جنس پایه ظروف تفلون از چیست؟

در دهه های اخیر نقش ظروف تفلون به عنوان یکی از ظروف کاربردی که باعث آسان تر شدن آشپزی شده است قابل انکار نیست.
ظروف تفلون با ویژگی های منحصر به فرد خود، لذت یک آشپزی ناب و راحت را به ارمغان آورده اند. نچسبیدن غذا به این ظروف و پاک کردن راحت آن ها از مزایای این ظروف محسوب می‌شود.

جنس پایه ظروف تفلون

تفلون در واقع نوعی پلی مر محسوب می شود. واکنش بسپارش یا پلیمیری شدن واکنشی است که در آن ذرات بسیار کوچک و نسبتا یکسان را با فشار مناسب در کنار هم قرار می دهند تا درشت ملکولی به نام پلی مر حاصل شود.

تفلون از پلی مری شدن ذرات تترافلوئورو اتیلن تشکیل شده است. این ذرات مونومر می‌باشند. این واکنش تحت فشار و دمای خاصی به وقوع می پیوندد و در نتیجه آن ظروف تفلون با قابلیت بالا تولید خواهد شد . دمایی که پلی مر به وجود آمده می تواند تحمل کند تا 330 درجه تخمین زده شده است . که این دما برای پخت و پزهای معمولی طبیعی به نظر می‌رسد.

از ویژگی های مثبتی که قابلمه های تفلون نسبت به دیگر ظروف دارند این است که این ظروف به عنوان ظروف نچسب شناخته می‌شوند و در حین پخت غذا مواد غذایی به کف آن ها نخواهد چسبید. این ویژگی علاوه بر اینکه تجربه خوشایند و لذت بخشی را از آشپزی به فرد خواهد داد باعث می‌شود که در طبخ غذاهای مختلف روغن کمتری نیز مصرف شود.

جنس پایه ظروف تفلون از چیست؟

موادی که در واکنش پلی مر شدن یک ظرف تفلون به کار می روند مونومر یا ذراتی هستند که در رابطه با هم بسیار واکنش پذیر می‌باشند و به دلیل گروه های عاملی مزدوجی که در ساختار خود دارند و این گروه ها از نظر شیمیایی به شدت مایلند که با هم ترکیب شوند با هم ادغام شده و پلی مر تفلون را ایجاد میکنند. آنچه جالب به نظر می رسد این است که این ذرات پس از واکنش با هم و ایجاد تفلون بسیار مقاوم عمل خواهند کرد و در مقابل هر گونه واکنشی به شدت از خود مقاومت نشان خواهند داد به همین جهت این مواد تا حرارت های بسیار بالا را تحمل خواهند کرد و به راحتی با مواد غذایی یا حتی مواد شیمایی واکنش نشان نخواهند داد. در روکش مواد تفلون به طور معمول از فلزی مانند کادمیم استفاده خواهد شد.

نکته قابل توجه در مورد بافت اولیه ظروف تفلون

مقاومت تفلون در برابر واکنش و حرارت تا زمانی وجود دارد که ظروف تفلون شالوده‌ی خود را حفظ کرده باشد و دچار صدمه یا خراش نشده باشد. با کوچکترین خراش و یا صدمه ای بافت اولیه ظروف تفلون از هم خواهد پاشید و باعث خواهد شد ترکیب بی نظیر و محکمی که تفلون داشت از هم بپاشد در این صورت مواد غذایی و شیمیایی به راحتی می‌توانند با مواد سازنده تفلون ترکیب شوند و واکنش های شیمیایی به وقوع بپیوندد. هم چنین کادمیم مورد استفاده در ظروف تفلون به مرور و با حرارت خود را به غذا وارد می‌کند. این واکنش ها برای سلامنتی انسان به شد مضر بوده و در موارد بسیاری باعث انواعی از سرطان ها خواهد شد.

از این رو در استفاده از ظروف تفلون رعایت اصول نگهداری و بهداشتی و ایمنی بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید ظروف تفلون

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن