل بودن ظروف پیرکس اصل مطمئن شد، انتخاب یک برند شناخته شده از این محصولات می باشند. زیرا مارک های ایرانی و خارجی که دارای سابقه ای درخشان در زمینه تولید ظروف پیریکس می باشند با رعایت پروتکل های ساخت و آزمایش هایی برای مشخص شدن کیفیت نوع محصول، اقدام به ارائه با کیفیت ترین ظروف پیریکس خواهند خواهند.
از آن جایی که ظروف پیریکس جز پرکاربرد ترین ظروفی هستند که در فر و ماکروفر استفاده می شوند. پس شناخت و تشخیص ظروف پیریکس اصل ضروری به نظر می رسد.
به طور معمول نشکن بودن ظروف پیرکس اصل توسط عبارت هایی با عنوان prx و‌ trx به صورتی بسیار ریز در کف این ظروف حک شده است.
ظروف پیریکس اغلب سنگین تر و ضخیم تر از انواع شیشه می باشند. با یک مقایسه می توان این ظروف را تشخیص داد.
ظروف پیرکس اصل دارای سطحی صاف و صیقلی می باشند و شکلی یکنواخت دارند. اگر ظروف مورد نظر در سطح خود دارای ناهمواری و یا گره باشند باید اطمینان حاصل کرد که پیرکس اصل نیست و مرغوبیت لازم را ندارد.

 

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید ظروف پیرکس اصل

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن