چیدمان ادویه در کابینت

برای چیدمان ادویه در کابینت باید به این نکته دقت کرد، که محل نگهداری ادویه جات باید خشک، خنک و دور از نور آفتاب باشد. از اشتباهات رایج، نگهداری از ظروف ادویه در نزدیکی اجاق گاز است، این کار باعث می شود گرمای اجاق به دویه جات آسیب زده و باعث تغییر طمع یا رنگ آنها شود. چیدمان ادویه جات در آشپزخانه، یکی از معضلات هر خانم خانه دار است.
سوال مهمی که در این جا مطرح می شود این است که چگونه ظروف خود را در کابینت بچینیم؟ تا دسترسی به ظروف ادویه که یکی از پرکاربردترین ظروف آشپزخانه برای خانم های خانه دار است، ساده و سریع باشد.
در جواب سوال بالا باید گفت: اولین مسئله یافتن مکان مناسب برای ظروف ادویه می باشد. پس از این که مکان مناسبی برای قرار دادن ظروف ادویه یافتید، مسئله چیدمان آنها به صورتی است، که موقع استفاده از آنها به راحتی بتوان ظرف مورد نظر را پیدا کرد. یکی از راه حل های کاربردی که توسط اکثر خانم های خانه دار استفاده می شود، نوشتن نام ادویه جات بر روی ظروف می باشد. برای این کار حتی می توان ظروف ادویه را پس از نامگذاری، بر اساس حروف الفبا مرتب کرد، تا دسترسی به آنها ساده و بدون دردسر باشد.

چیدمان ادویه در کابینت

نکات جذاب و خلاقانه در چیدمان ظروف ادویه در آشپرخانه

  • در صورتی که ظروف ادویه خود را در کشو قرار می دهید، می توان برای سهولت در دسترسی، نام ادویه ها را بر روی درب ظروف نوشت.
  • یک راه حل خلاقانه برای چیدمان ظروف ادویه در آشپرخانه های کوچک، استفاده از ظروف ادویه آهنربایی است، که می توان آنها را پشت درب یا زیر کابینت نصب کرد. به این ترتیب هم دسترسی به آنها ساده تر می شود و هم فضای داخل کابینت را اشغال نمی کنند.
  • برای راحتی کار می توان از جا ادویه داخل کابینت استفاده و آن را در پشت درب در داخل کابینت نصب کرد. این کار نیز ضمن نظم در چیدن ظروف در داخل کابینت، باعث دسترسی ساده به آنها نیز می شود.

چیدمان ادویه در کابینت

  • در صورتی که می خواهید از قفسه های کابینت برای چیدمان ظروف ادویه استفاده کنید، می توان از یک سینی گردان استفاده کرد و ظروف ادویه را در سینی قرار داد، تا دسترسی به آنها آسان باشد.
  • در صورتی که فضای کابینت ها کم است و در آشپزخانه یک دیوار آزاد و خالی دارید، می توانید یک شلف چوبی تهیه کرده، آن را بر روی دیوار نصب کرده و ادیه جات را در داخل آن قرار دهید.
  • استفاده از ظروفی با درب های تخته سیاه که از رنگ سیاه درب ظروف برای نوشتن نام ادویه ها می توان استفاده کرد.
  • یک راه حل دیگر، استفاده از چند قلاب و نصب آنها در فضای زیر کابینت و بر روی دیوار و آویزان کردن جا ادویه های مختلف است.
  • یک روش بسیار ساده استفاده از باکس های تقسیم در کشوها و یا درب کابینت ها است. با این کار هم ظروف ادویه را در دسترس قرار داده اید و هم فضای داخل کابینت دو برابر می شود.

چیدمان ادویه در کابینت

چیدمان مرتب کابینت ها با سامان دهی ظروف ادویه

یک بخش مهم برای نظم دادم و مرتب کردن کابینت های آشپزخانه، ظروف ادویه می باشند. نحوه چیدمان این ظروف باید به صورتی باشد که بعد از هر بار دسترسی نظم آنها به هم نخورد. هم چنین دسترسی به ادویه مورد نظر در میان بقیه ظروف ادویه نیز به راحتی انجام شود. در زیر برخی از راه های چیدمان منظم ادویه جات در کابینت و آشپرخانه آمده است.

  1. استفاده از شلف های شناور بر روی دیوار آشپرخانه، که نه تنها محل مناسبی برای نگهداری از ادویه جات می باشد، بلکه ظاهر جدیدی نیز به آشپزخانه شما می دهد.
  2. در صورتی که فضای کافی در داخل کابینت دارید، می توانید از شلف های L شکل در داخل کابینت استفاد کنید و ظروف ادویه را در داخل آن قرار دهید.
  3. اگر یک مجموعه بزرگ از انواع مختلف ادویه دارید، بهترین گزینه استفاده از شلف های گوشه ای برای قرار دادن ظروف ادویه می باشد.

چیدمان ادویه در کابینت

برای چیدمان ظروف ادویه در کابینت بسته به نوع چیدمان آشپرخانه و هم چنین سلیقه شخصی افراد مختلف، می توان از روش های متنوعی استفاده کرد. به دلیل این که ظروف ادویه از پر استفاده ترین ظروف در آشپزخانه می باشند، قرار دادن آنها به طوری که دسترسی به آنها راحت باشد و نظم و ترتیب مشخصی هم داشته باشند؛ می تواند تا حد زیادی باعث نظم کلی کابینت ها و آشپزخانه شما شود.

جهت خرید ظروف نگه داری ادویه و آویز ادویه به چشمگیر مراجعه کنید. در چشمگیر بهترین و مقرون به صرفه ترین ها را با بالاترین کیفیت خریداری کنید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید جا ادویه زیبا

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن