چیدمان ظروف داخل کابینت عروس

اولین کاری که برای چیدن ظروف داخل کابینت عروس باید انجام داد جدا کردن ظروفی است که کاربرد زیادی دارند. دسترسی به این ظروف باید آسان باشد، زیرا ممکن است روزانه چندین بار از آن ها استفاده شود. پس باید ظروفی که برای آشپزی روزانه و وعده های غذایی خانواده استفاده می شوند، از ظروفی که فقط مخصوص مهمانی و مواقع خاص هستند جدا شوند.
نکته بعدی که باید به آن توجه کرد گروه بندی ظروف است به گونه ای که گروه ظروف شامل بشقاب ها و کاسه ها، قابلمه و تابه ها، لیوان و فنجان ها، کفگیر و ملاقه وقاشق چنگال ها، ادویه جات و مواد خوراکی، مواد شوینده و... باشد، این کار باعث می شود که چیدن ظروف با نظم بیشتری صورت گیرد و بیشتر در خاطر می ماند. امروزه وسایلی تولید می شوند به نام نظم دهنده ها، این وسایل ممکن است از جنس چوب، پلاستیک و یا فلزات باشد و به گونه ای طراحی شده اند که در کابینت مورد استفاده قرار گیرند و فضای بیشتری برای چیدن ظروف مهیا کنند. تهیه این نظم دهنده ها هزینه نسبتا کمی به همراه دارد و موجب استفاده بیشتر و بهتر از فضای کابینت ها می شود.

چیدمان ظروف داخل کابینت عروس

چیدن کاسه و بشقاب ها در کابینت عروس:

بشقاب ها و کاسه ها اغلب روی هم چیده می شوند، اینگونه چیدن ظروف باعث می شود فضای بالای آن ها خالی و بدون استفاده بماند، که با استفاده از استندهای طبقاتی می توانیم از فضای بیشتری استفاده کنیم و کاسه ها و بشقاب ها را در طبقات آن، جا دهیم.
روش دیگر چیدن عمودی ظروف به کمک استندهای نگهدارنده است که فضای کمتری را اشغال می کند، در نتیجه می توانیم کاسه و بشقاب بیشتری را در یک کابینت یا قفسه بچینیم. از کشوهای بزرگ هم می توان برای چیدن بشقاب و کاسه ها استفاده کرد، می توانیم برای نظم بهتر و زیباتر شدن چیدمان، در کف کشو از وسیله ای به نام پگ بورد استفاده کنیم. این وسیله به گونه ای طراحی شده است که با باز و بسته شدن کشو، اجازه نمی دهد ظروف تکان بخورند و چیدمان آن ها خراب شود.

چیدمان ظروف داخل کابینت عروس

چیدن فنجان و لیوان ها در کابینت عروس:

برای لیوان می توان از استندهایی که مربوط به چیدن آن است استفاده کرد. استفاده از آویزهایی که داخل کابینت بکار می روند نیز، یکی از راه هایی است که می توان فنجان ها را در آن چید. البته باید توجه کرد که استفاده از این روش، فقط مخصوص به فنجان هایی است که دسته دارند.

چیدمان ظروف داخل کابینت عروس

چیدن تابه و قابلمه ها در کابینت عروس:

این ظروف به خاطر سنگین بودن، نباید در کابینت های بالایی قرار بگیرند و بهتر است در کابینت هایی که دسترسی راحت تری دارند و نزدیک به اجاق گاز هستند، چیده شوند. اگر در آشپزخانه گاز رومیزی به کار رفته، بهتر است از کابینت زیر گاز برای چیدن قابلمه و تابه ها استفاده شود. اکثر اوقات برای دسترسی به قابلمه هایی که در قسمت پشتی کابینت هستند، نظم و ترتیب قرار گیری ظروف بهم می خورد.
امروزه وسایلی ساخته شده که با قراردادن در کابینت، می توان قابلمه ها را به گونه ای چید که به راحتی به همه آن ها دسترسی داشته باشیم. چیدن تابه ها معمولاً روی هم است، که این چیدمان برای استفاده از تابه هایی که در پایین قرار دارند، مشکل ایجاد می کند. رفع این مشکل استفاده از استندهای طبقاتی است، که هم دسترسی را راحت می کند و هم اجازه آسیب به سطح داخلی تابه را نمی دهد.

چیدمان ظروف داخل کابینت عروس

چیدن قاشق و چنگال ها در کابینت عروس:

بهترین جایی که می توان این ظروف را چید، در داخل کشو هاست. تقسیم بندی کشوها با استفاده از تقسیم کننده کشو، مقوا، سینی و جا قاشقی کشویی که در کشو قرار می گیرند. معمولاً کفگیر و ملاقه ها را پشت در جا می دهند.

چیدن ادویه جات در کابینت عروس:

مهم ترین نکته در نگهداری ادویه جات، محل نگهداری آن هاست که باید خشک، خنک و دور از نور مستقیم آفتاب باشد، در نتیجه این محل نباید خیلی به اجاق گاز نزدیک باشد. نکته بعدی نام ادویه ها است که بهتر است روی آن ها نوشته شود، تا راحت و بدون دردسر ادویه مورد نظر را پیدا کنیم. ادویه جات را می توانیم در کشو بچینیم که اگر این کار را انجام می دهیم، بهتر است نامشان را روی دربشان درج کنیم. برخی از کابینت ها دارای قفسه های مخصوصی برای ادویه جات هستند.

برای خرید بیشتر اقلام جهیزیه با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت اجناس به چشمگیر مراجعه نمایید. ما در اسرع وقت اجناس خریداری شده را به هر کجای ایران که بخواهید ارسال می کنیم.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید بهترین ظروف نگهدارنده غذا

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن