طرز استفاده از لیوان دمنوش

طرز استفاده از لیوان دمنوش با توجه به نوع این لیوان ها میتواند متفاوت باشد و در این مطلب از سایت چشمگیر توضیحات لازم را در مورد نحوه استفاده از انواع لیوان دمنوش را در اختیار شما قرار خواهیم داد. اما قبل از آن بگذارید تا توضیحات مختصر و کلی در مورد این محصول و انواع آن در اختیار شما قرار دهیم تا قبل از همه چیز با نحوه عملکرد این لیوان ها آشنا شوید.
لیوان های دمنوش دارای نمونه های مختلفی می باشند که به طور کلی به سه دسته اصلی زیر تقسیم می شوند:
• ماگ های درب دار
• فرنچ پرس
• لیوان دمنوش یکبار مصرف
در ادامه توضیحاتی در مورد این سه محصول در اختیار شما قرار میدهیم تا با آنها بیشتر آشنا شوید.

نحوه استفاده از لیوان دمنوش


استفاده از دمنوش های مختلف در طول روز می تواند یکی از روش های سالم و به صرفه برای قدم برداشتن به سمت زندگی سالم باشد، به خصوص برای ما ایرانیان که همیشه برای دمنوش ها و خواص آنها اهمیت بالایی قائل بوده‌ایم. دم کشیدن دمنوش نیاز به زمان کافی دارد و باید حرارت کافی به این دمنوش ها برسد، از طرفی در محیط های اداری امروزی و زندگی های پر مشغله دیگر زمانی برای دم کردن دمنوش نمی‌ماند. در چنین شرایطی بهترین راهکار استفاده از انواع لیوان دمنوش است که در ادامه خدمت شما معرفی میکنیم.

استفاده از لیوان دمنوش

لیوان دمنوش معمولی


لیوان دمنوش معمولی که معمولا به شکل ماگ های پیرکس یا سرامیکی در دار هستند، می توانند حرارت را مدت زیادی نگه دارند و به همین دلیل است که شما می توانید با استفاده از آن ها در عرض چند دقیقه یک دمنوش درست کرده و نوش جان کنید. این ماگ معمولا دارای یک محفظه برای قرار دادن چایی سبز، چایی یا سایر دمنوش ها هستند، با ریختن مقدار مورد نظر از دمنوش در این محفظه و اضافه کردن آب جوش به مقدار مورد نیاز؛ بعد از چند دقیقه دمنوش خود را دارید و می توانید آن را نوش جان کنید.
این لیوان های دمنوش دارای انواع مختلفی هستند که می توان گفت معروف ترین آنها نمونه های پیرکس، سرامیکی و دوجداره می باشند. اصلی ترین ویژگی انواع این لیوان ها حفظ حرارت به مدت طولانی است. از طرفی باید این موضوع را به یاد داشته باشید که استفاده از لیوان های درب دار علاوه بر این که به حفظ حرارت بیشتر کمک میکند، باعث می شود عطر و طعم دمنوش شما بهتر باشد. مواردی که گفته شد اصلی ترین قسمت های یک لیوان یا ماگ دمنوش معمولی هستند، صد البته انواع مختلف این لیوان ها دارای ویژگی های مختلفی هستند ولی در پایان نحوه عملکرد آنها به همین صورت می باشد. شما می توانید این لیوان ها را از فروشگاه چشمگیر با قیمت های بسیار مناسب تهیه کنید و مطمئن باشید که محصولی که به دست شما میرسد با کیفیت و با قیمت مناسب است.

 

فرنچ پرس


فرنچ پرس که به آن پرس پات نیز گفته می شود یک وسیله بسیار ساده ولی کارآمد است که شما به وسیله آن می توانید نوشیدنی هایی مانند قهوه، چایی و انواع دمنوش را درست کنید. شکل ظاهری این وسیله و صد البته کارایی آن باعث شده است که در این مطلب به عنوان یک لیوان دمنوش از آن یاد کنیم، چرا که برای این کار بسیار مناسب است. قسمت های مختلف فرنچ پرس عبارتند از:
• مخزن: که در آن آب جوش یا مایع مورد نظر خود را میریزند.
• درب، صافی و اهرم که به هم متصل هستند و وظیفه جدا سازی چایی، قهوه یا انواع دمنوش از مایع داخل مخزن را دارند.
یکی از دلایل محبوبیت فرنچ پرس در بین عموم این است که شما برای استفاده از آن نیازی به تخصص ندارید و از طرفی هر کجا که باشید می توانید از آن استفاده کنید. همچنین فرنچ پرس ها دارای انواع مختلف در ابعاد مختلفی هستند که می توانید بسته به نیاز خود یکی از آنها را انتخاب و از آن استفاده کنید. روش استفاده از فرنچ پرس به صورت زیر است:
در مرحله اول شما باید کمی آب داغ داخل محفظه فرنچ پرس بریزید تا ظرف داغ شود، سپس قهوه یا هرگونه دمنوشی که مد نظر دارید را به اندازه مورد نظر آماده کنید. در مرحله بعد شما باید مقداری آب را به صورت جداگانه بگذارید تا جوش بیاید و به مدت کمتر از 1 دقیقه بجوشد، سپس آب داخل فرنچ پرس که برای گرم کردن ظرف به کار برده بودید را خالی کنید و آب جوش را به جای آن بریزید. در پایان شما دمنوش یا قهوه خود را درون این لیوان بریزید، درب آن را ببندید و بگذارید که به مدت 8 دقیقه درب ظرف بسته بماند. وقتی خواستید دمنوش خود را نوش جان کنید کافیست اهرام را آرام رو به پایین فشار دهید تا دمنوش شما کاملا آماده شود. شما می توانید از قسمت "تهیه و سرو نوشیدنی" در بالای همین صفحه انواع لیوان های دمنوش که توسط فروشگاه چشمگیر به فروش میرسد را ببینید.

طرز استفاده از لیوان دمنوش

لیوان دمنوش یکبار مصرف


استفاده از لیوان دمنوش یکبار مصرف می توان گفت ساده ترین راه برای تهیه و سرو دمنوش است. استفاده از این لیوان ها به این صورت است که در ته آنها دمنوش قرار گرفته است و فقط کافیست که آب جوش را به آن ها اضافه کنید و به این صورت دمنوش خود را داشته باشید. موردی که در این میان باید به یاد داشته باشید این است که این لیوان ها بیشتر برای شرایطی مناسب هستند که شما قصد پذیرایی از عده ای را دارید، در چنین شرایطی با توجه به این که شکل ظاهری این لیوان ها زیباست و از طرفی تنوع دمنوش های استفاده در این لیوان ها به مهمان های شما حق انتخاب بیشتری میدهد. اما برای استفاده شخصی دو مورد بالا بسیار بهتر هستند.

 

انواع لیوان های دمنوش را در طرح ها و مدل های مختلف می توانید از سایت چشمگیر به راحتی و با کمترین هزینه خریداری کنید. فقط کافی است که در چشمگیر محصول مورد نظر خود را ثبت سفارش کنید و در مدت کوتاهی درب منزل آن محصول را دریافت نمایید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید لیوان دمنوش

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن