ظروف مخصوص فر چیست

حرارت اجاق گازهایی که در منازل وجود دارد با حرارتی که یک فر گاز برای طبخ غذا ایجاد می کند قطعا متفاوت خواهد بود. این تفاوت این لزوم را ایجاد می کند که ظروف مناسب برای فر با ظروف دیگر تفاوت هایی داشته باشد.
فرگازها با ایجاد یک حرارت قابل تنظیم می توانند از چند جهت این گرما را به مواد غذایی منتقل کنند. اما نکته اصلی در رابطه با حرارت فر و حرارت اجاق گاز این است که نمی توان در فر از هر نوع ظرفی استفاده کرد. در واقع فقط برخی از ظروف قابل استفاده در فر گاز هستند و می توانند در برابر حرارت فر از خودشان مقاومت نشان دهند.
استفاده از ظروف مناسب برای فر در جنس ها و طرح های مختلف مرسوم است به طور مثال شما می توانید از یک ظرف پیریکس یا سرامیکی برای پخت و پز استفاده کنید و آن را درون فر قرار دهید بدون اینکه به مواد غذایی و یا ظرف مورد نظر شما آسیبی وارد شود. اما بهتر آن است که برای دوام و عمر بالای ظروف این عمل انجام نشود و از ظرف مخصوص فر استفاده شود. امروزه اغلب ظروفی که در آشپزخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند قابل استفاده در فر می باشند. اما در مقابل بعضی از ظروف مناسبتی برای استفاده شدن در فر را نخواهند داشت و در صورت استفاده ممکن است باعث جرقه و یا حتی ذوب شدن ظروف بشوند. ما در این مقاله ظروفی که قابلیت استفاده شدن در فر را دارند معرفی خواهیم کرد.

ظروف مخصوص فر

علاوه بر ظروفی که افراد به طور جداگانه برای منازل تهیه می کنند مانند ست ظروف چینی یا پیریکس و در آن ها ظروفی مانند تابه یا سینی وجود خواهند داشت که قابلیت استفاده در فر را دارند، انواعی دیگر از ظروف به طور جداگانه و در سایز بندی های متفاوت با تنوع در رنگ و طرح وجود دارند. این ظروف به طور خاص برای استفاده در فر ساخته شده اند و دیگر نیازی نیست که از تابه ها یا قابلمه های دیگری برای این منظور استفاده کنید. ظروف مناسب برای فر دارای رنگ و طرح های متفاوتی می باشند. این ظروف ممکن است به شکل سینی، قابلمه، انواع تابه و یا ظروف کوچک دیگری باشند. از ظروف مخصوص فر برای پخت انواع غذاها استفاده خواهد شد اما به شکل خاص تر آن ها برای پخت شیرینی و شکلات مورد استفاده قرار می گیرند. این ظروف با نام ظروف مخصوص فر یا ظروف قابل استفاده در فر گاز با تعداد مشخص و اندازه هایی که ممکن است به آن ها احتیاج داشت وجود دارند و می توان نسبت به تهیه آن ها اقدام کرد. ظروف مخصوص فر این ویژگی را دارند که می توان بدون نگرانی از آن ها در فر استفاده کرد و اطمینان خاطر داشت که این ظروف و مواد غذایی که درون آن هاست آسیبی نخواهند دید.

ظروف مخصوص فرسایر ظروف قابل استفاده در فر

  • ظروف گرانیتی و سرامیکی: این ظروف به دلیل دارا بودن روکش و لعابی که در آن ها استفاده شده است به طور عمده جز دسته ظروف مناسب برای فر قرار می گیرند چرا که می توانند حرارت فر را به خوبی تحمل کنند.
  • ظروف پیریکس: در رابطه با ظروف پیریکس باید به این نکته توجه کرد که در صورت استفاده این ظروف در فر حتما این ظروف باید پیریکس اصل باشند. امروزه ظروف فر تقلبی بسیاری با نام پیریکس و با کیفیتی پایین در بازار وجود دارند و به محض استفاده آن ها در فر ترک بر می دارند و شکسته می شوند. از این رو حتما برای خرید ظروف پیریکس اصل از فروشگاه های معتبر اقدام به خرید نمایید.
  • ظروف چینی: هر ظرفی که از چینی ساخته شده باشد قابلیت استفاده در فر را نخواهد داشت. بلکه فقط ظروف چینی که در آن ها فناوری ساخت مخصوص حرارت فر بودن رعایت شده است، قابلیت این استفاده را دارند. برای تهیه ظروف قابل استفاده در فر گاز با شکل های متفاوت و مخصوص می توانید به فروشگاه چشمگیر مراجعه کنید.
نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید ظروف مخصوص فر

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن