راهنمای خرید سرویس چینی

سرویس چینی از جمله وسایلی است که مدت هاست مورد استقبال و استفاده اکثر خانواده ها قرار گرفته است و از کالاهای مصرفی هر خانواده می باشند، از این رو توصیه می شود در هنگام خرید ظروف چینی به چند نکته توجه کنیم تا بتوانیم وسیله ای مناسب و کارآمد تهیه کنیم

خرید سرویس چینی بر اساس طرح

یکی از نکات مهم که همیشه مورد توجه قرار می گیرد شکل ظاهری و نقش و نگار روی ظروف است، پس لازم است هنگام خرید به طرح و شکل ظرف و همینطور کاربردی بودن ظروف دقت کنیم. رنگ ظروف یک امری سلیقه ای است که در بین افراد متفاوت بوده، علاوه بر این با توجه به موارد استفاده ظروف، می توان رنگ مناسبی را انتخاب کرد. اکثر اوقات رنگ ظروف چینی را مطابق و ست با دیگر وسایل آشپزخانه تهیه می کنند. ظروف چینی از جمله وسایلی هستند که مدت طولانی می توان از آن ها استفاده کرد، پس بهتر است با سلیقه فرد هماهنگی داشته باشد.

راهنمای خرید سرویس چینی

خرید سرویس چینی بر اساس کاربرد

انتخاب سرویس چینی با توجه به کاربرد آنانتخابی عاقلانه است. آیا سرویس چینی برای پذیرایی استفاده می شود؟ برای مهمانی های ویژه و رسمی، از ظروف چینی که دارای طرح سنتی و کلاسیک، و برای استفاده روزمره و دورهمی های خودمانی، از ظروفی با رنگ شاد و طرح های مدرن بیشتر استفاده می شود.

خرید سرویس چینی بر اساس مرغوبیت

دومین اصل که برای انتخاب سرویس چینی مهم واقع می شود کیفیت آن است، که توجه به این نکته بسیار با ارزش است. کیفیت ظروف را می توان در مواردی مانند مقاومت آن، سبک بودن ظروف، شفافیت چینی، محکم بودن در برابر ضربه، مقاوم بودن بدنه و لعاب آن در برابر لب پر شدن و خط و خش، قابل استفاده بودن در فر و ماکروفر، ثابت بودن طرح و نقش ظروف در مقابل شستشو در ماشین ظرف شویی و ... نام برد.
ظروف چینی که دارای کیفیت هستند و مرغوبیت دارند، دارای وزنی سبک و در عین حال محکم هستند، در مقابل شوک های حرارتی ترک ورنمی دارند، لعاب و رنگ طرح آن ها از بین نمی رود، اگر در مقابل نور آن را قرار دهیم نور را از خود عبور می دهد و....
یکی از معیارهای کیفیتی ظروف چینی توجه به استانداردهاست، برای مثال ظروفی که دارای گواهینامه اتحادیه اروپا CE باشند، جزء ظروف با کیفیت و مرغوب اند.

راهنمای خرید سرویس چینی

خرید سرویس چینی بر اساس معیارهای بهداشتی

سومین اصل برای انتخاب سرویس چینی بهداشت آن است. منظور از بهداشتی بودن ظروف این است که برای سلامتی انسان خطری به همراه نداشته باشد،پ. ظروف چینی از جمله وسایلی هستند که دارای بهداشت بالایی اند، اما گاهی ظروف وارداتی و یا طرح هایی تزئینی که برای زیبایی و درخشش بیشتر از فلزات سنگین استفاده می کنند بهداشتی نیستند و برای انسان مضراند.
به همان اندازه که بهداشت و سلامت مواد غذایی مصرفی مهم است، بهداشتی بودن ظروف چینی مورد استفاده نیز قابل اهمیت است. بهداشتی بودن این ظروف تحت نظر اداره بهداشت و استاندارد کشورها است، پس لازم است هنگام انتخاب و خرید این ظروف، به علامت استاندارد روی جعبه آن توجه کنیم.

خرید سرویس چینی بر اساس قابلیت شست و شو در ماشین ظرفشویی

اصل چهارمی که ما را برای انتخاب ظروف چینی راهنمایی می کند، قابلیت شستشوی آن ها در ماشین ظرفشویی است. امروزه با توجه به گستردگی و ماشینی شدن زندگی بیشتر افراد برای شستشوی ظروف خود از ماشین های ظرفشویی خانگی و صنعتی استفاده می کنند، پس این نکته قابل تامل است که از سرویس چینی ای استفاده شود که در برابر حرارت بالا و مواد شوینده قوی، مقاومت داشته باشند و رنگ و طرح آن ها در این شرایط کمرنگ نشود یا از بین نرود.
با توجه به این موضوع اگر قرار است در روز چند بار از ظروف چینی استفاده و شسته شوند، بهترین راه انتخاب سرویس چینی ای است که در پشت آن ها، لفظ IGD (دارای دکور داخلی لعابی) درج شده است. در بعضی از ظروف چینی عبارت قابل شستشو در ماشین ظرفشویی (Dishwasher safe) حک شده است.

راهنمای خرید سرویس چینی

خرید سرویس چینی بر اساس تنوع قطعات

نکته بعدی که راهنمای ما برای خرید این ظروف است کاربردی بودن و تنوع قطعات آن می باشد. منظور ما از کاربردی بودن ظروف، انتخاب سرویس چینی ای ست که بتوانیم به طور روزمره از آن ها استفاده کنیم و وجود آن ها ضروری و مقرون به صرفه باشد.
برای نمونه ظروف چینی مثل جای دستمال کاغذی، جاشمعی، قاشق های چینی و ... وسایلی غیر ضروری و بدون کاربرد هستند که در مواقع خاص ممکن است مورد استفاده قرار بگیرند. از طرفی ظروف چینی مانند فنجان چای خوری، دیس، سالاد خوری، کاسه و ... ضروری هستند و در زندگی روزمره به وفور از آن ها استفاده می شود.

خرید سرویس چینی بر اساس ضمانت

اصل ششم ضمانت نامه ظروف چینی است. ظروف چینی چون قابلیت شکنندگی دارند در برابر شکستن ضمانت نمی شوند، اما می توانند در برابر ثابت بودن رنگ و طرح روی ظروفی که قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را دارند ضمانت دهند.

راهنمای خرید سرویس چینی

خرید سرویس چینی بر اساس برند

نکته ی دیگری که در حال حاضر بیشتر مورد توجه است مارک و برند این ظروف است زیرا در بازار کالاهای بی کیفیت و بدون استاندارد زیادی وجود دارد که تنوع بسیاری دارند پس برای جلوگیری از خرید کالای نامرغوب بهتر است از برندهای معروف و با کیفیت خرید کنیم.

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن