انواع سطل زباله

زباله و جمع آوری آن یکی از موضاعات مهمی است که بشر در دنیای امروز با آن مواجه است. حجم زباله های تولیدی بشر در یک دقیقه به میلیاردها تن می رسد. رها سازی این زباله ها و دوریزها در محیط زیست و به خصوص زندگی شهری فاجعه به بار خواهد آورد. در دنیای امروز با تمهیداتی که برای جمع آوری زباله اندیشیده می شود سعی بر این است که انواع زباله را از هم جدا کنند تا به راحتی بتوانند آن ها را از محیط خانه و زندگی دور کرد. با توجه به اینکه سطل های زباله به عنوان اولین مبدا برای جمع آوری زباله ها در محل زندگی، کار و ... می باشند، این الزام به وجود خواهد آمد تا انواع سطل زباله را بهتر بشناسیم و در هر مکان و موقعیتی از سطل زباله مناسب با آن موقعیت استفاده کنیم. در این مقاله از سایت چشمگیر به بررسی انواع سطل زباله می پردازیم.

دسته بندی سطل های زباله

هرچند سطل های زباله را می توان براساس معیارهای متفاوتی طبقه بندی کرد. شما عزیزان می توانید برای تهیه انواع سطل زباله از جمله سطل زباله اداری و خانگی و همچنین ست سطل و طی به فروشگاه اینترنتی چشمگیر مراجعه نمایید. بهترین و رایج ترین شکل طبقه بندی انواع سطل زباله به شکل زیر است:

سطل زباله صنعتی

به طور معمول دو نوع از سطل زباله صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. این سطل زباله ها در خیابان های شهرها نیز مورد استفاده قرار می گیرند. در کارگاه ها و کارخانه های بزرگ نیز از این مدل سطل زباله ها استفاده می شود. اندازه این نوع از سطل های زباله بزرگ می باشد و قابلیت حمل و نگهداری حجم زیادی از انواع زباله را دارا می باشد.

  • سطل زباله پلی اتیلن: پلی اتیلن به عنوان یک مونومر در ساخت پلیمر هایی مانند پلاستیک استفاده می شوند. این پلیمر دارای استحکام و دوام بالایی است و به راحتی با مواد شیمایی که درون آن ریخته می شود واکنش نمی دهد. این ویژگی سبب می شود که از این ماده برای ساخت انواع سطل های زباله صنعتی در کارخانه ها و محیط های شهری استفاده شود.
  • سطل زباله گالوانیزه: در همان ابعادی که زباله‌دان های پلی اتیلن مورد استفاده قرار می گیرند، سطل زباله گالوانیزه نیز، ساخته می شوند. این گونه سطل های زباله دارای جنسی از آهن می باشند. روکشی که برای این نوع استفاده می شود اغلب فلز روی است که باعث دوام بالای سطل زباله در برابر شرایط جوی، حرارت و رطوبت خواهد شد.

سطل زباله صنعتی

سطل زباله اداری

سطل زباله های اداری معمولا در محیط ها و سازمان های اداری تهیه و استفاده می شوند. این نوع از سطل های زباله به بزرگی سطل زباله صنعتی نمی باشند اما اندازه ای متوسط را دارا می باشند. سطل زباله های اداری نیز معمولا در دو نوع پدالی و معمولی مورد استفاده قرار میگیرند. با قرار دادن سطل زباله های پدالی در زیر میزهای کارمندان یا کنار اتاق ها و هم چنین در فضاهایی مانند سالن و راهرو ادارات می توان با فشردن پدال آن ها بدون تماس دست با سطل زباله، درب سطل را گشود. سطل زباله های معمولی اغلب فاقد درب می باشند و یا در کنار آن ها فضای کوچکی به عنوان درب تعبیه شده است. استفاده از این سطل ها برای زباله های خیس به دلیل ایجاد بوی بد ناشی از شیرابه زباله در محیط های بسته توصیه نمی شود.

سطل زباله خانگی

معمول ترین و پر کاربردترین مدل سطل زباله هایی که استفاده می شود سطل های خانگی می باشد. به دلیل اهمیت که به دکوراسیون و زیبایی منازل داده می شود این مدل از سطل های زباله دارای بیشترین تنوع در میان انواع دیگر می باشند. نکته مهم و قابل توجه این است که می توان در هر منزلی با توجه به میزان نیاز از چند مدل سطل زباله استفاده نمود. انواع سطل زباله خانگی عبارتند از:

  • سطل زباله آشپزخانه: معمولا در آشپزخانه و در کابینت زیر یا نزدیک ظرف شویی از یک سطل زباله پدالی استفاده می کنند. اندازه این سطل متوسط می باشد و جنس ان اغلب از پلاستیک است.
  • سطل زباله اتاق: این نوع سطل زباله می تواند پدالی یا معمولی باشد. معمولا از سطل زباله هایی با شکل های توری یا فانتزی برای اتاق خواب استفاده می شود. این سطل ها از جنس آهن یا آلیاژ آن، پلاستیک و حتی چوب می باشند.
  • سطل زباله های تزئینی: این مدل از سطل های زباله بیشتر از اینکه جنبه کاربردی داشته باشند با طراحی های منحصر به فرد، جنبه زیبایی و تزئینی دارند. جنس آن ها از فلزاتی مانند برنج و برنز می باشد یا روکشی از نقره خواهد داشت. سطل های چوبی نیز در این موارد استفاده می شوند.

 سطل زباله خانگی

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید انواع سطل زباله

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن