سرویس قایلمه و ماهیتابه سرامیکی

ظروف نچسبی که مانند ظرف های تفلون که در اوایل به بازار آمدند، آشپزها و خانم های خانه دار را از یک معضل اساسی  یعنی ته گرفتن و یا چسبیدن کف ظرف راحت کردند. ولی کم کم بررسی هایی که انجام شده نشان دهنده این بود که ظروف تفلون سرطان زا هستند و مضرات خطرناکی برای شما خواهند داشت. همین موضوع باعث شد که تولید کنندگان لوازم آشپزخانه به فکر روکش های جدیدی که کم خطر تر باشند بیوفتند و به همین صورت  روند تکامل ظروف نچسب ادامه داشت تا حایی که صحبت از ظروف سرامیکی به میان آمد، این  ظروف دارای بدنه ی فلزی و روکش سرامیکی هستند که از چسبیدن غذا به آنها جلوگیری می کند. خاصیت  ضد چسبندگی سرامیک بسیار بالاست و شما می توانید با استفاده از این ظرف ها انواع و اقسام غذا ها را با میزان روغن کمتری بپزید که این موضوع باعث می شود سلامتی شما نیز حفظ شود.
در ادامه ی این مطلب قصد داریم که مزایای قابلمه سرامیکی، معایب قابلمه سرامیکی و مزایا و معایب ظروف سرامیکی را با هم بررسی کنیم.

ظروف سرامیکی چه مزایایی دارند؟

  • خاصیت ضد چسبندگی بالایی دارند و اصلا با مواد غذایی که داخل این  ظروف است هیچ ارتباطی برقرار نمی کنند، به همین دلیل می توان گفت که هیچ خطری برای سلامتی شما ندارند.
  • شستشو و تمیز کردن این ظروف بسیار راحت است، شما می توانید تمامی اضافات غذا و سوختگی های آن را به  راحتی با استفاده از یک اسفنج ساده و مایع ظرف شویی به کلی پاک کنید و خیالتان از بابت همه چیز راحت باشد.
  • ظروف سرامیکی حرارت را به خوبی درون خود نگه می دارند و به همین صورت شما می توانید برای پخت غذا هایی که نیاز به حرارت خیلی کم دارند از این ظروف استفاده کنید و نیازی به استفاده از حرارت بالا و مصرف گاز زیاد نیست.
  • شما می توانید این ظرف را درون فر قرار دهید و نگران هیچ چیزی نباشید، مقاومت این  ظرف در برابر حرارت  بسیار مناسب است.
  • از آنجایی که شستشوی آنها بسیار ساده است شما می توانید ظرف سرامیکی خود را بعد از سرد شدن همراه بقیه ظروف در ماشین ظرفشویی قرار دهید.
  • ظرف های سرامیکی دارای تنوع بسیار بالایی است و زیبایی خیره کننده ای نسبت به سایر ظروف دارد.
  • سرامیک ماده ای کاملا طبیعی است که هیچ ماده ی اضافه و مضری در آن نیست که بتواند به شما آسیبی برساند و وارد غذای شما بکند.
  • این ظروف در برابر سرمان نیز مقاوم اند و شما به راحتی می توانید آنها را در فریزر قرار دهید. البته باید به یاد داشته باشید که ظرف شما باید قبل از این که به  فریزر برود خود به خود سرد شده باشد و آنرا ناگهان در یک محیط با اختلاف دمای بالا نگذارید.
  • شما می توانید با استفاده از این ظروف به  راحتی غذا های رژیمی بدون روغن بپزید.
  • غذای پخته شده در سرویس قابمله سرامیکی به صورت یکنواخت پخته می شود و به این صورت  نیست که زیر و روی غذا به اندازه های مختلف پخته  شده باشند. (مثلا کف ظرف سوخته باشد و روی غذا خام بماند)

ظروف سرامیکی

معایب استفاده از ظرف گرانیتی چیست؟

شاید با شنیدن مزایای قابلمه سرامیکی به این فکر رفته باشید که این  ظروف بی عیب هستند، ولی  اگر بخواهیم واقع بینانه به قضیه نگاه کنیم این ظرف ها معایبی نیز دارند، ولی در مقابل مزایای آن به چشم نمی آیند و از طرفی ضرری به شما نمی رسانند.معایب قابلمه سرامیکی این  ظروف عبارتند از:

  • طولانی بودن مدت زمان گرم شدن ظرف روی گاز که باعث مصرف گاز زیادی می شود. (ولی نگران این موضوع نباشید، چرا که این ظروف حرارت  را به خوبی در خود حفظ می کنند)
  • نگهداری از این ظرف ها بسیار حساس می باشد و باید اصول مربوط به آنرا به دقت  رعایت کنید.
  • از آنجایی که نمی توانید این ظرف ها را درون هم قرار دهید، نگهداری آنها ممکن از فضای زیادی از شما بگیرد.
نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید قابلمه سرامیکی

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن