سرویس کامل چینی شامل چیست

بسیاری از بانوان خوش ذوق ایرانی هنگام پذیرایی از مهمانان با چالش‌های زیادی مواجه می‌شوند؛ یکی از این چالش‌ها انتخاب ظروف زیبا و جذاب برای پذیرایی از مهمانان است. ظروف فراوانی در بازار وجود دارند که اغلب آن‌ها از نظر ظاهری شبیه به هم بوده و هیچ چیز جدیدی برای ارائه ندارند. از این رو، باید به سراغ سرویس‌های ظروفی رفت که زیبایی را در کنار کارایی داشته باشند و در هنگام استفاده حس خوبی به مهمانان و افراد بدهند.

اجزای سرویس کامل چینی 

ظروف چینی با ست کامل خود این امکان را به خانم‌های منزل می‌دهند تا در هنگام پذیرایی از مهمانان با روحیه مناسب توام با اعتماد به نفس این کار را انجام دهند. این سرویس شامل 12 قلم ظرف بوده و هر کدام مکمل دیگری هستند. این ظروف را در دو ذسته کلی به شما معرفی می کنیم:

ظروف غذاخوری سرویس کامل چینی

این دسته از ظروف عبارتند از:

  • ظرف سالاد: ظرف سالادخوری یکی از 12 قلم ظرفی است که سرویس ظروف چینی را تکمیل می‌کند. این ظرف از نظر ظاهری دارای مدل‌های مختلفی بوده و بسته به سلیقه افراد در سایزهای گوناگونی تولید می‌شوند. ظرف سالاد با سالادخوری تفاوت داشته و ظرف اصلی برای قرار دادن تمام سالادها است.
  • سالاد خوری: سالادخوری‌ها شامل 12 عدد ظرف کوچک سالاد شده و مکمل ظرف اصلی سالاد هستند. این ظروف همگی به یک اندازه هستند و طرح آن‌ها دقیقا مشابه با سایر سرویس ظروف چینی است.
  • سوپ خوری: یکی دیگر از ظروف چینی سوپ خوری است که دارای طراحی منحصربفرد بوده و تفاوت زیادی با بشقاب دارد. این ظرف دارای گنجایش 3000 سی سی بوده و نمونه‌های درب دار آن نیز وجود دارد.
  • دیس: دیس برنج جزو جدایی ناپذیر سرویس ظروف چینی بوده و دارای ظرفیت بالایی برای سرو برنج است. این دیس در واقع بزرگترین ظرف در سرویس‌های چینی است. ظرفیت و طراحی دیس های برنج به گونه ای است که امکان برداشتن برنج با کفگیر تا آخرین دانه فراهم است.
  • بشقاب غذاخوری: بشقاب‌های غذاخوری همانطور که از نامشان پیداست ظرف‌های مخصوص برای سرو غذای اصلی هستند. تعداد این ظرف‌ها معمولا بین 12 الی 18 عدد بوده و بسته به سلیقه بانوان منزل انتخاب می‌شوند. توصیه می‌شود این بشقاب‌ها را به تعداد کافی تهیه کنید تا در آینده مجبور به خرید ظرف‌های تکی نشوید. چراکه ظرف‌های تکی هرگز شبیه به سرویس‌های ظروف اصلی نخواههند بود و این امر زیبایی سرویس شما را از بین می‌برند.
  • بشقاب خورش خوری: در کنار بشقاب غذاخوری وجود ظرف‌های خورش خوری ضروری است. این بشقاب‌ها نیز باید به تعداد بشقاب‌های غذاخوری باشند تا تناسب بین آن‌ها بر قرار باشد. گودی بشقاب‌های خورش خوری به گونه ای است که امکان برداشتن خورش از آن بسیار راحت است و نیاز به کج کردن ظروف برای برداشتن خورش نیست.
  • پیش دستی: تصور سرویس ظروف چینی بدون پیش دستی امکان پذیر نیست. تمامی ظروف چینی در کنار بشقاب و خورش خوری دارای پیش دستی‌ برای صرف میوه و آجیل هستند. این پیش دستی‌ها نسبت به سایر ظروف کوچکتر بوده و صرفا برای مصرف میوه و خشکبار از آن‌ها استفاده می‌شود.
  • نمک پاش و فلفل پاش: سرویس‌های ظروف چینی را نمک پاش و فلفل پاش تکمیل می‌کنند. این ظروف بسیار زیبا و کوچک بوده و معمولا به تعداد 6 عدد می‌باشند. این ظروف دارای گنجایشی معادل 55 سی سی هستند. انتهای این نمک پاش‌ها به خوبی چفت شده و از سرریز شدن نمک و فلفل جلوگیری می‌کنند.

ظروف غذاخوری سرویس کامل چینی

ظروف چایخوری سرویس کامل چینی

دسته دوم یا به عبارتی ظروف چایخوری شامل موارد زیر است:

  • قوری چایخوری: پس از صرف شام نوبت به خوردن جای می‌رسد. هیچ چیز دلنشین‌تر از میل کردن چای پس از صرف یک شام مفصل نیست. قوری چایخوری سرویس ظروف چینی بسیار زیبا بوده و دارای گنجایش 1100 سی سی می‌باشد.
  • فنجان و نعلبکی: برای میل کردن چای نیاز به فنجان و نعلبکی است که در کنار قوری چایخوری جزو اصلی‌ترین ظروف سرویس‌های چینی هستند. این فنجان‌ها از نظر تعداد بین 12 الی 18 عدد بوده و از نظر ظاهری بسیار زیبا و منحصربفرد هستند. دستهه این فنجان‌ها کاملا در انگشتان دست فرو رفته و از این بابت مشکلی برای میل کردن چای با این فنجان‌های وجود ندارد.
  • قندان: سرویس‌های چینی دارای یک قندان با گنجایش 330 سی سی هستند که در کنار فنجان و قوری جلوه‌ای زیبا به سرویس ظروف چینی می‌دهند. این قندان‌های دارای دربی محکم بوده و از نفوذ حشرات موذی جلوگیری می‌کنند.
  • شکرریز: این ظرف‌های ارای شکرریز نیز بوده و در صبحانه برای شیرین کردن چای و قهوه مورد استفاده قرار می‌گیرند. گنجایش این ظرف حدود 300 سی سی می‌باشد. 

ظروف چایخوری سرویس کامل چینی

در این محتوا به بررسی اجزا مختلف یک سرویس چینی کامل پرداختیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد.

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن