بهترین ظروف برای پخت غذای کودک

امروزه با پیشرفت علومی مانند پزشکی چه درشاخه‌ مدرن و چه طب سنتی، توجه به مواردی که تاثیرات مطلوب یا سو روی مواد غذایی می گذارد بیشتر شده است. حساسیت نسبت به فرزندان به خصوص در سنین پایین و توجه به تغذیه و موارد جانبی در تهیه آن، امروزه حائز اهمیت و مورد توجه خانواده‌ها قرار گرفته است. ظروفی که غذا در آن پخته می شود بسیار مورد توجه است و تاثیرات مثبت و منفی آن در غذا و بدن فرد، در بسیاری از موارد بررسی شده است. شما می توانید انواع ظرف غذا را از مجموعه چشمگیر تهیه کنید. 

اهمیت انتخاب ظروف برای پخت غذای کودک

ظروفی که در طبخ غذای کودک مورد استفاده قرار می‌گیرند، از این جهت که کودکان دارای ضعف بدنی بیشتری نسبت به بزرگسالان هستند و هم چنین به این دلیل که در سن رشد قرار دارند، دارای اهمیت بسزایی است. از این رو متخصص‌های مربوطه با انجام آزمایش‌ها و تحقیقات گسترده، تاثیرات انواع ظروف روی غذای کودک را بررسی کرده و موارد توصیه و نهی را بیان داشته‌اند.
ظروفی که برای طبخ غذای کودک استفاده می‌شود اگر جز آن دسته از ظروفی باشد که در اثر حرارت، املاح و یون‌هایش آزاد شود، به راحتی وارد غذا شده و باعث آسیب به سیستم بدنی کودک می‌شود، که در بسیاری از موارد می‌تواند آثاری جبران ناپذیر داشته باشد.

ظرف غذای کودک

انتخاب ظروف مس و آلومینیوم برای پخت غذای کودک

استفاده از ظروف مسی، آلومینیوم، روی و ... به این علت که در هنگام حرارت دیدن می‌توانند یون‌های عناصر سازنده را به درون غذا آزاد کنند، برای پخت و پز غذای کودک مناسب نیستند. بدن کودک در اغلب موارد قادر به دفع این یون‌ها نبوده و در اثر رسوب در کبد کودک و تاثیرات منفی بر دیگر دستگاه‌های بدن مضر است. یون‌های سنگینی که از این فلزات به درون غذای کودک آزاد می‌شوند، به شدت برای دستگاه ایمنی و عصبی کودک زیان بار تلقی می‌شوند.
ورود مس و آلومینیوم به غذای کودک، علاوه بر رسوب در کبد و اختلال در کارآیی آن در مواردی باعث نارسایی‌های کلیوی در سنین پایین نیز می‌شوند. کبد و کلیه کودکان و نوزادان در سن پایین به طور کامل به بلوغ خود نرسیده و و در صورت ورود یون‌های سنگین، آسیب خواهد دید.

بهترین ظروف برای پخت غذای کودک

انتخاب ظروف تفلون و سرامیک برای پخت غذای کودک

ظروف تفلون در صورت خراش خوردگی و آسیب دیدن لایه‌ی پلیمری که روی سطح آن وجود دارد، به شدت برای بدن کودک و حتی بزرگسالان سمی و بسیار سرطان زا است. این ظروف در صورت سالم بودن می‌توانند مورد استفاده واقع شوند اما اولویت ندارند.
امروزه ظروف جدید تفلون که از آن‌ها به عنوان ظروف سرامیکی یاد می‌شود برای طبخ غذای کودک مناسب هستند و می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

بهترین ظروف برای پخت غذای کودک

انتخاب ظروف شیشه ای و پیریکس برای پخت غذای کودک

به طور کلی ظروف شیشه ای و پیریکس با کیفیت و مرغوبیت بالا، به این دلیل که دارای ظرفیت گرمایی بسیار بالایی هستند و تا دمای 650 درجه سانتی‌گراد را تحمل می کنند و در این حرارت بالا املاح را به راحتی آزاد نخواهد کرد، از جمله مناسب ترین گزینه‌هایی است که می‌توان غذای کودک را در آن طبخ کرد.
ظروف پیریکس و شیشه ای برای نگهداری طولانی مدت و حتی کوتاه مدت غذای کودک نیز مناسب هستند، زیرا تحت تاثیر خاصیت اسیدی یا بازی قرار نگرفته و ماهیت آن تغییر نخواهد کرد و طعم و رنگ غذا را نیز تغییر نخواهند داد.
ظروف پیریکس در انتخاب برای پخت و پز غذای کودک، دارای این مزیت نیز است که دارای کمترین آلودگی شیمیایی نسبت دیگر ظروف است، و به راحتی آلودگی را می‌توان از سطح آن پاک کرد.
اگر ظروف شیشه‌ای یا پیریکس دردسترس نبود، در صورتی می‌توان از ظروف چدنی یا تفلون استفاده کرد که از سلامت و کیفیت این ظروف مطمئن باشیم.

بهترین ظروف برای پخت غذای کودک

اولویت ها در انتخاب ظروف برای پخت غذای کودک

بعد از استفاده از ظروف پیریکس، ظروف تفلون در صورتی که لایه سطحی آن‌ها دچار خراشیدگی نشده باشد، اولویت دارد. خصوصا در تهیه غذای مربوط به کودک باید از مرغوبیت و کیفیت و سالم بودن ظرف تفلونی که از آن برای پخت و پز استفاده می‌کنیم، اطمینان کامل داشته باشیم.
گزینه دیگری که می‌تواند در صورت در دسترس نبودن ظروف پیریکس مورد استفاده قرار گیرد، ظروف چدنی اصل هستند. ظروف چدن بسیار سنگین هستند و گران تر از بقیه ظروف در بازار یافت می‌شود. مزیت این ظروف این است که چدن نسبت به گرما بسیار مقاوم است و گرما را به صورت یکنواخت به غذا انتقال می‌دهد. در بازار، ظروف بسیاری به صورت تقلبی به عنوان ظروف چدن به مشتری عرضه می‌شود. در هنگام خرید باید دقت داشت که ظرف چدن اصل را انتخاب و خریداری کرد.

برای تهیه ی ظرف غذا برای کودکان دلبند خود به چشمگیر اطمینان کنید. در چشمگیر بهترین ظروف با مناسب ترین قیمت ها موجود است. پس با اطمینان کامل از ما در چشمگیر خرید کنید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید ظروف غذای کودک

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن