چگونه داخل زودپز را سفید کنیم

چگونه داخل زودپز را سفید کنیم، یکی از سوالهایی است که ممکن است برای افرادی که با آشپزی سروکار دارند پیش بیاید. ما قصد داریم در ادامه این مطلب علاوه بر پاسخ دادن به این سوال، نکاتی را در مورد جلوگیری از سیاه شدن داخل زودپز در اختیار شما قرار می دهیم  تا به این صورت مجبور به انجام مراحل زمان بر تمیز کردن داخل زودپز نباشید. روش های زیادی برای سفید کردن داخل زودپز هست که شما باید بسته به نوع کثیفی های داخل زودپز، جنس بدنه زودپز و امکاناتی که برای تمیز کاری در اختیار دارید یکی از این روش ها استفاده کنید. در ادامه این مطلب از چشمگیر به شما آموزش میدهیم که چگونه داخل زود پز را سفید کنیم. روشهای تميز كردن زودپز برای انواع زودپز متفاوت می باشد و در ادامه ما بر همین اساس روشهای تمیز کردن زودپز را برای انواع استیل و روی توضیح میدهیم.

تمیز کردن زودپز استیل

بعد از هر بار استفاده سعی کنید که داخل و بیرون این زودپز ها را تمیز کنید، چرا که این کار باعث می شود عمر ظروف شما افزایش پیدا کند. اول از همه این موضوع مهم را به یاد داشته باشید که اگر زودپز شما برقی است قبل از همه چیز آن را از برق بیرون بکشید. سپس در صورتی که غذا به قسمت داخل آنها چسبیده، به هیچ وجه از سیم ظرفشویی استفاده نکنید و سعی کنید بعد از سرد شدن ظرف با پارچه‌ای تمیز و نمناک جرم ها را از بین ببرید. مراقب باشید زمانی که زودپز شما داغ است آنرا درون آب فرو نبرید، چون این موضوع باعث خراب شدن بدنه زود پز شما خواهد شد. بهترین مواد برای تمیز کردن زود پز استیل آب گرم و صابون است اما در صورتی که مجبور به استفاده از سایر موارد پاک کننده و شوینده شدید باید به یاد داشته باشید که این مواد هیچگاه نباید با زودپز شما به  صورت مستقیم تماس پیدا کنند. سفید کردن داخل این زود پز ها بسیار ساده می باشد و کافیست ابتدا بگذارید که لکه مورد نظرتان به آرامی خیس بخورد و بعد با اسفنج، آب و صابون قسمت مورد نظر خود را تمیز کنید. در ضمن تمیزکاری قسمت بیرونی این زودپزها نیز بسیار مهم است و در صورتی که به درستی انجام نشود، دفعات بعد در زمان استفاده، نمیتواند حرارت را به صورت یکدست وارد غذا کند.

تمیز کردن زودپز روی

اولین کاری که برای جلوگیری از سیاه شدن داخل این زودپز ها میتوانید انجام دهید این است که در اولین استفاده ظرف را پر از آب کرده و چند قاشق سرکه به آن اضافه کنید، در مرحله بعد زود پز را روی شعله قرار دهید تا آب و سرکه درون آن به مدت چند دقیقه بجوشد؛ این کار باعث میشود که زودپزی که از جنس روی می باشد هرگز سیاه نشود. در صورتی که شما قبلا این کار را انجام نداده‌اید و الان با مشکل سیاه شدن زودپز مواجه شدید باید با استفاده از آب، صابون و سیم ظرفشویی کثیفی های داخل زودپز را از بین ببرید. ممکن است در مواردی مشاهده کنید که بعد از استفاده از این زودپز ها قسمت داخلی آنها سیاه شده است، برای حل این مشکل شما کافیست ظرف خالی را روی شعله ملایم  بگذارید تا این سیاهی ها بسوزند و به  صورت دود از زودپز شما خارج شوند. البته این نکته بسیار مهم را به  یاد داشته باشید که به هیچ وجه تا قبل از سرد نشدن زود پز به آن آب نپاشید، چون این کار میتواند باعث سوراخ شدن زودپز شود.

نکات مهم نگهداری از زودپز

نکات مهم نگهداری از زودپز که در این قسمت از مطلب در اختیار شما قرار می دهیم کمک میکند تا زودپز شما عمر بالاتری داشته باشد و عملکرد مفید خود را در طول زمان از دست ندهد.

  • حتما به نکاتی که فروشنده در مورد زود پز به شما میگوید توجه کنید و در صورتی که سوالی در این خصوص دارید از او بپرسید.
  • حتما به نکات نوشته شده در دفترچه راهنمای زودپز توجه کنید.
  • به مواد غذایی که در زود پز میریزید توجه داشته باشید. این نکتهه مهم را به یاد داشته باشید که مواد غذایی لعاب‌دار و دانه‌های ریز (مانند: انواع غلات، ماکارونی یا رشته فرنگی، حبوبات و سیب زمینی) را داخل زودپز نریزید، چون ممکن است روزنه های خروج فشار را مسدود کنند و باعث بروز اتفاقات بدی شوند.
  • قبل و بعد از هر بار استفاده حلقه لاستیکی مربوط به آب بندی را از محل خود بیرون بیاورید و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید و آنرا بشویید.

امیدواریم در استفاده از انواع زودپز موفق باشید و تجربه خوبی از استفاده از این ظروف داشته باشید. نکته مهم در نگهداری و استفاده از زودپزها، انتخاب و استفاده از زودپزهای استاندارد و با کیفیت است. اگر زودپز شما کیفیت مورد انتظار را نداشته باشد، با وجود رعایت تمام نکات بالا، خیلی زود خراب خواهد شد. برای مشاوره و خرید انواع زودپز و استعلام قیمت به روز زودپز می توانید با قسمت فروش سایت چشمگیر با شماره  03134490761  در ارتباط باشید. انواع زودپز استیل در سایت لوازم آشپزخانه چشمگیر ارائه می گردد. برای مشاهده مدل های مختلف این ظروف به قسمت ظروف پخت و پز سایت چشمگیر مراجعه نمایید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید بهترین زودپز

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن