چیدمان کابینت آشپزخانه ایرانی

چیدمان کابینت آشپزخانه ایرانی هماهنگ با دکوراسیون داخلی بخش های دیگر خانه، قطعا حس و حال بهتری به منزل شما می دهد. برای داشتن یک آشپزخانه به سبک و چیدمان ایرانی در درجه اول نوع و مدل کابینت هاست، که دارای اهمیت می باشد. در درجه دوم نیز نحوه چیدمان ظروف و وسائل مختلف آشپزخانه در کابینت ها مهم است، که می تواند مطابق با سبک های مختلف، چیدمان ایرانی را تداعی کند. حتی گاهی برای جذاب تر شدن چیدمان از ترکیب طرح های نوین چیدمان با سبک های سنتی و ایرانی برای زیباتر کردن محیط نیز می توان استفاده کرد.
در هر خانه یکی از بخش های مهم در جلوه و زیبایی دکوراسیون، آشپزخانه است. مکانی که بیش ترین وقت خانم خانه و حتی دیگر اعضا، در آن جا صرف می شود. علاوه بر ترکیب رنگ و موارد زیبایی شناسی مربوط به چیدمان، قطعا چیدمان کابینت های یک آشپزخانه هم دارای اصول و قواعدی است، که به هر چه زیباتر شدن و دسترسی آسان وسائل آشپزخانه کمک خواهد کرد.

چیدمان کابینت آشپزخانه ایرانی
در نحوه چیدمان ظروف و وسائل آشپزخانه باید ضمن رعایت زیبایی، رنگ، ترکیبات مختلف و ... نظم دهی به آشپزخانه و کابینت ها را نیز در نظر گرفت. اهمیت نظم دهی به وسائل داخل کابینت، مانند یک کتابخانه است که کتاب ها را بر اساس دسته بندی موضوعی مرتب کرده است. در صورت رعایت نظم در چیدمان وسائل مختلف، هم زیبایی را به محیط آورده و هم در یافتن وسائل مورد نیاز خود دچار مشکل نخواهید شد.
در ادامه به بررسی چیدمان وسائل مختلف در کابینت، مطابق با یک چیدمان و طراحی ایرانی می پردازیم.

چیدمان کاسه و بشقاب داخل کابینت

نحوه چیدمان کاسه و بشقاب به نوع استفاده شما و خانواده تان از محیط بستگی دارد. اگر دکوراسیون آشپزخانه شما به صورتی است که برای مثال صبحانه خود را بر روی کابینت میل می کنید، می توانید لیوان چای، ظرف پنیر و کاسه های کوچک را که هر روز صبح نیاز دارید، در نزدیکی اپن قرار دهید. بنابر این به راحتی می توانید فضا برای نگهداری کاسه و بشقاب ها در کشوهای بزرگ کابینت نگه دارید.
یکی از وسائل مهم و پرکابرد، استفاده از تقسیم کننده ها در میان ظروف کاسه و بشقاب می باشد. با این کار هم از ظروف حفاظت می شود و هم عمر کابینت های شما بیش تر می شود.

چیدمان کابینت آشپزخانه ایرانی

چیدمان دیس ها و بشقاب های بزرگ

یکی از راه حل ها برای چیدمان دیس و بشقاب های بزرگ، استفاده از طبقات کابینت و چیدمان افقی آنهاست. در صورتی که فضای داخل کابینت شما دارای فضای کافی می باشد، می توانید به کمک تقسیم کننده ها این ظروف را نیز داخل کابینت قرار دهید. اگر بشقاب ها به عنوان وسیله تزئینی استفاده می شوند، می توان آنها را به صورت دکوراتیو در فضای آشپزخانه قرار داد.

چیدمان روغن ها و ادویه جات

در یک آشپزخانه ایرانی با چیدمان مناسب، قطعا فضای قرار دادن روغن ها و ادویه جات به صورتی انتخاب می شود، که دسترسی به آنها را راحت تر کند. بهترین حالت برای چیدمان ادویه و روغن، قرار دادن آنها در فضایی با فاصله مناسب از گاز است. این وسائل باید در نزدیکی اجاق گاز در دسترس باشند، اما نه آن قدر نزدیک که گرمای اجاق باعث خراب شدن آنها شود.
کشوها و یا کمد کابینت، می تواند بهترین انتخاب برای قرار دادن بطری های شیشه ای روغن یا ادویه باشد، تا آنها را از خطر افتادن و شکستن حفظ کند.

چیدمان کابینت آشپزخانه ایرانی

چیدمان ابزار آشپزی

اگر شما هم بارها برای یافتن وسائل آشپزی خود دچار سردرگمی شده اید، مخاطب این بخش از مطلب می باشید. از کشوها و فضاهای کوچک تر داخل کابینت می توان برای قرار دادن وسائل آشپزی استفاده کرد. با این کار دیگر خاطره تکراری زیر و رو کردن کابینت ها برای پیدا کردن وسایل خود را تجربه نخواهید کرد. کشوهای مسطح و کم عمق که وسایل آشپزی خود را به صورت منظم در آن ها چیده اید، پیدا کردن هر وسیله یا ابزاری را ساده کرده است.

چیدمان قابلمه و ماهیتابه در کابینت

آویزان کردن، بهترین روش برای چیدمان قابلمه و ماهیتابه در داخل کابینت است. برای این کار می توانید از ریل ها و میله هایی که زیر کابینت ها نصب می شوند، استفاده کنید. اگر فضای کافی در داخل کابینت برای این ظروف ندارید، می توانید از دیوار آشپزخانه برای نصب آویزها استفاده کنید. بهتر است برای این کار، انواع ظروف رنگ پریده را آویزان نکنید، زیرا به زیبایی دکوراسیون آشپزخانه شما آسیب می زند.

چیدمان کابینت آشپزخانه ایرانی

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن