آیا ظروف تفلون سرطان زاست

ظروف تفلون زمانی طرفداران زیادی داشت و خریداران زیادی را به خود جذب کرده بود همچنین جز محبوب ترین نوع قابلمه ها بودند و دلیل این محبوبیت هم به این خاطر بود که آشپزی کردن با آن ها بسیار راحت بود در واقع به دلیل خاصیت نچسب بودن و داشتن وزن سبک در مقایسه با دیگر قابلمه ها بسیاری از خانم ها میل به خرید قابلمه ی تفلون داشتند، اما به دلیل شایعه ای که بر زبان ها افتاد مبنی بر اینکه قابلمه ی تفلون سرطان زا می باشد محبوبیت خود را از دست داد البته لازم به ذکر است که در حال حاضر هم بسیاری از خانم ها طرفدار ظروف تفلون هستند و به خاطر قیمت مناسب و وزن سبکی که دارد آن را می خرند. اما سوالی که در ذهن اغلب ما وجود دارد این است که آیا ظروف تفلون سرطان زاست در این مقاله همراه فروشگاه اینترنتی چشمگیر باشید تا به جواب این سوال تان برسید. در ظروف تفلون به دلیل استفاده از فلزاتی مانند کادمیوم که جز فلزات سنگین محسوب می شود و در مقایسه با دیگر قابلمه ها مانند چدن، مس و استیل انتخاب های مطمئنی نیستند به خصوص وقتی که قابلمه ای که خرید می کنید استاندارد نباشد مقدار استفاده از این فلز بیشتر می باشد این ماده یعنی کادمیوم که از فلزات سنگین می باشد به مرور زمان وارد غذا می شود و احتمال ابتلا به ضایعات پوستی، سرطان و کوتاهی قد و سبب کم خونی هم می شود. موضوع مهم دیگری که درباره ی ظروف تفلون وجود دارد این است که ظروفی را که به دلیل استفاده ی نا مناسب آسیب دیده است را مجدد بازسازی نکنید به خاطر این که ایمنی آن ها بسیار افت کرده و مواد مضر خیلی زودتر به مواد غذایی در حال پخت می رسد.

آیا ظروف تفلون سرطان زا هستند

نچسب بودن ظروف تفلون از انواع مواد پلیمری ساخته شده است که روی فلز را پوشانده است و موجب می شود زمان پخت مواد غذایی به قابلمه نچسبد، ظروف تفلون در مقایسه با دیگر پوشش های نچسب که وجود دارند از بالاترین ضریب نچسبی برخوردار است.
مقاومت بالا در برابر حرارت، اسید ها و قلیاها مقاومت حرارتی بالا و هم چنین مقاومت زیاد در برابر اسید ها و قلیاها از خصوصیات مهم و بارز ظروف تفلون می باشند هم چنین عایق الکتریسیته و ضریب اصطکاک کم از دیگر ویژگی های این ظروف محسوب می شوند.
مصرف روغن پائین ظروف تفلون به دلیل خاصیت نچسب بودن میزان مصرف روغن را کم می کند و در برابر حرارت های متوسط به بالا نیز مقاوم هستند لازم به ذکر است که اگر قابلمه ی شما بدون هیچ گونه خراش و خش باشد برای پخت و پز های طولانی مناسب تر است.

آیا ظروف تفلون سرطان زا هستند

 شستشوی ظروف تفلون

اگر شما هم در آشپز خانه ی منزل تان ظروف تفلون دارید و از آن استفاده می کنید بهتر است که به نکات زیر توجه کنید:
استفاده نکردن از اجسام تیز: برای جلوگیری کردن از هر گونه خراش و آسیب توصیه می شود که از قاشق های چوبی و یا پلاستیکی که هیچ گوشه تیزی ندارند استفاده کنید.
داشتن علامت استاندارد: یکی از نکات مهمی که باید هنگام خرید ظروف تفلون به آن توجه کنید داشتن علامت استاندارد می باشد توصیه می شود که به هیچ عنوان برای صرفه جویی در اقتصاد قابلمه های بدون استاندارد که قیمت کمتری دارند را خریداری نکنید چون که قابلمه های استاندار مواد مضر را خیلی سریع وارد مواد غذایی در حال پخت می کند. بهتر است ظروفی را انتخاب کنید که تولید شده از کارخانه های دارای مجوز پروانه ساخت از وزارت بهداشت باشند و آن هم به دلیل استاندارد بودن ظروف باشد.
شستن ظروف تفلون: برای شستشوی ظروف تفلون بهتر است که از یک ابر نرم و یا اسفنج نرم استفاده کنید تا خراشی در ظرف ایجاد نشود و به هیچ عنوان از سیم ظرفشویی و یا از اسفنج زبر استفاده نکنید چون که به پوشش داخلی ظرف آسیب وارد می کند و مواد مضر از آن خارج می شود.

ظروف تفلون را بازسازی نکنید: برای صرفه جویی در اقتصاد به هیچ عنوان ظروف آسیب دیده تان را تعمیر و یا بازسازی نکنید چون که این کار مورد تائید وزارت بهداشت نمی باشد و منجر به ابتلا سرطان کبد، پانکراس، پستان و بیضه می شود.
از ظروف آسیب دیده استفاده نکنید: قابلمه تفلونی که آسیب دیده است نباید به هیچ عنوان از آن استفاده کنید چون که احتمال ورود مواد مضر به بدن از طریق پخت و پز در ظرف تفلون آسیب دیده بسیار زیاد است.
فروشگاه اینترنتی چشمگیر ارائه دهنده انواع ظروف تفلون می باشد که تمامی آنها با کیفیت بالا و استاندارد می باشد که بدون هیچ مشکلی می توانید غذای مورد علاقه خودتان را در آن طبخ کنید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید ظروف تفلون

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن