تشخیص اصل بودن قاشق استیل

اگر در منزل خود ظروف استیل به خصوص قاشق و چنگال استیل دارید و یا قصد خریدن آن را دارید باید نسبت به شناخت استیل اصل آگاهی داشته باشید. امروزه تقریبا در هر خانه ای می توان یک دست یا یک سرویس کامل از قاشق و چنگال های استیل پیدا کرد. کسانی که قصد خرید وسایل جدید یا جهیزیه دارند حتما به یک سرویس قاشق و چنگال استیل فکر کرده اند و جز گزینه های انتخابی شان خواهد بود. 

اینکه چرا قاشق استیل نسبت به دیگر موارد، دارای محبوبیت بیشتری است دلایل زیادی دارد. یکی از آن ها دوام و مقاومتی است که یک قاشق ساخته شده از استیل از خود نشان می‌دهد. این محصولات در برابر گرما، سرما، حرارت و رطوبت می توانند مقاوم باشند و دچار زنگ زدگی نخواهند شد. هم چنین براق بودن و درخشندگی یک قاشق استیل بسیار مورد توجه است. استیل در واقع از آلیاژ هایی که آهن جز اصلی آن ها را تشکیل می هد، ساخته می شود. در این آلیاژ به طور معمول درصدی کروم و نیکل وجود خواهد داشت. کروم باعث خواهد شد که استیل در برابر اکسیژن هوا مقاوم باشد و به راحتی زنگ نزند. استیل ها معمولا با توجه به شرایط و ویژگی های خاصی طبقه بندی می شوند. یکی از اصول طبقه بندی کردن استیل مگنت و استیل غیر مگنت می باشد. استیل های مگنت به آهنربا جذب خواهند شد و غیر مگنت در برابر آهن ربا واکنشی نخواهد داشت. مگنت یا غیر مگنت بودن دلیلی بر برتری نوع استیل نخواهد بود فقط در صورتی که فلز کروم با درصد خاصی در آلیاژ آن به کار رفته باشد به آهنربا جذب خواهد شد.

سلامت قاشق استیل

یکی از معضل هایی که امروزه از نظر علم پزشکی و سنتی بررسی می شود واکنش ظروف غذا با مواد غذیی در طولانی مدت است. به دلیل وجود برخی عناصر و فلزاتی که در ساخت بسیاری از ظروف وجود دارند استفاده طولانی مدت از برخی ظروف با مواد غذایی باعث واکنش مواد غذایی به خصوص مواد خوراکی داغ با ظروف خواهد شد و عناصر و فلزات سنگین به درون غذا راه پیدا خواهند کرد که این موارد به شدت برای سلامتی انسان مضر خواهد بود. قاشق های استیل به دلیل ساختار خود از سالم ترین قاشق هایی هستند که می توان از آن ها استفاده کرد. واکنش استیل با مواد غذایی بسیار ناچیز گزارش شده است.

درخشندگی ظاهری قاشق استیل اصل

تشخیص قاشق استیل اصل

برای اینکه نسبت به اصل بودن استیلی که استفاده می کنید مطمئن باشد باید بدانید که استیل های مگنت یا غیر مگنت دارای سری های متفاوتی هستند. به طور معمول استیل ها دارای دو سری 300 و 400 می باشند. از نظر علمی تفاوتی که در این دو سری وجود دارد به دلیل درصد نیکل و کروم به کار رفته در آن ها می باشد به این صورت که استیل هایی که به سری 400 موسوم می باشند درصد نیکل کم تری و کروم بالاتری را دارا هستند. به همین دیل این سری را به نام استیل مگنت نیز شناسایی می کنند. استیل های سری 300 دارای نیکل بیشتری می باشند و کروم کمتری را دارا می باشند به همین دلیل این نوع استیل جذب آهن ربا نخواهد شد. آنچه به لحاظ علمی اثبات شده است آلرژن بودن نیکل برای بدن می باشد. این فلز میتواند به عنوان ماده آلرژی زا به بدن انسان وارد شود. استفاده از قاشق های استیل حساسیتی که در انتخاب دیگر ظروف پخت وپز استیل وجود دارد را ندارند. چرا که دیگر ظروف به طور مستقیم ممکن است حرارت ببیند و فلز و عناصری را به درون غذا وارد کنند که این احتمال در استفاده از قاشق بسیار کمتر است. استیل های مرغوب و با کیفیت می توانند تا دمای 400 درجه سلسیوس را بدون ایجاد هیچ تغییر رنگی تحمل کنند. در گستره دماهای بالاتر ممکن است برای استیل حتی در صورت اصل بودن و کیفیت بالا تغییر رنگ سطحی ایجاد شود. این تغییر رنگ به دلیل اکسید شدن فلز کروم اتفاق می افتد. اکسید شدن کروم به نوعی از اکسید شدن فلز آهن موجود در استیل، جلوگیری می کند و مانع از زنگ زدگی استیل خواهد شد.
برای خرید قاشق استیل اصل مطمئن شوید که از روکش آلومنیوم در آن استفاده نشده باشد، استفاده از روکش آلومینیوم باعث واکنش با مواد غذایی خواهد شد.

 

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید قاشق و چنگال

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن