کیفیت کریستال لهستان

 استفاده از ظروف آشپزخانه در جنس ها و طرح های مختلف بسیار متداول است. ظروف چینی، بلور، شیشه ای، مسی، فلزی و... به طور گسترده در آشپزخانه منازل استفاده می‌شود و کاربرد دارد. پس از مدتی با ورد ظروف کریستال که به طور مشخص از قرن نوزدهم وارد آشپزخانه ها شدند، جلوه‌ی جدیدی به آشپزخانه ها داد چرا که این ظروف علاوه بر دارا بودن جنبه زیبایی به عنوان ظروفی درخشان، زیبا و چشم نواز دارای کاربرد های فراوانی می‌باشند.
یکی از اشتباهات متداولی که ممکن است خیلی ها به آن دچار شوند اشتباه گرفتن بلور با کریستال میباشد. تصور عمومی وجود دارد که ظروف کریستال را همان ظروف بلوری تلقی می‌کنند. اما در حقیقت بین این دو تفاوت بسیاری وجود دارد. یکی از تفاوت های فاحش بین شیشه های بلور و کریستال این است که در ساختار یک ظرف کریستال به مقداری خاصی اکسید سرب، اضافه خواهد شد. این مقدار دارای درصدهای متفاوتی می باشد ولی به طور معمول بین بیست تا بیست و پنج درصد از کل وزن کریستال را شامل خواهد شد. زیبایی و درخشندگی ظروف کریستالی بیشتر به آن ها جنبه تزئینی و زیبایی می دهد. اما این به این معنا نیست که ظروف کریستالی برای مصارف دیگر استفاده نخواهند شد. به طور معمول وزن کریستال بسیار بیشتر از بلور خواهد بود. با یک ترفند ساده می توان ظروف کریستال را از بلور تشخیص داد؛ به این صورت که با ناخن به صورت محکم به کریستال ضربه بزنیم یک صدای زنگ مانند و ممتد از آن شنیده خواهد شد.

کریستال لهستان

در اواسط قرن نوزدهم بسیاری از کشورهای اروپایی مانند چک و لهستان با به دست آوردن فناوری ساخت ظروف کریستال توانستند انقلابی را در شکل و ظاهر و حتی کارآیی ظروف آشپزخانه داشته باشند. کارخانه هایی که در ابتدا در کشور لهستان برای ظروف کریستالی بنا شده بودند به تولید انواعی از لوسترها و آیینه ها می‌پرداختند. پس از مدتی و با ساخت انواعی از کریستال های رنگی استقبال عمومی باعث تولید بیشتر این محصولات شد. استفاده از سرب در ترکیب این ظروف تا سالیان سال به عنوان ترکیبی که باعث ایجاد بافت متمایز یک ظرف کریستالی بود ادامه داشت.

کریستال لهستان

ویژگی های کریستال لهستانی

امروزه آوازه ی کریستال های لهستانی را کمتر کسی است که نشنیده باشد. این ظروف دارای سطح بالایی از کیفیت در ظروف کریستالی می‌باشند و در عرصه ظروف کریستالی حرفی برای گفتن دارد. جایگاهی که امروزه ظروف کریستالی لهستانی در بازار فروش دارد و رضایتی که از این مارک به وجود آمده است، مرهون ویژگی هایی است که یک کریستال لهستانی دارای آن است. در اینجا به چند مورد از ویژگی های این ظروف خواهیم پرداخت:

  • شاید بتوان به عنوان یکی از ویژگی های مهمی که یک کریستال لهستانی دارد به این مورد اشاره کرد با گذشت زمان در راستای به روز شدن فناوری های لازم با حذف سرب از مواد تشکیل دهنده کریستال لهستانی رتبه و جایگاه این مارک در میان رقیبان صعود پیدا کرد. سرب به عنوان یکی از موادی که دارای مضراتی برای سلامت انسان می‌باشد به مرور می‌تواند سلامت انسان را تهدید کند و موجب برخی بیماری ها هم چون سرطان شوند. استفاده مکرر از برخی ظروف کریستالی موجب رهایی مقادیر ناچیز سرب خواهد شد. با حذف سرب در چرخه تولید ظروف کریستالی این مساله به عنوان برگ برنده برای برندهای لهستانی محسوب شد.
  • محصولات کریستالی لهستانی دارای کیفیت، سلامت و دوام کافی می‌باشند.
  • تنوع در ساخت محصولات لهستانی باعث شده است که این محصولات علاوه بر داشتن جنبه زیبایی هم برای استفاده در نما و تزئین منازل و هم برای مصارف غذاخوری و پخت و پز استفاده می‌شود.
  • در ساخت ظروف کریستال لهستان از مرغوب ترین و بهترین متریال های اولیه استفاده می‌شود. این کیفیت باعث تفاوت فاحش کیفیت کریستال لهستانی با دیگر نمونه های مشابه در بازار خواهد شد.
  • کریستال لهستان اصل دارای گارانتی اصالت کالا می‌باشد در هنگام خرید به این موضوع دقت داشته باشید.

برای تهیه کریستال لهستان حتما از یک فروشگاه معتبر اقدام به خرید نمایید. نمونه های تقلبی و مشابهی که امروزه به عنوان کریستال اصل در بازار وجود دارند به فراوانی یافت می‌شوند و متاسفانه تشخیص آن ها از موارد اصل دشوار می‌باشد به همین دلیل بهترین گزینه در این مورد خرید از یک مرکز معتبر می باشد.

 

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن