مشخصات فنی موتور جاروبرقی

موتور جاروبرقی را بهتر بشناسیم

معمولا زمانی که دکمه استارت جاروبرقی را فشار می‌دهید هرگز توجهی به نحوه عملکرد این دستگاه ندارید. آیا تا بحال به این موضوع فکر کرده‌اید که جاروبرقی چگونه کار می‌کند؟ با ما همراه باشید تا شما را با مهمترین اجزای تشکیل دهنده جاروبرقی آشنا کنیم.

مشخصات فنی موتور جاروبرقی


به طور کلی، ساختمان جاروبرقی از سه قسمت اصلی که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم، تشکیل شده است.

قسمتهای مختلف ساختمان جاروبرقی


قسمت الکتریکی دستگاه (الکتروموتور)
قسمت الکتریکی جاروبرقی را باید مهمترین بخش این دستگاه دانست. این قسمت معمولا از موتورهای کلکتوردار و یونیورسال تشکیل شده است. طرز کار این موتور اینگونه است که به کمک یک استاتور ساکن برای به حرکت درآوردن آرمیچر یک میدان الکتریکی دوار را ایجاد می‌کند. موتور جاروبرقی با سیم‌پیچی‌های منظم بر روی تیغه‌های کلکتور تعبیه شده‌ که این سیم‌ها وظیفه برق‌رسانی به موتور را بر عهده دارند.
یکی از نکات مهمی که در ساخت موتور جاروبرقی باید به آن توجه کرد، عایق کاری آرمیچرهاست. چراکه اگر این آرمیچرها بدون عایق در کنار هم قرار گیرند امکان آتش‌سوزی و جرقه را در موتور افزایش می‌دهند. در برخی از جاروبرقی‌های قدیمی به دلیل اینکه هنوز فناوری عایق‌ کاری به توسعه نرسیده بود، بسیاری از آن‌ها خیلی زود داغ شده و موجب آتش‌سوزی موتور و آرمچیرها می‌شدند.
کلکتور
کلکتور متشکل از تیغه‌های مسی است که به صورت جداگانه در یک راستا قرار دارند. این قطعه توسط فلنج بر روی موتور محکم نگه داشته شده است. تیغه‌های کلکتور نیز مانند آرمیچرها توسط صفحه‌های نازکی از جنس میکا عایق کاری شده‌اند تا در برابر اصطکاک مقاوم باشند. سر و ته تیغه‌های این قطعه به منظور قرارگیری کلاف‌ها به صورت برجسته و دوشاخه طراحی شده‌اند.
زغال‌ها یا جاروبک

جاروبک‌ها قطعاتی هستند که وظیفه انتقال جریان الکتریکی دریافتی به کلاف‌های رتور را دارند. این قطعات از زغال‌های کوچک گرافیتی تشکیل شده‌ و توسط یک فنر محکم بر روی تیغه‌های کلکتور تعبیه شده‌اند. در واقع ارتباط جریان الکتریسیته بین جاروبک‌ها و برق ورودی از طریق سیم‌پیچی‌های منظم مسی برقرار شده و به رتور می‌رسند. این قطعات از طول عمر بسیار بالایی برخوردار بوده و نیازی به تعویض مکرر ندارند.

موتور جاروبرقی
موتور جاروبرقی‌های جنرال فیت

موتور جاروبرقی‌های مدل جنرال فیت به صورت دو پروانه بوده و همین بر قدرت مکندگی آن افزوده است. قدرت این موتورها بین 1500 الی 2000 وات بوده و به دلیل ساختار منحصربفرد و به ویژه الگو گرفتن از تکنولوژی آلمان از طول عمر بالایی برخوردار هستند.
قدرت تمیز کنندگی این موتورها به دلیل وجود دو پروانه بسیار بالا است؛ چراکه هوای بیشتری به آن ورود کرده و در نتیجه موجب خنک شدن سریع آن می‌شود. جاروبرقی‌های جنرال فیت به دلیل مزایا و قیمت مناسبی که دارند بهترین گزینه انتخاب برای خانم‌ها و آقایان خانه دار هستند. جالب است که بر خلاف قدرت فوق‌العاده این موتور، صدای آن بسیار کم بوده و امکان استفاده از آن در تمام ساعات روز و شب وجود دارد.
سخن پایانی
فروشگاه لوازم خانگی چشمگیر با فروش تمامی لوازم آشپزخانه با ضمانت و قیمت ارزان خیال افراد را در تامین وسایل مورد نیاز خود آسوده کرده است. از آنجایی که افزایش قیمت‌های لوازم خانگی در حال رقم زدن رکوردهای جدید است، اما قیمت لوازم خانگی این فروشگاه کاملا واقعی و بدون حباب است.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید بهترین جاروبرقی سطلی

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن