کاربرد انواع قاشق سرویس

اگر برای تهیه قاشق و چنگال به خرید یک سرویس کامل اقدام نموده اید حتما با انواعی از قاشق های بزرگ و کوچک با ویژگی های ظاهری متفاوت برخورد کرده اید. اغلب خانم های خانه دار موارد استفاده از این نوع قاشق و چنگال ها را می دانند و از هر کدام در موارد مصرف مربوط به خودشان استفاده می کنند. استفاده از انواع قاشق، چنگال و یا کاردهای مختلفی که در سرویس خریداری شده موجود می باشند ملزم به شناخت کارآیی آنها می باشد.

لزوم شناخت انواع قاشق سرویس

در فرهنگ غربی برای سرو غذاها و خوراک های مختلف استفاده از انواع قاشق مرسوم است. با توجه به اینکه سمت و سوی سرو غذا اخیرا به این سو کشیده شده است و در مجالس و مهمانی هایی که به صورت رسمی برگزار می شوند یا در هتل ها و رستوران های لوکس ممکن است وقتی بر سر میز غذا قرار می‌گیرید با انواعی از قاشق ها در دو طرف خود برخورد کنید، اطلاع از موارد مصرف این نوع قاشق ها به شما کمک خواهد کرد تا به راحتی از هر کدام استفاده کنید و با رعایت احترام و ادب آداب غذا خوردن را به جا آورید.

لزوم شناخت انواع قاشق سرویس

انواع مختلف قاشق سرویس و کارایی آن

دراین مقاله قصد داریم با کمک به شناسایی انواع قاشق به شما کمک کنیم تا ویژگی های ظاهری و موارد استفاده از هر یک را بهتر بدانید:

  • قاشق چای خوری: به طور معمول کوچک ترین نوع قاشقی که در یک سرویس قاشق و چنگال وجود دارد، قاشق چای خوری است. با توجه به سرویسی که تهیه کرده اید تعداد قاشق های چای خوری می تواند 6 یا 12 عدد باشد. این قاشق ها برای هم زدن چای و قهوه و یا مشتقات قهوه در استکان های کوچک کاربرد دارند. به طور معمول این قاشق ها دارای ظرفیت 5 میلی لیتر می باشند. استفاده از این نوع قاشق برای اندازه گیری های شیرینی پزی نیز مرسوم است.
  • قاشق قهوه خوری: در برخی از سرویس های قاشق و چنگال که دارای پک کامل تری از قطعات می باشند ممکن است قاشق هایی با اندازه ای کوچک تر از قاشق های چایخوری وجود داشته باشند. این قاشق ها به قاشق قهوه خوری موسوم اند.
  • قاشق لاته یا قاشق دسر خوری: این گونه قاشق ها دارای دهنه ای کوچک و دسته ای بلند می باشند. این قاشق ها در سرو انواع دسر و نوشیدنی هایی مانند لاته به کار برده می شود. این قاشق ها در لیوان های بلند و در کنار ظرف های کوچک دسر کارآیی دارند.
  • قاشق مربا خوری: از این قاشق برای سرو انواع مربا استفاده می شود. اندازه آن چیزی به اندازه یک قاشق چای خوری خواهد بود. به طور معمول این مدل از قاشق ها دارای پیچی و تابی در کمر می باشند که باعث خواهد شد این قاشق در ظرف مربا لیز نخورد.
  • قاشق سوپ خوری: این قاشق ها دارای دهنه ای گرد می‌باشند که می تواند غذاهای آبکی مانند سوپ و آش را در خود نگه داری کند.
  • قاشق گریپ فروت: از این نوع قاشق برای جدا کردن گوشت برخی میوه ها مانند گریپ فروت و انبه استفاده می شود. به طور معمول در دهنه این قاشق ها برآمدگی های آج مانند وجود دارد که باعث بریدگی بیشتر میوه خواد شد.
  • قاشق سالاد خوردی: این قاشق ها دارای اندازه ای بزرگ می باشند و معمولا به همراه یک قاشق دیگر از کمر چفت شده اند تا برداشتن سالاد به راحتی انجام پذیرد.
  • قاشق سرو کیک: این قاشق دارای دهنه ای پهن می باشد که به کف گیر شباهت دارد اما دسته ای عمود بر سطح دارد . پس از سرو کیک می توانید قطعات جدا شده را با استفاده از این قاشق در بشقاب قرار دهید.
  • قاشق برنج خوری: این قاشق ها دارای دهنه ای تخم مرغی می باشند که معمولا برای سرو غذاهای برنجی استفاده می شود. تعداد این قاشق ها در یک سرویس ممکن است از بقیه بیشتر باشد. اندازه این قاشق ها متوسط است و به راحتی قابل شناسایی می باشد.
  • قاشق خورشت خوری: این قاشق ها نسبت به قاشق های برنج خوری دارای دهنه ای گودتر می باشند و برای استفاده در ظرف خورشت مناسب می باشند تا بتوان مقدار بیشتری خورشت را با آن ها برداشت. اغلب تعداد قاشق های خورشت خوری تعدادی به اندازه نصف قاشق های برنج خوری دارند. البته از انواع ملاقه کوچک نیز می‌توان برای برداشتن خورشت استفاده کرد.

 

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید قاشق و چنگال

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن