نکاتی برای بهتر شستن ظروف سوفله خوری

یکی از نکاتی که باید برای ماندگاری و دوام بیشتر ظروف در نظر داشت این است که از تکنیک های مراقبت و نگهداری مناسب استفاده نمود. هنگامی که توجه لازم را در خصوص نکاتی برای بهتر شستن ظروف سوفله خوری و دیگر ظروف پذیرایی، مد نظر داشته باشید، می توانید طول عمر بیشتری را برای آن ها منظور کرده و در هزینه های خود صرفه جویی نمایید.

این ظروف به شما کمک می کند تا غذای خود را گرم نگه دارید و در بهترین عملکرد، از آن ها استفاده نموده و ابزاری کارآمد را در هنگام پذیرایی داشته باشید. در بسیاری از موارد، بیشتر خرابی ‌های سوفله خوری ها به خصوص مواردی که دارای وارمر هستند، به دلیل عدم تمیز کردن مناسب آنها، صورت می گیرد که به سادگی با انجام این روند ساده، قابل پیش گیری خواهد بود.

تمیز کردن روزانه این ظروف، به خصوص در هنگام کار در سالن های پذیرایی، از کارهای ضروری است که باعث می شود تا محصولات چرب و روغنی را از روی ظروف خود، پاک نمایید. هنگامی که چربی ها و محصولات غذایی از جامد به مایع تبدیل می شوند، به سمت گرما جریان می یابند که این  با شستن ظروف سوفله خوری مطابق اصولی که در اینجا به آن خواهیم پرداخت، اتفاق نیفتاده و به بخش حرارتی سوفله خوری، آسیب نخواهد رساند.

شستن ظروف سوفله خوری استیل

این در خصوص شستن ظروف سوفله خوری استیل نیز صدق می کند. از آنجا، محصول غذایی به داخل و اطراف قطعات الکتریکی و یا بخش حرارتی سوفله خوری نفوذ می کند، در بهترین حالت، باعث سیاه و تیره شدن ظروف شود. در اغلب موارد، نشت در نهایت به زیبایی ظاهری و سیستم حرارتی ظرف سوفله خوری، آسیب وارد می کند.

اگر سوفله خوری استیل ، دارای محفظه آب باشد، لازم است که آن را هر روز خالی و تمیز کنید یا حداقل آن را بشویید. رسوبات آب سخت باعث خرابی محفظه آب استیل می شود. ممکن است به نظر برسد که افزودن آب به طور پیوسته به محفظه، هیچ ضرری ندارد، اما مواد معدنی موجود در آب شیرین تبخیر نمی‌شوند، بنابراین در طی چندین بار پر کردن مجدد، به صورت رسوب در محفظه استیل جمع می‌شوند که بدین ترتیب، شستشوی آنها، می تواند جلا و براقیت ظرف استیل را کاملا از بین ببرد. در خصوص شستن ظروف سوفله خوری، در نظر داشته باشید که رسوبات آب سخت، حتی بهترین ظروف از جنس فولاد ضد زنگ را می‌توانند دچار خوردگی کند.

شستن ظروف سوفله خوری استیل 

شستن ظروف سوفله خوری سرامیکی

اما در نظر داشته باشید که تمیز کردن روزانه این ظروف فقط در صورتی مفید است که از ابزار مناسب استفاده کنید. از نکاتی که باید به آن توجه نمایید این است که برای شستن ظروف سوفله خوری سرامیکی ، از برس های سیمی و یا دیگر ابزارهای فلزی استفاده ننمایید. همچنین استفاده از پاک کننده های حاوی مواد اسیدی، قلیایی، کلر یا نمک می تواند به سطوح ظروف سوفله خوری شما آسیب وارد نماید.

این مواد به سطح فولاد ضد زنگ و یا سرامیکی آسیب می رسانند که می تواند منجر به خوردگی و ایجاد خراش در روی سطوح آن ها شود. این ابزارهای ناکارآمد و مواد پاک کننده فوق، می توانند روکش محافظ تعبیه شده بر روی ظروف سوفله خوری را از میان برداشته و باعث ایجاد آسیب های جدید به آن شود.

می توانید برای شستن ظروف سوفله خوری ، از پارچه نرم، مایع ظرفشویی ملایم یا اسپری شوینده و برس نایلونی نرم استفاده نمایید و فقط برای رسوبات مواد غذایی یا مواد معدنی سخت در داخل سوفله خوری از پاک کننده ها استفاده کنید که دارای کمترین میزان آسیب به ظروف شما هستند.

شستن ظروف سوفله خوری سرامیکی 

در نهایت، مطمئن شوید که مناطقی را که تمیز کرده اید، کاملاً آب کشی نموده و آثار باقی مانده مواد را از روی تمامی بخش های ظروف، پاک نمایید. توجه داشته باشید که باقی مانده پاک کننده ها می توانند به لایه محافظ مخزن آب آسیب برساند.

بنابراین، برای آن که بتوانید به خوبی از ظروف زیبا و کاربردی خود در پذیرایی ها استفاده کرده و ماندگاری بالایی را برای آن ها منظور کنید، لازم است که اصول تعیین شده در شستن ظروف سوفله خوری را در نظر گرفته و آن ها را همواره پاکیزه نگاه دارید.

شما می توانید بهترین طروف سوفله خوری را از طریق فروشگاه اینترنتی کالای آشپزخانه چشمگیر خریداری کنید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن