راهنمای سایز ماهیتابه

برای خرید ظروفی که در آشپزخانه استفاده می کنیم مانند ماهیتابه و قابلمه، قبل از خرید باید به نکاتی توجه کنیم. در واقع راهنمایی و مشورت در این زمینه می تواند کمک کننده باشد. برای مثال اگر به دنبال یک ماهیتابه برای دو نفر هستید خریدن یک ماهیتابه بسیار بزرگ کار اشتباهی است زیرا باعث می شود که این علاوه بر افزایش قیمت ماهیتابه، در مصرف انرژی و روغن نیز اصراف شود.

سایز بندی ماهیتابه

یکی از مواردی که باید در خرید به آن توجه کرد، راهنمای سایز ماهیتابه است. با استفاده از این راهنما می توان به یک انتخاب دقیق تر رسید. با دانستن سایز قابلمه ها در واقع می توان دانست که هر ماهیتابه برای چند نفر مناسب است و چه میزان غذا را می توان در آن طبخ کرد. بطور کلی سایزبندی ماهیتابه ها به شکل زیر است:

سایز مناسب ماهیتابه برای خانواده کم جمعیت

ماهیتابه سایز 16 و 18: شاید بتوان این نوع از ماهیتابه ها را کوچکترین سایز آن دانست. در این سایز می توان از این ماهیتابه ها برای پختن یک تخم مرغ نیمرو و امثال آن استفاده کرد.

ماهیتابه سایز 20: این تابه ها نسبت به سایز 16 و 18 اندکی بزرگتر هستند و می توان از آن ها برای طبخ غذای دو تا سه نفر استفاده کرد. البته غذاهای آبکی در این ماهیتابه ها به دلیل دارا نبودن لبه های بلند توصیه نمی شود.

ماهیتابه سایز 22: این ماهیتابه ها به طور معمول تا وزن یک کیلوگرم در بازار وجود دارند و می توان در ان ها برای طبخ مواد غذایی برای 3 تا 4 نفر استفاده کرد. در این ماهیتابه ها می توان تا 5 عدد تخم مرغ را نیم رو کرد و یا چند تکه مرغ را سرخ کرد.

ماهیتابه سایز 24: این ماهیتابه ها برای افرادی بین4 تا 6 نفر مناسب می باشند.

سایز مناسب ماهیتابه برای خانواده کم جمعیت

سایز مناسب ماهیتابه برای جمعیت بیشتر از 4 نفر

ماهیتابه سایز 26و 28: این ماهیتابه ها در اکثر منازلی که جمعیتی بیشتر از 4 نفر داشته باشند یافت می شود و به راحتی می توان از آن برای سرخ کردن مواد خوراکی استفاده نمود. با استفاده از این ماهی تابه می توان 4 عدد ماهی بزرگ و یک مرغ کامل را سرخ نمود.

ماهیتابه های سایز 30: این قابلمه ها معمولا دارای کف گود می باشند و لبه های آن نسبت به انواع کوچکتر بلندتر است. به همین دلیل استفاده از غذاهایی که دارای مقداری لعاب نیز می باشند در آن ها موردی نخواهد داشت. بطور مثال می توان یک مرغ را علاوه بر سرغ کردن در کف این قابلمه ها چید و اجازه داد با لعاب و چاشنی درون ماهیتابه بپزد. این ماهیتابه ها می توانند برای استفاده 8 تا 10 نفر نیز مورد استفاده قرار گیرند.

ماهیتابه سایز 32: این ماهیتابه ها از هر جنسی که باشد و در هر برندی که تولید شوند دارای لبه های پهن و کف گود تری می باشند. استفاده از این ماهیتابه ها برای مصارفی که افراد کمتر از ده نفر می باشند توصیه نمی شود. اما اگر در دورهمی شما 10 تا 12 نفر مهمان وجود دارد می توانید با خیال راحت با استفاده از این ماهیتابه لذت آشپزی آسان را تجربه کنید. 

ماهیتابه سایز 34 و 36: این ماهیتابه ها معمولا برای مهمانی های شلوغ تر کاربرد دارند زمانی که افراد حاضر تا 15 نفر باشند می توان از این ماهی تابه ها استفاده نمود.

ماهی تابه های بزرگتر: در این رده بندی می توانن به ماهیتابه هایی با سایزهای 38،40،42 و ... را اشاره کرد. در واقع هر میزان که سایز این ماهیتابه ها بیشتر شود استفاده از آن ها نیز برای مواد غذایی بیشتری استفاده می شود. استفاده از ماهیتابه هایی با سایز بیشتر از 40 در مجالس و رستوران ها مورد استفاده قرار میگیرد. علاوه بر این میتوان با مراجعه به فروشگاه ها از فروشنده بخواهید که نسبت به شناخت انواع ماهیتابه شما را راهنمایی نماید تا انتخاب بهتری داشته باشید.  

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید بهترین ماهیتابه

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن