فرق کاسه و پیاله

 کسانی که تجربه پذیرایی از مهمان را داشته اند و تلاش می کنند تا علاوه بر غذاهای رنگارنگ، زیبایی سفره غذا با ظروف زیبا و متناسب رنگین شود باید اطلاعات دقیق و مناسبی را از انواع ظروف آشپزخانه داشته باشند. امروزه ظروف مورد استفاده در آشپزخانه و مخصوصا ظروفی که در سفره غذا و میز غذاخوری استفاده می شوند بسیار متنوع می باشد. زیبایی منحصر به فرد در کنار طراحی بی نظیر، آن ها را برای یک پذیرایی تمام عیار مناسب کرده است. ظروفی که برای پذیرایی استفاده می شوند ممکن است شباهت های ظاهری با هم داشته باشند اما دارای اسامی مختلفی باشند. یکی از مواردی که ممکن است به جای هم بسیار به اشتباه گرفت شوند پیاله و کاسه است. پیاله و کاسه دارای شباهت ها و تفاوت هایی می باشند که به آن ها خواهیم پرداخت:

ویژگی های پیاله

شاید بزرگترین تفاوت بین کاسه و پیاله را بتوان اندازه آن ها در نظر گرفت. پیاله ها از نظر اندازه، از کاسه ها کوچکترند و از آن ها برای سرو مخلفاتی مانند ماست، ترشی، زیتون و ... استفاده می شود. استفاه از پیاله برای غذاهایی مانند سوپ و یا آش به دلیل کوچک بودن مرسوم نیست. دهانه این ظروف بین 12 تا 15 سانتی متر قطر خواهد داشت. پیاله ها نیز همانند کاسه و دیگر ظروف غذا خوری دارای انواع مختلفی می‌باشند. این گوناگونی هم از نظر شکل و هم از نظر کاربرد می باشد. با توجه به نیازی که دارید می توانید به فروشگاه های معتبر فروش ظروف آشپزخانه و سفره و یا فروشگاه ها و سایت های معتبر فروش مراجعه نمایید و نسبت به خرید انواع پیاله اقدام کنید. پیاله ها به طور معمول برای فروش با اسامی مختلفی موجود می باشند. برای مثال اگر به دنبال پیاله برای سرو زیتون هستید می توانید نسبت به خرید پیاله های زیتون خوری اقدام کنید. شکل و ساختار این نوع پیاله ها برای جای دادن دانه های زیتون مناسب است و دارای گودی مناسبی نیز می باشند. در مواردی نیز می توان انواع کاسه و پیاله را به جای هم مورد استفاده قرار داد. البته در صورتی که مناسبت و شباهت بین این دو زیاد باشد. به طور مثال استفاده از یک پیاله ماست خوری به دلیل کوچک بودن برای سرو سوپ مناسب نمی باشد و یک انتخاب نادرست خواهد بود. اما پیاله های که برای سرو ماست یا انواع آن به کار می روند به دلیل اندازه بزرگتر و گودی مناسب قابل تعویض با کاسه سوپ، حلیم، شعله زرد و ... خواهد بود. پیاله ها به دلیل کوچک تر بودن دارای تنوع ساخت بالایی می باشند. استفاده از طرح ها و نقش های فانتزی باعث زیبایی انواع پیاله و در نهایت سفره پذیرایی می باشد.

پیاله

ویژگی های کاسه

به طور معمول کاسه ها ظروفی هستند که اندازه ای متوسط و کوچک و یا بزرگ دارند. این ظروف دارای دهانه ی باز می باشند و در کنار ظروف دیگر مکمل ظروف سفره خواهند بود. انواع کاسه ها در طرح و رنگ های متفاوت در مصارفی مانند سرو انواع آش و سوپ استفاده می شوند. اگر در محتویات سفره سوپ یا آش یا خوراک هایی مانند حلیم و شعله زرد وجود داشته باشد مناسب است که برای سرو آن ها از کاسه استفاده کنید. کاسه ها در کوچکترین اندازه خود به طور معمول یک تا دو ملاقه سر پر و استاندارد را در خود جای می دهند و می توان برای سرو پیش غذایی که حالتی مایع دارند مورد استفاده قرار گیرند. کاسه ها می توانند دارای جنس های مختلفی باشند و در شمار مختلفی در بازار به فروش رسند. کاسه های فلزی یا استیل، کاسه های شیشه ای، کاسه های سرامیکی و کاسه های گلی از انواع آن ها می باشند. امروزه انواعی از کاسه ها از جنس مس یا متریالی مانند برنج، برنز، نقره و غیره ساخته شده اند که می توانند جنبه تزیینی نیز داشته باشند. کاسه ها از نظر شکل نیز بسیار متفاوت می باشند. کاسه ها دارای شکلی گرد، مربع یا چند ضلغی نیز می باشند.
نکته قابل توجه در مورد انواع کاسه این باشد که کاسه ها می توانند در اندازه های مختلفی تهیه شوند و به کار روند. در واقع آنچه اندازه یک کاسه را مشخص می کند نیاز شما خواهد بود. استفاده از یک کاسه بزرگ برای سوپ بر روی سفره غذا و قرار دادن چند کاسه کوچک برای هر فرد نشان دهنده این موضوع است که کاسه ها را می توان در اندازه های مختلف تهیه کرد.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید انواع کاسه و پیاله

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن