چیدمان کابینت زیر سینک ظرفشویی

چیدمان کابینت زیر سینک ظرفشویی در اکثر خانه ها معمولا فضایی شلوغ و به هم ریخته، پر از وسائل و شوینده های مختلف است. محیط زیر سینک به دلیل این که محیطی مرطوب و تاریک است، بیش از دیگر کابینت ها نیاز به تمیز کردن و رعایت نکات بهداشتی دارد. اما اغلب فضای به هم ریخته و بدون نظم پر از وسائل مختلف، کمتر اجازه نظافت این محیط را به ما می دهد.
بنابر این نیاز به راه حل هایی داریم، که این فضا را سازماندهی و مرتب کنیم. حتی در مواردی می توان از این فضا استفاده بهینه کرده و آن را به فضایی کاربردی در میان کابینت های آشپزخانه تبدیل کرد. برخی از راه حل ها برای ساماندهی و استفاده بهینه از فضای کابینت زیر سینک ظرفشویی را در ادامه با هم بررسی خواهیم کرد.

چیدمان کابینت زیر سینک ظرفشویی

با استفاده از بسته ها، مکانی برای لوازم پاک کننده ایجاد کنید.

بیش تر شما لوازم تمیزکاری خود را در فضای زیر سینک قرار می دهید. قرار دادن این لوازم در کنار هم فضای به هم ریخته ای را در کابینت ایجاد می کند، به طوری که برای یافتن وسیله ای که نیاز دارید باید کل وسائل داخل کابینت را بیرون بریزید.
بهترین راه حل این است که چند جایگاه نگهداری برای این لوازم ایجاد کنید. تمام وسایل و ابزار تمیزکاری ظروف را در یک صندوق، سطل و وسائل تمیزکاری کف را در یک سطل دیگر قرار دهید. بنابراین با تفکیک وسایل و لوازم تمیز کاری، دیگر هر موقع نیاز داشتید از آنها استفاده کنید، در سطل مورد نظر به راحتی می توانید آنها را پیدا کنید.

استفاده از لوله های زیر سینک

استفاده از لوله های زیر سینک ظرفشویی یک انتخاب خلاقانه و هوشمندانه می باشد. مثلا می توانید شیشه پاک کن و وسائلی از این قبیل را بر روی لوله ها قرار دهید، تا دسترسی به آنها ساده تر شود و داخل کابینت نیز مرتب باشد.

چیدمان کابینت زیر سینک ظرفشویی

سطل زباله

در صورتی که برای لوازم تمیزکاری خود در کابینت های دیگر و یا فضاهای دیگر آشپزخانه جایی را انتخاب کردید، از کابینت زیر سینک برای بازیافت مواد و سطل زباله آشپزخانه می توانید استفاده کنید. برای تفکیک زباله ها بهتر است از یک سطل با دو قسمت برای تفکیک شیشه و پلاستیک استفاده کنید.

استفاده از درب کابینت

درب های کابینت یکی از فضاهایی است که کمتر مورد توجه و استفاده قرار می گیرد. با نصب گیره ها و آویزها، می توانید دستمال ها و دستکش ها را به آنها آویزان کنید و از فضای درب کابینت نیز استفاده بهنیه داشته باشید.

چیدمان کابینت زیر سینک ظرفشویی

استفاده از جعبه های تمیز برای نظم به داخل کابینت

از جعبه های ترجیحا پلاستیکی در داخل کابینت استفاده کنید و برخی از وسائل مانند اسفنج ها را در داخل آنها بگذارید. استفاده از جعبه های پلاستیکی باعث می شود برای قرار دادن وسائل خیس نیز دچار مشکل نشوید.

استفاده از کشوهای U شکل

داخل کابینت زیر سینک را با یک کشوی U شکل پوشش دهید. با این کار می توانید به راحتی و با اطمینان از فضای دو طرف زیر سینک برای قرار دادن وسائل خود استفاده کنید. کشوهای U شکل باعث گردش هوای بهتر در فضای زیر سینک شده و باعث خشک شدن سریع وسایل خیس می شوند.

استفاده از کشو در فضای جلوی سینک

بخش باریک جلوی سینک معمولا در طراحی و کابینت ها نادیده گرفته می شوند، اما با استفاده از یک کشوی زاویه دار می توان یک فضای مناسب برای نگهداری از وسایل کوچک ایجاد کرد.

چیدمان کابینت زیر سینک ظرفشویی

استفاده از کشو در بخش پایینی

بیش تر فضای زیر سینک با لوله ها و وسایل لوله کشی اشغال شده است. بنابر این نصب یک کشو در پایین ترین بخش فضای زیر سینک بهترین راه حل دسترسی بهینه به این فضا می باشد. اگر در این قسمت از یک قفسه استفاده کنید، فضای بهتری برای چیدمان خواهید داشت.
کشوی در نظر گرفته شده در فضای زیر سینک، در جایی قرار گرفته است که معمولا یک نفر در مقابل آن قرار می گیرد، بنابر این میزان کارایی آن را در نظر بگیرید و از وسائلی استفاده کنید که مناسب قرار دادن در این فضای کابینت باشد.

قرار دادن مواد پلاستیکی و ضد آب

قرار دادن مواد پلاستیکی در فضای زیر سینک بهترین انتخاب می باشد، زیرا به دلیل ضد آب بودن، این وسائل در فضای مرطوب زیر سینک آسیبی نمی بینند. هم چنین با قرار دادن کفپوش ضد آب به راحتی می توان از چکیدن قطرات آب و آسیب رساندن به فضای داخل کابینت نیز جلوگیری کند.

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن