ظروف مسی اصل و تقلبی

تشخیص ظروف مسی اصل در هنگام خرید این ظروف بسیار مهم است. یکی از ظروف مناسبی که برای پختن غذاهای مختلف می توانید از آن استفاده کنید ظروف مسی هستند. این ظروف دارای ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فردی هستند که باعث شده امروزه توجه  افراد زیادی به این  ظرف ها جلب شود.
ولی در این میان افراد متقلب و سودجو کم نیست که بخواهند از این  شرایط سوء استفاده کنند. به همین دلیل وقتی برای خرید ظروف مسی به یک مغازه می روید می بینید که دو ظرف با اندازه و کاربرد یکسان قیمت های متفاوت دارند. یکی از خطر های اساسی که شما را در زمان استفاده از ظروف مسی تهدید می کند، استفاده از ظروف مسی غیر استاندارد و تقلبی است؛ به همین دلیل شما باید قبل از خرید ظرف مسی مورد نظر خود، توانایی تشخیص ظروف مسی اصل و تقلبی را داشته باشید. 

چطور ظروف مسی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

آسان ترین  راه  برای اینکار این  است که این موضوع را به متخصص های این کار واگذار کنید، یعنی مسگران  قدیمی! البته شاید شما قصد خرید ظرف از یک مس گرِ پیر و با تجربه را دارید و به این  قضیه مشکوک شده اید که: «نکند، پاسبان همان دزد باشد.» و قصد دارید که خودتان اصل را از تقلبی تشخیص دهید، در این  صورت شما باید این مطلب را تا آخر بخوانید.

  • اولین راه برای تشخیص ظرف مسی اصل این است که رنگ بدنه ی آن را بررسی کنید، ظروف مسی اصل به رنگ سرخ و درخشان هستند که این موضوع به ما با کیفیت  بودن این  ظروف را نشان می دهد. ولی ظرف های تقلبی از ترکیب مس و برنج ساخته می شوند  و به همین دلیل رنگ آنها زرد است و درخششی هم ندارند.
  • یکی دیگر از مواردی که می توانید بوسیله آن اصل بودن ظروف مسی را تشخیص دهید این است که به ظرافت ساخت آن دقت کنید، هرچه ظرافت و دقت در ساخت ظروف بیشتر باشد اصل بودن ظروف محتمل تر است.

تشخیص ظروف مسی تقلبی

تشخیص ظروف مسی تقلبی توسط افراد غیرمتخصص هم ممکن است. البته شاید به کاربردن لفظ ظروف مسی تقلبی، مناسب نباشد. در واقع منظور از تقلبی بودن مس، دست بردن در درصد فلز مس در ظروف است که بعضی از سازندگان، میزان مس را کمتر کرده و درصد برنج یا دیگر فلزات ارزان را در این ظروف بیشتر می کنند.روش های مختلفی برای تشخیص اصل بودن مس در بین مردم گفته می شود که یکی از آن ها توجه به وزن ظرف است. به این صورت که هرچه وزن یک قابلمه مسی سنگین تر باشد، احتمالا میزان مس به کار رفته بیشتر است. راه های تخصصی تری نیز برای تشخیص وجود داردکه در ادامه به آن می پردازیم. یکی از مواردی که در مورد ظروف مسی وجود دارد این است که ظروف مسی اصل به  دو دسته ی ظروف مسی ماشینی و چکش کاری شده تقسیم می شود که در ادامه به این موضوع می پردازیم که چطور تفاوت این  دو نوع ظرف مسی را تشخیص دهیم.

 تفاوت ظروف مسی ماشینی و چکش کاری شده

ظروف مسی ماشینی

ظرف های مسی ماشینی همانطور که  از اسم آنها معلوم است بدون دخالت دست و با ماشی آلات مخصوص تولید می شوند. این  ظرف ها روی بدنه خود خط های افقی موازی با هم دارند که دور تا دور ظرف کشیده شده است، این  ظروف با اینکه جنس آنها اصل است، ولی نسبت  به  سرویس قابلمه مسی و سایر ظروف مسی چکش کاری شده که به  روش سنتی تهیه شده اند ارزان تر هستند.

ظروف مسی ماشینی

طروف مسی نیمه چکش کاری شده

یک  دسته بندی میان ظروف مسی ماشینی و ظروف مسی چکش کاری شده وجود دارد که به آن "ظروف مسی نیمه چکش کاری شده" می گویند و روند ساخت آنها به این  صورت است که ابتدا ظرف را توسط دستگاه های مخصوص پرس و خم کاری می کنند و بعد از آن برای شکل دهی نهایی مسگران  روی آن چکش کاری می کنند، البته شما با یک نگاه می توانید تفاوت ظروف چکش کاری شده و نیمه چکش کاری را بفهمید، چون جای چکش روی این  ظروف کمتر از ظروف چکش کاری شده به چشم می آید.

ظروف مسی نیمه ماشینی

ظروف مسی چکش کاری شده

این ظروف همان ظروف مسی خوش رنگ و زیبای سنتی هستند که حس وحال ظروف قدیمی را دارند و گران قیمت تر هستند. در این ظروف هرچه تعداد اثر های چکشکاری بیشتر و کوچکتر باشد کیفیت ظرف بالاتر است. این ظروف به مرور زمان ارزش بیشتری هم پیدا می کنند.

ظرف مسی قدیمی سنتی

امیدواریم که از این مطلب در لوازم آشپزخانه چشمگیر لذت برده باشید، شما می توانید مطلب زیر را در مورد ظروف مسی مطالعه کنید واز مغایب و مزایای این ظروف با خبر شوید.
آنچه لازم است درباره ظروف مسی بدانید

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن