چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و زندگی مدرن، ماشین‌های ظرف‌شویی به عنوان یک وسیله الکترونیک ضروری، در اغلب خانه ها حضور دارند. اما آنچه لازم است بدانیم این است که این هر وسیله‌ای که در خانه استفاده می‌شود، علاوه بر داشتن اصول ایمنی و بهداشتی مستلزم این است که نحوه‌ی کارآیی و دستورالعمل‌های مربوط به آن را بدانیم. در این صورت علاوه بر بالا رفتن عمر دستگاه و کارآیی آن، رضایت خاطر بیشتری از کار کردن با دستگاه برایتان حاصل میشود.
اینکه چگونه ظرف‌ها را در ماشین ظرف‌شویی بچینیم تا کارآیی بیشتری داشته باشد، نکته مهمی است که در ارتباط با این دستگاه باید بدانیم.

آموزش چیدمان ظروف در ماشین ظرف شویی

در اکثر ماشین‌های ظرف‌شویی به همراه دفترچه راهنما، کاتالوگ‌هایی وجود دارد که حاوی عکس هایی از ماشین ظرف شوییست، به صورتی که ظرف ها در آن چیده شده اند. در وهله‌ی نخست می توان با توجه به کاتالوگ، ظرف‌ها را طبق استانداردی که در آن چیده شده است به ماشین ظرف شویی منتقل کرد. اما اگر دسترسی به کاتولوگ یا دفترچه راهنما میسر نبود، چگونه ظرف ها را باید در ماشین ظرف شویی چید؟

چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی

  • چگونگی چیدن بشقاب ها در ماشین ظرف شویی:

بشقاب‌ها را در مکانی که به آبچکان شباهت دارد به صورت مایل بچینید. به گونه‌ای که بخش گودی یا مقعر بشقاب‌ها رو به سمت پایین باشد و زاویه ای سی تا چهل درجه با افق داشته باشد.

  • چگونگی چیدن فنجان ها، ظروف شیشه ای و کاسه های گود در ماشین ظرف شویی:

این ظروف را باید بصورت مایل در بخشی که معمولاً در بالای محل چیدمان ظروف قرار دارد، چید. برای برخی از فنجان‌ها یا جام‌های پایه‌دار، قسمتی تعبیه شده است که بتوان آن ها را آویزان کرد. این بهترین حالت ممکن برای شستن داخل و بیرون این ظروف است.

  • چگونگی چیدن ظروف پلاستیکی در ماشین ظرف‌شویی:

با توجه به اینکه موتور ماشین ظرف شویی در بخش پایینی دستگاه قرار دارد و در اثر اصطکاک و کارکرد دستگاه ممکن است تا حدی گرما تولید کند، جایگاه چیدمان وسایل پلاستیکی، در دورترین منطقه ممکن از موتور در اغلب ماشین های ظرف شویی تعبیه شده است. این قفسه معمولاً بالاترین قسمت از ماشین ظرف شویی و در مکانی بالاتر از محل چیدمان ظروف و فنجان ها قرار دارد. در این مورد نیز بهتر است که بخش مقعر ظروف بصورت مماس به کف قفسه و رو به پایین باشد.

چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی

  • چگونگی چیدمان ظروف بزرگ در ماشین ظرف‌شویی:

ظروف بزرگ شامل قابلمه‌ها، ماهیتابه‌ها، ظروف گود فلزی و ... می‌باشند. این ظروف را در در اغلب ماشین‌های ظرف‌شویی در پایین‌ترین قسمت قفسه می چینند.

نکاتی راجع به چیدمان ظروف در ماشین لباس شویی:

  • بخش تیز کاردها و چاقوها را به صورتی بچینید که تیزی و دهنه‌ی آن‌ها رو به پایین باشد. در این صورت در هنگام چیدن و بعد از شست وشو هنگام خارج کردن آن‌ها، دست‌ها از آسیب مصون می‌مانند. البته بهتر است چاقوهای خطرناک را با دست شست و شو دهید.
  • قاشق‌ها و چنگال‌ها را به گونه‌ای بچینید که کاملا از هم جدا باشند، چون اگر بهم بچسبند جریان آب و محلول شست‌و‌شو از بین آن‌ها عبور نمی کند. در ضمن نحوه‌ چیدن باید به گونه ای باشد که سر قاشق و چنگال رو به بالا باشد. محل چیدن کارد و چنگال و قاشق‌ها معمولا در کنار محل چیدمان بشقاب ها قرار دارد.
  • سعی کنید ماشین ظرف‌شویی را بیش از حد پر نکنید و ظرف ها را هر کدام در جایگاه مخصوص به خود قرار دهید.
  • سعی کنید در هنگام چیدمان، ظروف را از بخش انتهایی دستگاه به سمت جلو بچینید. این کار کمک می‌کند که بتوانید در طول روز به راحتی ظروف کثیف شده را به دستگاه اضافه کنید.

چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی

  • دقت داشته باشید ظروفی که دارای بخش های چوبی یا تمام چوب هستند، برای شست‌و‌شو در ماشین مناسب نیستند. از قرار دادن آن ها در ماشین خود داری کنید.
  • وسایلی که ارتفاع بیشتری دارند مانند کفگیرهای بلند و ... اگر بصورت عمودی در ماشین جایگذاری شوند، ممکن است باعث شود دستگاه در هنگام شست و شو گیر کند، از این رو بهتر است این وسایل را بصورت خوابیده در ماشین قرار دهید.
  • تا حد امکان سینی‌های بزرگ را با دست شست‌و‌شو دهید، اما اگر اندازه‌ی آن‌ها بزرگ نیست آن‌ها را در کناره‌های قفسه‌های پایین‌تر قرار دهید.
  • از اینکه ظروف را بدون ترتیب و روی هم قرار دهید به شدت بپرهیزید در این صورت آب به صورت ناهمگون در بین ظروف به حرکت درمی‌اید و راندمان دستگاه کاهش می‌یابد.
نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن