کف کابینت چی پهن کنم

این که کف کابینت ها از کفپوش استفاده شود یا نه؟ و در صورت استفاده از چه نوع کفپوشی استفاده کنیم، سوال بسیاری از خانم های خانه دار است. یکی از مهم ترین نکات در چیدمان ظروف و وسایل در کابینت ها، قرار نگرفتن ظروف در معرض آلودگی های محیط است. از با اهمیت ترین نکات بهداشتی کابینت ها نیز استفاده از کفپوش در داخل آن است. در این مقاله قصد داریم شما را با دلایل و اهمیت استفاده از کفپوش کابینت و انواع کفپوش ها آشنا کنیم.
با این که همیشه داخل کابینت ها، قبل از چیدمان تمیز می شوند و شاید از دید برخی افراد دیگر نیازی به استفاده از کفپوش برای کابینت نباشد. اما باید گفت استفاده از کفپوش نه تنها کاری بیهوده ای نیست، بلکه باعث مراقبت از ظروف و وسائل و افزایش طول عمر آنها می شود. علاوه بر این اگر به مرور زمان آلودگی وارد کابینت شود، به راحتی با تعویض کفپوش و بدون آلوده شدن محیط داخل کابینت، می توانید این مسئله را سریع و به راحتی حل کنید. هم چنین پهن کردن کفپوش در داخل کابینت، از تماس ظروفی و وسائلی مانند کارد و چاقو و آسیب رساندن به کابینت نیز جلوگیری می کند.

کف کابینت چی پهن کنم
حتما شما هم با صحنه رطوبت و بوی نامطبوع کابینت ها به خصوص در فضای زیر سینک روبرو شده اید. این مسئله به مرور زمان و استفاده از فضای داخل کابینت ها یک امر عادی است. ساده ترین و بهترین روش حل این مشکل، استفاده از کفپوش داخل کابینت می باشد.
طرح ها و رنگ های مختلف کفپوش ها، ضمن محافظت از ظروف و فضای داخل کابینت از رطوب، زیبایی بیش تری نیز به فضای داخل کابینت های شما می دهد.

انواع کفپوش داخل کابینت

کفپوش های داخل کابینت دارای انواع جنس های مختلفی می باشند. انواع کف پوش کابینت شامل موارد زیر است:

  1. کفپوش های چسبی: بهتر است از این نوع کفپوش استفاده نکنید. زیرا در صورت کثیف شدن و نیاز به تعویض این کف پوش ها، بعد از مدت ها اثر چسب بر روی کابینت باقی مانده و باعث کثیف شدن آن می شود.
  2. کفپوش های قابل شستشو: کفپوش های قابل شستشو را در صورت کثیف شدن می توان شستشو و تمیز کرد. با این کار در هزینه های خرید کفپوش نیز صرفه جویی می شود.
  3. کفپوش های فومی: کفپوش های فومی این مزیت را دارند که با قرار دادن ظروف روی آنها صدایی ایجاد نمی کنند.
  4. کفپوش های ضد آب: از این نوع کفپوش بیش تر برای کابینت های زیر سینک ظرفشویی استفاده می شود. خاصیت جذب آب کفپوش های ضد آب بسیار بالاست و از نفوذ آب به داخل کابینت جلوگیری می کنند.

استفاده از دیوار پوش با کاغذ دیواری علاوه بر کفپوش نیز می تواند باعث زیباتر شدن فضای داخل کابینت شود.

کف کابینت چی پهن کنم

چه کفپوشی برای داخل کابینت مناسب تر است؟

استفاده از کفپوش های مختلف به سلیقه افراد هم بستگی دارد. در هر صورت استفاده از کفپوش های پلاستیکی، فومی، قابل شستشو، ضد آب و ... هر کدام بستگی به نوع کاربرد آنها دارد. کفپوش های پلاستیکی، معمولا به دلیل سبک بودن مدام در زیر ظروف و وسایل حرکت کرده و ثابت نیستند، اما در بسیاری از موارد یک انتخاب مناسب برای محافظت از ظروف و تمیز نگه داشتن داخل کابینت هستند.
کفپوش هایی فومی نیز بیش تر برای ظروف شیشه ای و یا سنگین استفاده می شوند و کاربرد مشخص و خاصی ندارند. بنابراین شاید بتوان گفت کفپوش های قابل شستشو، بهترین گزینه برای پوشش کف کابینت هستند، زیرا هم دارای قیمت مناسبی می باشند و هم به راحتی شستشو می شوند و طول عمر مناسبی نیز دارند.

کف کابینت چی پهن کنم
این که استفاده از چه نوع کفپوشی در داخل کابینت مناسب تر است؟ بستگی به کاربرد دارد، اما نمی توان گفت فلان مدل و جنس مناسب ترین نوع کفپوش است، زیرا هر کدام با توجه به جنس ماده تشکیل دهنده مناسب یک کاربرد می باشند. البته انواع مختلف کفپوش با توجه به قیمت ماده اولیه دارای قیمت های متنوعی نیز می باشند، بنابر این انتخاب صحیح و متناسب با نیاز می تواند تا حد زیادی در کاهش هزینه های مربوطه نیز موثر واقع شود.
امروزه با توجه به طرح ها، مدل ها و رنگ های مختلف کفپوش های کابینت، استفاده از آنها علاوه بر مزیت حفظ سلامت ظروف و حفاظت از سطح داخلی کابینت، جلوه زیبایی نیز به فضای داخل کابینت می دهد.

کف کابینت چی پهن کنم

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن