سرویس بلور برای جهیزیه

شاید بهتر باشد که اول به معرفی دقیق ظروف بلوری بپردازیم. شناخت یک محصول قبل از خرید از الزامات خرید می باشد و خرید را برای ما آسان تر و لذت بخش تر خواهد کرد. اگر برای خرید جهیزیه خود به دنبال خرید یک سرویس بلور اصل می‌باشید باید نسبت به مواردی از سرویس بلور آگاهی پیدا کنید، از مواد تشکیل دهنده تا قیمت آن در بازار. ما در این مقاله سعی داریم شما را با تمام ویژگی هایی که یک سرویس بلوری دارای آن ها می باشد آشنا کنیم.

ترکیبات ظروف بلوری

در تهیه ظروف بلوری از موادی هم چون سدیم سولفات، خرده های شیشه، سیلیس، برخی مواد معدنی مانند فلدسپات و ... استفاده می‌شود. این گونه مواد در دمای بالاتر از 1500 درجه سلسیوس ذوب می‌شوند. بعد از آن مواد مذاب در قالب های مخصوصی ریخته می شوند و پس از سرد شدن مواد مذاب، ظروف بلورین شکل خواهند گرفت.

در ساخت بلورهای مختلف عمدتا از شیشه استفاده می شود و خبری از ترکیب سرب با آن نیست. در ظروف کریستالی حدود یک چهارم از کل ظرف کریستالی را سرب و اکسید سرب تشکیل می دهد. سرب باعث درخشندگی و براق بودن کریستال خواهد شد و وزن ظرف کریستال را بالا خواهد برد. در تشخیص ظروف کریستال و یا بلور به تجربه و مهارت بالایی نیاز است و هر کسی توانایی تفکیک این را در نگاه اول نخواهد داشت. به طور معمول کریستال نسبت به بلور سنگین تر است. اما این سنگینی را باید به نسبت حجم ظرف کریستال یا بلور سنجید. استفاده از سرب در ترکیب کریستال باعث شده است که میزان شفافیت و درخشندگی آن در برابر ظروف بلوری بیشتر باشد. از نظر قیمتی کریستال به دلیل فناوری ساخت پیچیده دارای قیمت بالاتری می باشد.

ظروف پذیرایی بلوری

برتری بلور نسبت به کریستال

بطور کلی بلور نسبت به کریستال دارای مزیت هایی است که عبارتند از:

  • اگر برای مدت طولانی از یک ظرف کریستالی استفاده کنیم و یا از آن برای پخت و پز غذایی استفاده کنیم به مرور باعث می شود که فلز سرب استفاده شده در آن آزاد شود و به درون مواد غذایی راه یابد. سرب یکی از عناصر سنگین و تا حدی سمی می باشد که به شدت برای سلامتی انسان مضر خواهد بود. سرب با رسوب در کبد می تواند انواع بیماری های خطرناک کبدی را باعث شود. در موارد بسیاری سرطان زا بودن سرب به اثبات رسیده است.
  • برتری دیگری که یک ظرف بلوری نسبت به ظروف کریستال دارد سبک بودن این ظروف می باشد. سبک بودن برای جابه جایی و استفاده روزانه از ظروف بهتر و راحت تر است.
  • ظروف بلوری از میان دیگر ظروفی که از مواد دیگر ساخته شده اند دارای سلامت بیشتر و بهداشت بهتری می باشند.
  • شست و شوی این ظروف بسیار راحت است و می توان در استفاده های روزانه از آن ها بهره برد.
  • نگهداری طولانی مدت مواد غذایی در ظروف بلوری مانعی ندارد.
  •  ظروف بلور نسبت به ظروف کریستال دارای قیمت کمتری هستند. برای خرید جهیزیه به این دلیل که برای خریدن وسایل دیگر هزینه های زیادی انجام می شود، خرید سرویس بلور می تواند باعث شود که در هزینه های شما صرفه جویی شود بدون آنکه نسبت به خرید اجناس بی کیفیت اقدام نمایید.
  • زیبایی ظروف بلوری و دوام آن ها می تواند زینت بخش مایحتاج وسایل جهیزیه شما باشد. برای خرید ظروف بلوری اصل حتما از فروشگاه های معتبر و نمایندگی های مجاز اقدام به خرید نمایید و همچنین همراه با ظروف بلوری ضمانت نامه اصل کالا را دریافت نمایید.

در استفاده از ظروف بلوری دقت کنید که این ظروف به دلیل ظرافت ممکن است زود لب پر شوند. بعد از لب پر شدن استفاده از ان ها مناسب نیست. در انتخاب ظروف بلور حتما از یک برند معتبر اقدام به خرید نمایید. برندهایی که دارای نامی آشنا هستند و تجربه بیشتری در زمینه تولید و فروش دارند تضمینی برای کیفیت محصولاتشان می باشند. در یک تحقیق کلی خرید سرویس بلور به عنوان ظروف جهیزیه می تواند انتخابی مناسب باشد در صورتی که شما همه موارد ممکن را بررسی کنید و با آگاهی نسبت به خرید اقدام کنید. اگر برای خرید جهیزیه به فکر خرید بلور هستید ما به شما آن را پیشنهاد می کنیم، سبکی این محصولات و سلامت این ظروف می تواند گزینه مناسبی برای انتخاب شما باشد.

در حال حاضر برای سفارش ظروف بلوری می توانید به صورت آنلاین از مراکز معتبر فروش نسبت به خرید سرویس بلور اقدام نمایید. کالای آشپزخانه چشمگیر واقع در خیابان عبدالرزاق اصفهان یکی از فروشگاه هایی است که با کما افتخار، امکان خرید اینترنتی را برای شما عزیزان فراهم نموده است.

 

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید سرویس بلور

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن